Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Zoontje van 9 maanden bijt

M'n zoontje van ruim 9 maanden bijt me nogal regelmatig, vooral in m'n schouder/bovenarm. Dan heb ik hem vast en dat zet ie zo z'n tanden erin. Hij snapt er natuurlijk nog niets van en bedoelt het niet kwaad, maar toch wil ik dat hij hiermee stopt. Vooral omdat ik bang ben dat hij zo'n bijter blijft, ook als ie ouder wordt.
Iemand ervaring met dit gebijt en een oplossing? Als ie het doet zeg ik duidelijk 'nee', hier schrikt ie wel van, maar doet het dan meteen weer. Moet ik het zien als 'kusjes' en ervan uit gaan dat het wel over gaat of moet ik er actief mee aan de slag?
Groetjes Marije

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

24-11-2010 om 20:25

Ook

De mijne deed het ook rond die leeftijd, vooral op bloot vel, meestal in mijn schouder, maar ook wel in mijn been, ik had de indruk dat het knuffelig bedoeld was. Het is overgegaan door er goed op te anticiperen, dus goed kijken wat hij doet en hem op tijd wat van me af te houden.

Fransien

Fransien

25-11-2010 om 11:11

Mijn zoon deed het ook, gedeeltelijk om uit te proberen wat dat nou was, gedeeltelijk omdat hij dingen verkent met zijn mond (stopt nu met 4 nog vanalles in zijn mond als je niet oplet, zucht) en gedeeltelijk om te kijken tot hoever hij kon gaan. Het kwam ook duidelijk vaker voor als hij moe was en aan het eind van de dag. Bij ons werkte het om duidelijk nee te zeggen en hem van je af te zetten, en als het even kon te voorkomen dat hij beet (leverde minder huilbuien op). Hij heeft het tot zijn derde incidenteel nog gedaan, het lijkt erop dat hij er nu met 4 vanaf is, maar een vreselijke knuffelkont is het nog steeds.

Merel78

Merel78

25-11-2010 om 12:53

Hoi marije

Hoi Marije

Ik ken het niet, maar ik wilde even hoi zeggen.Alles goed met kleine man en grote zus? Wat worden het al kereltjes he! T. steekt wel alles in zijn mond, hij tijgert de hele kamer door en probeert te kruipen, maar dat lukt nog net niet. Het is een heerlijk makkelijk tevreden mannetje en het gaat eigenlijk heel goed met hem. Alleen is hij nogal verkouden op het moment, tgaatnu gelukkig iets beter.

groetjes, Merel

marije123

marije123

25-11-2010 om 15:15 Topicstarter

Merel

He Merel! leuk wat van je te horen!
Het worden zeker al echte mannetjes. Vind dit ook zo'n leuke tijd, dat tijgeren, oefenen met kruipen en optrekken en dan gefrustreerd worden als het niet lukt..
Het gaat hier allemaal goed, dochter zit op school en heeft het goed naar haar zin en zoon is een heerlijke lachebek met wat bijterige trekjes
En bij jullie verder? Met werk?
Groetjes Marije

Merel78

Merel78

25-11-2010 om 20:50

Marije

he, leuk wat van je te lezen. ja die bijterige trekjes had ik al door gaat met ups en downs hier, ik werk, man nog steeds niet, wil allemaal niet zo. maar goed. kids ontwikkelen zich lekker door. dochter gaat steeds meer dingen bouwen met duplo en zo en met playmobil spelen, dus heel erg leuk is dat. ze is wel toe aan school denk ik, maar ja, ze mag pas over eenhalf jaar. en zoon is gewoon een rustig, vrolijk mannetje.

liefs, Merel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.