Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
judiths mama

judiths mama

28-11-2008 om 09:19

Eigenwijs!

Mijn jongste is 3,5. Wordt in februari 4 en dan mag ze eindelijk naar school. Eindelijk, want ik word regelmatig zoooo moe van haar! Bij alles wat er moet (schoenen aan als we naar school gaan; pyama uit als we kleren aan gaan doen...) hebben we strijd.

Maar soms ben ik diep in mijn hart ook wel een beetje trots. Laatst aten we rode kool, en onze regel is: als je een toetje wil, moet je goed gegeten hebben. Dus van mij moest de rode kool op, dan mocht ze een (zelf uitgekozen toetje). Mevrouw wilde dat dus niet en terwijl zus en papa wel het lekkere toetje kregen, hield ze koppig vol dat ze geen rode kool wilde.
Dan denk ik: 3 en half en dan zo eigenwijs zijn, je eigen zin doordrijven ondanks de beloning die er tegenover staat. Daar heb ik dan ook wel een beetje bewondering voor. Totdat het volgende strijdmoment weer losbarst, dan kan ik de rollen behang weer niet aanslepen

Dubbel hoor, zo'n koppige peuter!

Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mathilde

Mathilde

28-11-2008 om 10:27

Dubbelzijdig erfelijk belast

Hier zijn de kids dubbelzijdig erfelijk belast met eigenwijsheid (pa en ma kunnen er dus zelf ook wat van). Om niet al te veel strijd te hebben, laat ik ze zoveel mogelijk in hun eigen sop gaarkoken. Als mijn jongste van bijna 3 weer eens bezig is, zegt oudste (5,5) al hoofdschuddend: je hebt er alleen jezelf mee hoor. Blijkbaar hoort ze dat zelf ook vaak . Gelukkig stijgt met het klimmen der jaren ook de gevoeligheid voor rationele argumenten, dus het aantal aanvaringen met haar is in de loop der tijd echt gedaald. Pfieuw (want zij was vele malen erger dan broertje).
Mathilde

judiths mama

judiths mama

28-11-2008 om 17:13

Inderdaad erfelijkheid

Ik word gewoon afgestraft voor mijn eigen eigenwijzigheid. En die van mijn man + zijn hele familie erbij...

Maar wat je zegt klopt wel, de oudste is bijna 6 en daar kan je al redelijk tegen vertellen wat de consequentie is van haar gedrag.

Saskia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.