Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

28-10-2009 om 16:10

Zomaar een bv-vraag

Hoi,

Even een vraag voor de experts, zomaar, ik geef geen bv meer. Maar als een wat grotere baby bv krijgt, zeg van rond de zes maanden, dan valt me vaak op dat ze best kort drinken. Is de voeding daar dan ook op aangepast? Dus is die zeg maar veel voedzamer geworden per ml dan de beginvoeding? Of zuigt een grotere baby nog efficienter en krijgt die binnen 5 minuten een hele sloot binnen?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

28-10-2009 om 17:54

Ik denk het wel

Mijn zoontje van 3 maanden drinkt ook max. 5 minuten en heeft geweldige plasluiers. Maar hij drinkt wel vaker op een dag dan fles gevoede babies van zijn leeftijd. (6-7 keer op een dag) en vooral 's nachts drinkt hij wel wat langer (10 minuten denk ik).
Als ik kolf komt er ook binnen een paar minuten een hele sloot melk uit. Max. 10 minuten kolven en ik heb zo'n potje van 200 ml vol.

Rembrand

Rembrand

28-10-2009 om 19:46

Antwoord

Hoi Liora,
Baby's leren in korte tijd heel effectief drinken en zijn in staat om in een minuut of vijf een borst te legen. De samenstelling van de melk veranderd eigenlijk voortdurend gedurende de borstvoedingsperiode. Tot op zekere hoogte regelt de baby zelf hoeveel vet hij binnen krijgt. Als hij meer tijd tussen de voedingen laat zitten kan het gebeuren dat hij de borst niet helemaal leeg drinkt en hij minder vetten binnen krijgt. Als hij vaak drinkt en de borst helemaal leegt zal hij meer vetten binnen krijgen. Ook daarom is voeden op verzoek de beste manier om je kind de gelegenheid te geven zijn eigen melkintake te regelen.
M.

Grappig

Dochter van 7 maanden drinkt hier ook steeds korter. Maar kennelijk steeds efficiƫnter, dus.
Uit flesjes drinkt ze trouwens daadwerkelijk minder -dat kan je natuurlijk makkelijk zien. Ze eet met name op het kdv redelijk veel vast voedsel en dat vindt ze kennelijk stukken interessanter dan Nutrilon. Ik begon me al zorgen te maken dat ze ook aan de borst weinig dronk en dus te weinig zou binnenkrijgen, maar kon dat ook slecht rijmen met de plasluiers.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.