Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
aapje

aapje

04-03-2010 om 14:24

Zuigen op vuistjes

mijn zoontje van drie en een halve maand heeft erg vaak zijn vuistjes in zijn mond. Het is volgens mij geen honger (ook na de voeding) en ook geen krampjes. Maar waarom doet hij dit dan wel? Hij lijkt wel last te hebben ergens van. Het maakt me een beetje onzeker dat ik niet weet wat er is. Zuigbehoefte heb ik ook al aan gedacht maar op die momenten wil hij zijn speen niet terwijl hij die in bed wel altijd wil. Heeft er iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Normaal

zonder verdere oorzaak, als hij ergens last van heeft kunnen het doorkomende tandjes zijn.

Aapje

Goeie nick!
Zie je kind ook eens als een aapje... hij is zijn omgeving aan het verkennen. De mond is een manier om te onderzoeken. Je ziet daarbij een vaste volgorde. Eerst ontdekken ze hun handen en dan gaat de zoektocht naar beneden tot ze bij hun voetjes zijn aangekomen. Straks in de zomer zal hij die zeker met zijn handen pakken en misschien ook in zijn mond stoppen.. als hij de kans krijgt.

Vaak zie je kinderen op deze leeftijd ook met hun handen spelen voor hun gezicht. Daarna gaan ze dus in de mond (daarvoor ook trouwens) en dan gaan die handjes dus omlaag langs hun lijfje tot ze bij de voeten aankomen...

Wacht maar tot je kindje gaat pakken. Eerst zal het een beetje slaan/raken en als het echt pakt dan zal het meeste toch ook meteen die mond ingaan...

Hoort er allemaal bij!

aapje

aapje

05-03-2010 om 13:04

Niet aan gedacht!

Tandjes, daar had ik nog niet aan gedacht. Vind hem nog een beetje jong daarvoor, maar het zou natuurlijk kunnen.
En zijn handjes ontdekken, daar heeft hij zeker wel de leeftijd voor. Stom zeg, dat ik daar nog niet bij stilgestaan heb, het is nog wel ons tweede kindje! Maar dit gaat dan ook wel heel anders dan bij de eerste. Die keek er heel lang naar en stak ze dan wel eens in zijn mond. onze jongste heeft ze volgend mij nog niet gezien, alleen maar geproefd! Maar goed, ieder kindje is anders!'
Bedankt voor jullie reacties, Aapje

Aapje

ja kan goed hoor dat het tandjes zijn, maar dan kan het nog wel een tijd duren voordat ze ook daadwerkelijk door zijn. Nu heeft mijn dochtertje een klein wit puntje boven (heeft al wel 2 ondertanden) maar die komt maar niet goed door dus ze kluift ook overal op.

Hanne.

Hanne.

05-03-2010 om 22:33

Hier ook

mijn dochter (3 maanden en een beetje) doet het ook. Tandjes denk ik niet, er is in haar mond in iedergeval niets te vinden.

Heb het op het CB gevraagd, en daar riep de arts meteen, ontdekken van de handjes, straks gaat ze alles in haar mond steken, en de net ontdekte handjes steekt ze er nu dus ook in.

Ik vond het een logische verklaring die ik meteen heb aangenomen. Maar ook ik herkende het niet van de oudste 2.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.