Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
daantje

daantje

08-08-2010 om 11:49

15 maanden en geen brood meer

Weer eens een eetprobleem: zoon van 15 maanden eet geen brood meer!

Ik gaf hem altijd brood als ontbijt en lunch, dat at hij braaf zelf op. De laatste maand eet hij alleen het beleg eraf (ook smeerkaas en stroop) en gooit de stukken op de grond. Hij wil alles proeven, ook wat wij eten (beschuit, cracker, brinta) maar eet niets op. Ook al geef ik de rest van de dag niks anders meer, dan eet hij nog geen brood. Wel stukjes kaas, worst, koekje, fruithap.. En hij is een echte flinke warm eter, maar ik kan hem toch niet 's ochtends al aan de spaghetti en bruine bonen zetten?

Wat is wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

08-08-2010 om 12:27

Al pap geprobeerd 's ochtends?

In tijden dat brood moeizaam gaat, biedt dat hier uitkomst.

liora

liora

08-08-2010 om 13:11

Misschien ander brood proberen? Pita of Turks brood, pannekoek, bolletje. In de buggy brood geven kan ook soms een uitkomst zijn!

Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tanden

Hoi,
Hier ook zo een die het beleg eraf snoept enz. Ik schrijf het toe aan de verschillende tanden en kiezen die hij doorkrijgt.
En aangezien hij andere dingen -yoghurt met cereals bijv.- lekker opsmikkelt, maak ik me niet zo'n zorgen.

Brood is ook niet zaligmakend.. (woon tijdelijk in Amerika waar Betaalbaar brood gebakken lucht is)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone j doorkrapp.

S@s

S@s

09-08-2010 om 09:55

Muesli?

Vanaf die leeftijd kreeg onze oudste 's morgens yoghurt met muesli van Bambix erdoor. ("Mijn Eerste Muesli" v.a. 15mnd). Ging er een stuk beter in dan boterhammen.
Hij is nu 3 en een half en eet het nog steeds!
Als jouw ventje het lekker vindt, heeft hij in ieder geval een stevig en gezond ontbijt op. Hoef je alleen nog maar te modderen met de lunch..
Succes!

Primavera

Primavera

11-08-2010 om 16:18

Waarom niet?

Daantje:"...maar ik kan hem toch niet 's ochtends al aan de spaghetti en bruine bonen zetten?"
Waarom niet? Je kan natuurlijk best 's avonds wat ruimer koken en 's ochtend bij het ontbijt de restjes voor hem opwarmen. Er zijn hele volksstammen die geen brood eten als ontbijt, dus vanwege de voedingswaarde hoef je het niet te doen.
Het zal wel gewoon een fase zijn en je kunt drie dingen doen om die makkelijk door te komen:
1) Je zet voor wat de pot schaft of dat nou brood is of niet en je maakt je niet druk over wat hij nou precies binnen krijgt. Als hij alleen beleg eet, dan maar geen brood. Natuurlijk geen nieuwe boterham geven als de oude weggegooid wordt
2) Je zet voor wat er in huis is en als hij dus de overgebleven pasta of rijst van gisteravond wil dan eet hij die maar op. Niks mis mee.
3) Je probeert uit of hij pap, muesli, tosti wil of anders geef je de koekjes van het tussendoortje als ontbijt (mediterraan ontbijt) en als tussendoortje iets anders.
Maak je er vooral niet te druk om, dan is de kans dat deze fase redelijk snel overgaat het grootste.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.