Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

06-12-2010 om 07:45

1,5 jaar en elke nacht wakker

Hoi allen,

Ik wil graag wat advies. Mijn zoon van 1,5 jaar wordt nu alweer ruim een maand vrijwel elke nacht wakker. Ik geef weleens melk en dat drinkt hij dan op en soms gaat hij daarna verder slapen maar soms ook niet. Hij is dan steeds vijf minuten stil om dan weer te huilen.
Ik ga er vrij snel heen omdat hij een kamer deelt mrt zijn grote broer.
Wat er nu gebeurt is dat ik hem dan uiteindelijk maar bij mij in bed neem.

Maar wat kan ik hieraan doen? Laten huilen is lastig vanwege broer.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Slaapt hij

wel als hij naast je ligt ?

Want dat gebeurt hier dus ook niet, ook al weer een maand verder (of meer, ik weet het niet meer...), pfff.

liora

liora

06-12-2010 om 10:28

Meestal wel

Hoi Manda,

Ja meestal slaapt hij dan wel verder, vannacht niet meteen maar hij ligt dan wel rustig en huilt niet.

Het gekke is dat ik me juist meen te herinneren dat bij mijn oudste het slapen zo goed ging vanaf 1,5 jaar. Hij lag ook weleens bij mij maar sliep in mijn herinnering vaak echt de hele nacht door.

Liora

Hier ook

Dochter eindigt hier ook meestal in ons bed. Het alternatief is er op haar eigen kamertje bij blijven zitten totdat ze weer in slaap valt (en daar heb ik geen zin in) of een huilpartij. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Alleen als ze gaat rellen en spoken bij ons in bed dan word ik narrig en moet ze uiteindelijk haar eigen bed weer in, maar dat is altijd een hoop gedoe.

Ik heb wel hoop dat het goed komt voor ze 5 is.

Groeten

Temet

Koukleum

jou jongste is toch ook zo'n koukleum ? Ik pak mandarijntje momenteel heel dik in, ondanks dat het dus niet eens enorm koud op haar kamertje wordt maar goed, dan heeft ze nog koude beentjes s'nachts.

Ik heb ook al een zetpil geprobeerd sávonds, want ze heeft doorkomende kiezen, maar ook dan wordt ze gewoon elke nacht wakker.

Mijn oudste sliep ook beter, maar die at en eet nog steeds moeizaam. Mijn jongste eet weer bakken vol. Hopelijk is het weer een fase die snel voorbij gaat, een week doorslapen zou heel welkom zijn !

vlinder72

vlinder72

06-12-2010 om 13:32

Hier ook

mijn jongste is ook 1,5 jaar. slapen gaat juist op dit moment iets beter. Doorslapen deed hij trouwens helemaal niet. Pas met 14 maanden begon hij wat beter door te slapen en toen opeens was het weer bal. Gillen, dramatisch doen, zeuren.

Wij hebben nu twee mogelijkheden. Bij ons in bed slapen gebeurt niet. Als hij alleen zeurt of jengelt dan hoor ik het even aan en blijft hij piepen dan ga ik naar hem toe. Aai hem over zijn hoofdje, leg hem weer neer en dan ga ik weer terug naar mijn eigen bed.

Als hij in paniek is (gegil dus, mama, mama, mama) dan heeft niets meer zin. Dan leg ik zo'n opblaasbaarmatrasje naast zijn bed met een slaapzak en gaat man of ik ernaast liggen. Hij ligt dan een poos te gluren maar hij is wel stil en valt snel weer in slaap. Meestal duren die paniekbuien een nachten en dan is het weer over.

Wij zitten nu weer in de jengelbuitjes. Hij wordt 's nachts vaak even wakker. Ligt dan wat te piepen en valt weer in slaap.

