Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

28-03-2011 om 12:31

Zit er slaapmiddel in bv?

Ja, malle vraag misschien, maar zoon valt na hooguit een paar minuten aan de borst doorgaans in een diepe, diepe slaap - kietelen, sokken uittrekken en al die ouwe trucs ten spijt. Na een kwartier tot een half uur wordt hij dan weer wakker (als ik hem niet eerder wakker maak door hem te verschonen o.i.d.) en wil dan weer verder drinken. Waarop hij dan weer na enkele minuten volledig wegzakt. Is dit normaal voor een pasgeborene of heb ik Valium in mijn melk of wat? Ik voed op verzoek en ben dus de hele dag redelijk zoet met zoon van voldoende melk voorzien. Geen probleem, hoor, ik wil alleen weten of dit een normale gang van zaken is. En het cb bellen - nah. Liever Tirza of Rembrand of andere OO-experts .
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

28-03-2011 om 12:48

O ja

Tussendoor heeft hij veel heldere momenten, hoor, het is puur tijdens het eten dat hij elke keer totaal vertrekt.
Groetjes
Massi

dc

dc

28-03-2011 om 12:59

Yep

vrij normaal baby gedrag. het helpt om ze uit te kleden, zodat ze het aardig koud hebben, en als ze wegdutten van borst wisselen. Maar helemaal krijg je het er niet uit, nee, dat in slaap vallen.

Tirza G.

Tirza G.

28-03-2011 om 17:12

Er zitten stoffen in bv die zeer rustgevend werken. Dat gecombineerd met bij jou zijn en de vertrouwde geuren/geluiden ruiken/horen, zorgt voor een optimale ontspanning.

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

28-03-2011 om 19:43

O mooi

Ik heb dus geen bijzondere slaapkop, gewoon een ontspannen baby - mooi om te weten. Ik val zelf trouwens ook steeds half in slaap bij de bv, we zijn maar een duttend stelletje zo samen.
Groetjes
Massi

dc

dc

28-03-2011 om 20:17

Jij ook

je maakt zelf voor jezelf dus ook een stof aan waardoor je slaperig wordt. Dat maakt het borstvoeden 's nachts makkelijker, want daarna val je zo weer in slaap. En het is goed voor je productie.

Ik probeerde altijd overdags ook een keer borstvoeding liggend op bed te geven, waarbij we beiden in slaap vielen. Heerlijk! (wel een beetje organisatie met de grotere broer(s)...)

Tirza G.

Tirza G.

28-03-2011 om 22:58

Oxytocine

Is (o.a.) de stof die bij jou zorgt voor ontspanning. Het is dezelfde stof als die vrijkomt na een orgasme, alleen dan (ik dacht zelfs een factor 100) sterker. Het zorgt ook voor de toeschietreflex en daarna dus voor dat lome gevoel. Als je dan aan mannen uitlegt (100 keer sterker dan de lomigheid na een orgasme) snappen ze meteen dat je zo lekker zit te dommelen bij het voeden

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

29-03-2011 om 19:38

Haha

Ik kan maar beter niet over orgasmes beginnen, denk ik, die arme man komt de laatste tijd zo vreselijk te kort . Maar goed, ik dacht dat ik de bevalling nog een beetje onder de leden had. Goed om te weten dat ik nu (ook) de bv de schuld kan geven als ik weer eens duf doe.
Ik vind het trouwens wel heel schattig, een jongetje dat zo KO gaat van moedermelk. Al is er natuurlijk welbeschouwd maar weinig niet-schattigs aan dit kind.
Groetjes
Massi

liora

liora

29-03-2011 om 20:08

Vraagje

Ik herinner me ook dat lekker slaperige, heerlijk. Maar hoe zit dat dan na langere tijd: vallen moeder en kind dan nog in slaap van bv? Bijvoorbeeld na negen maanden of zo?

dc

dc

29-03-2011 om 20:19

Ik wel tenminste. Ook nog na anderhalf jaar

Zeker

Dan slaapeffect blijft heel lang.
Er spelen meer hormonen dan alleen oxytocine een rol, ook galhormonen (die uitbuikloomheid na een copieuze maaltijd veroorzaken) komen bij moeder en kind vrij. Heerlijk. Stond een aantal jaar geleden een heel interessant artikel over in het ABA-magazine. Heleen Hayes heeft het destijds bewerkt voor het VBN-blad als ik het goed heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.