Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Zitje in fietskar

Wij willen onze zoon meenemen in een fietskar. Onze zoon is nu bijna 6 weken oud en we willen hem vanaf 2 maanden in de fietskar vervoeren. Nu zijn we op zoek naar informatie over het soort "zitje" dat het beste in de fietskar kan worden geplaatst voor het vervoer van een baby van 2 maanden. Kan iemand ons hierin adviseren?
Is een harde babyschelp het best of is een schokdempende hangmat (in ieder geval daar lijkt het op)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon maxicose

Hmmm, ik had een hele reactie geschreven, maar die is blijkbaar kwijt. Nu maar hopen dat ik hetzelfde zeg, zodat ik mezelf niet tegenspreek als 'ie alsnog boven komt drijven

Wij nemen Kind mee in een fietskar sinds ze drie weken oud is. We hebben toendertijd de babyschaal niet aangeschaft, omdat we dachten dat ze er relatief snel uit zou groeien. In plaats daarvan gebruiken we gewoon de MaxiCose die we met behulp van een aantal sjorbandjes vastzetten.

Zo'n 'hangmat' zegt me niks, maar een babyschaal is feitelijk niets anders dan alleen het 'zitgedeelte' van de MaxiCosi. Hij neemt dus veel minder ruimte in. Als je meer dan een kind moet vervoeren, is de schaal dus handiger. Wij hebben een twee persoonskar, en als de MaxiCosi erin staat, kan er echt geen extra kind meer bij. Tweede voordeel van zo'n schaaloven de MaxiCosi is dat 'ie meteen in de kar past, terwijl wij voor de MaxiCosi zelf iets hebben geknutseld.

Voor ons werkt dit prima. Ik denk wel dat we eventueel de peuterschaal zullen aanschaffen, als Dochter niet meer in de MaxiCosi past, maar ook nog niet op het 'stoeltje' kan zitten.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Kraanvogel.

Thursday Next

Thursday Next

21-08-2011 om 11:59

Wij

deden ook gewoon de maxicosy in de fietskar, inderdaad met wat spanbanden vastgezet. We hadden geen auto dus de maxicosy kon in de fietskar blijven. We hebben een burley solo fietskar, het zitje daarvan hangt met banden in de fietskar dus extra vering is niet meer nodig.

Spanbanden

Oh ja, wij zijn inderdaad ook met spanbanden begonnen (die van de Bever of de Perry sport ofzo).
Maar omdat het zoveel gedoe was om de MC er elke keer in & uit te halen (nog niet eens voor de auto, maar voor die shopping-spree die ik natuurlijk elke dag uitvoerde) heeft mijn man met behulp van een stuk band, een 'buckle gesp' en aan aantal 'doorslagspijkers' een systeem gemaakt waardoor we de MC er een stuk sneller in- en uit kunnen halen. Dit soort materialen zijn vaak te krijgen bij fourniturenzaken / outdoorwinkels etc.

Kraanvogel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.