Die warme slaapzak is misschien ook een tip. Onze zoon slaapt nu in een rompertje met lange mouwen en dan zo'n hele dikke slaapzak van de Hema.

liora

liora

06-12-2010 om 19:27

Proberen

Koud zou best kunnen. Hij slaapt in een winterslaapzak van de Hema met mouwen, een rompertje met lange mouwen en een warme velours Hema pyjama. Heb hem net nog warme badstof sokjes gegeven. Verwarming staat hier 's nachts op 17, toen het heel koud was op 18. Maar ik vind het geen gek idee. Waar kan je ook alweer wollen rompers kopen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rozenstruikje

rozenstruikje

06-12-2010 om 19:50

Tot 2,5 wel

Hier werd jongste tot hij 2,5 was nog elke nacht een keer wakker. Ik liet hem zeker niet huilen omdat grote zus dan wakker zou worden, ze delen de kamer.
Dus nam ik hem direct mee naar de woonkamer en kreeg hij een fles melk op de bank. En dan terug naar bed en dan ging hij slapen. Ik vond dat al vermoeiend genoeg, elke nacht er even uit. Maar bij jullie duurt het nog langer omdat hij dan niet verder slaapt, vervelend voor je!
Inderdaad warm aankleden kan helpen. Of misschien een grotere fles melk met pap, zodat hij een lekkere volle buik heeft? Of een lampje op de hal laten branden zodat het niet stikdonker in de slaapkamer is?
Of dan toch maar laten huilen en een weekje proberen? Misschien slaapt je oudste er wel doorheen?

Rozenstruikje

Toevallig had ik het er net over met onze voormalige nachtbraker

wij waren op een gegeven moment zo klaar met dat genachtbraak dat hij bij de eerste kick bij ons in bed mocht. Dan lag hij tussen ons in en sliep verder. Wij ook en daar ging het ons op een gegeven moment om....SLAPEN.
Dus mijn tip is: oppakken en lekker naast je leggen. Allebei slapen is een stuk beter dan al dat nachtelijke gespook.

Onze nachtbraker is nu zeven en slaapt een gat in de nacht. Dus kans dat het helemaal goed gaat komen is volgens mij 99,9% aanwezig.

groetjes van Purk

Guinevere

Guinevere

06-12-2010 om 20:44

Klinkt toch best warm

Zoals je het beschrijft lijkt het me stug dat je zoon het koud heeft eigenlijk. Ik vind 17 graden al heel warm voor de nacht en dan nog zoveel dingen aan, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe dik die slaapzak is.
Hier hebben we jongste zoon ook elke keer dat hij wakker werd in bed genomen. Kon me niet schelen, als ik maar verder kon slapen. Nog steeds gebeurt het af en toe trouwens, ik denk een maal per week. Vanaf zijn 3e verjaardag komt het gelukkig niet meer elke nacht voor.

Mayte*

Mayte*

06-12-2010 om 20:53

Beter slapen

Hier ook geen doorslaper. Ik voed nog steeds 1 of soms zelfs 2x per nacht. Maar dat is even drinken, terug in zijn bed en doorslapen. Hij heeft wel een paar dagen gehad dat hij 's nachts stampij maakte als ik hem terug in bed legde. Ik heb hem op een gegeven moment gewoon laten huilen. Hij had dan net gedronken, zijn luier zat goed, hij was niet doorgelekt en niet koud. Laten huilen is in jouw geval lastiger, omdat hij bij grote broer op de kamer ligt. Misschien kan je overwegen om zijn bedje tijdelijk weer bij jou op de kamer te zetten? Tenzij je het natuurlijk geen punt vindt dat hij bij jou in bed ligt.

Ik merk wel dat zoon beter slaapt als hij warmer ligt. (De laatste paar nachten heb ik een warm wollen vest van mezelf over zijn dekens heen gelegd). Hij heeft nu lekker warme voetjes en beentjes.
Wollen rompers kan je o.a. kopen bij winterlok.nl (daar heb ik voor de hele familie ingekocht inmiddels). Maar er zijn vast nog meer webshops die het verkopen.

liora

liora

06-12-2010 om 21:18

Broer wordt wel wakker en bedje bij mij wil ik echt niet. Dan ligt hij de hele tijd bij mij, wordt me teveel. Bovendien past het bedje niet door de deur dus dan moet ik het helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zetten....

Ik ben er niet echt blij mee dat het echt elke nacht is, daar zit ik vooral mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hema slaapzak is hier te koud

ze slaapt nu in haar combisleeper met maillot, joggingbroekje, romper lange mouwen en dik vest.

ja dat kan je je niet voorstellen, ik in het begin ook niet, maar toch is het zo en dan voelt ze nog lauw aan.

Mijn oudste die zweette altijd, als ze een flesje melk dronk in bed werd ze al warm. Mijn jongste heb ik nog nooit zien zweten, ook niet met 30 graden in zuid frankrijk.

Mayte*

Mayte*

06-12-2010 om 22:02

Lastig

Ik kan me je dilemma voorstellen. Ik zou het ook niet trekken om mijn zoontje bij me op de kamer te laten slapen. Je slaapt dan zelf veel lichter. En laten huilen kan ook niet, vanwege je oudste. Of je moet je oudste een paar nachten bij jou laten slapen en dan kijken of even laten huilen het patroon van steeds wakker worden kan doorbreken.

Je zou in ieder geval kunnen proberen om hem warmer te maken 's nachts. Mijn zoontje heeft ongeveer vergelijkbare kleding aan (alleen is zijn romper van wol), hij heeft ook zo'n hema slaapzak, maar daar over heen nog twee dekens (een katoenen en een wollen) en nu dus ook nog mijn vest. Pas met dat vest erbij gloeien zijn voetjes lekker. Maar ik heb dan weer niet de verwarming aan op zijn kamer.

Sterkte hoor, het is slopend dit soort nachten!!!

liora

liora

06-12-2010 om 22:20

Mayte

Kunnen die wollen rompers in de machine?

Oudste bij mij heb ik al vaker gedaan en laten huilen geprobeerd maar hij houdt het lang vol.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Periodes

Heel vervelend, maar zijn het gewoon niet periodes die de kids doormaken?
Vanaf dat de wintertijd er is, zijn wij al aan het kwakkelen. We hebben 2 weken lang met een kind om 5.00 beneden gezeten, daarna 2 weken lang dat hij 2 keer 's nachts kwam en dan weer dus 's ochtends om 5.00 en toen leek het erop dat het beter ging, we hadden momenten dat hij om 6.00 kwam maar ook nog steeds de 5.00. En nu begin ik voorzichtig te zeggen sinds een paar dagen komt hij 'snachts niet meer en nu rond 6.00.
Ik weet het, het is slopend. Ik probeer tussen de middag maar even een uurtje te gaan liggen en regelmatig zie ik de klok van 21.00 ook al niet meer. Ik weet niet of er echt een tip voor is. Ik heb hier wel eens eerder gehoord om een campingbedje beneden te zetten en zodra ze dan wakker word, dan in dit bedje leggen.
Wij gaan ook wel eens op de bank liggen met hem en dan gaat hij vaak ook nog wel even dutten.
Succes iig

liora

liora

07-12-2010 om 14:56

Kou is het niet, want met extra sokjes en ook nog extra deken werd hij toch weer wakker, helaas. Heb hem maar weer in bed genomen. Hij is nu ook een beetje verkouden dus werd vaak tussendoor wakker, maar in bed bij mij slaapt hij dan meteen weer verder.

Ik vrees ook dat het nu gewoon even zo is en ik wil gewoon slapen en dat kan als hij in mijn bed ligt, dus ik leg me er maar even bij neer. Maar houd me nog steeds aanbevolen voor tips!

Mayte*

Mayte*

07-12-2010 om 20:23

Ja hoor, gewoon in de wasmachine

Ik draai af en toe een wolwas op 30 graden (maar ze mogen ook op 40 graden gewassen worden). Drogen kan niet in de droger en ook niet op de verwarming. Maar ze zijn altijd binnen een dag droog op het rekje.

Jammer dat warmer slapen niet de oplossing bood.

Groet, Mayte

Kiki

Kiki

07-12-2010 om 22:19

Er gloort hoop aan de horizon


Mijn oudste van 2 jaar en 9 maanden slaapt tegenwoordig door.

Dat betekent dat ik nog maar een spook 's nachts heb, ik heb me er al lang geleden bij neergelegd dat dit zo is.
Maar rot is het wel, slaapgebrek is echt zo vreselijk!

Ik voel met je mee Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.