Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

18 maanden regressie

hallo mama’s en papa’s!

ik heb jullie hulp nodig, ik heb een zoontje van bijna 19 maanden hij is 3 weken geleden met avonden iets moeilijker in slaap te krijgen eigenlijk hoefde ik maar een keer na boven en dan was het goed.
Maar nu is het sinds een week een groot drama hij wil zijn middag en avond dut niet meer zelfstandig doen hij gaat gelijk staan in zijn bed en stopt niet meer met huilen/krijssen, probeer hem altijd om de 10/15min eventjes rustig te maken in zijn bedje maar zelfs dat lukt niet ik denk als ik hem 2 uur zijn gang laat gaan die alsnog niet stopt met huilen. In de nachten brak ons dit op en legde we hem over in ons bed en sliep die na 2minuten heel de nacht door dat dit nu beetje heel de week zo is.
Hoop alleen niet dat we het nu niet meer afgeleerd krijgen.
Iemand tips of zelf meegemaakt ?
Liefs demi 

Het is voor mij al lang geleden, maar onze jongste stopte rond die tijd met zijn middagslaapje. Is je zoon wel echt moe om die tijd? Misschien kun je eens proberen het middagdutje over te slaan?

Geen enkel kind slaapt op zijn achttiende nog bij zijn ouders in bed. Dus 's nachts zou ik het gewoon zo laten. Fijn dat hij goed slaapt in jullie omgeving. Daar voelt hij zich veilig.
Voor 's middags is het lastiger. Helpt het als je hem wat eerder naar bed doet (dus voordat hij echt  moe is?), laat hij zich afleiden met speelgoed in zijn bed? Is het een optie om zelf 's middags ook een dutje te doen?

Weg van de minste weerstand. Als de rust weer wat is teruggekeerd opnieuw proberen in zijn eigen bed als je dat wil. 

Voor overdag niet willen slapen ging ik vaak of wandelen met buggy of rondje rijden met auto of fiets. Fase ging ook weer over.

Wij zijn van mening dat slapen slapen is. Maakt niet uit hoe en waar. Als kind (bijna 2) om wat voor reden dan ook niet wil slapen dan gaan we kijken wat werkt. In de avond is dit nog even in de slaapzak met knuffel op de bank zitten. Als hij snachts z'n melk wil krijgt hij melk. Wil hij bij ons in bed dan gaat hij bij ons in bed. Feit is dat als hij slaapt wij ook weer kunnen slapen. Boeit mij echt helemaal niks wat die slaapcoaches en slaapschema's te melden hebben. 

Als hij 18 is wil hij vast niet meer bij z'n ouders in bed. Mocht ie dat wel willen mag hij dat uitleggen aan z'n vrienden 😉. 

Overdag hielp vaak wandelen en dan in slaap vallen in de wandelwagen. 
Je zoontje moet hier even doorheen en daarmee jullie als ouders ook. 
Probeer op zoek te gaan naar wat voor jullie als gezin werkt en probeer los te laten 'zoals het hoort'. Zoals het hoort bestaat namelijk helemaal niet. 

Bailey26 schreef op 11-04-2023 om 16:51:

Wij zijn van mening dat slapen slapen is. Maakt niet uit hoe en waar. Als kind (bijna 2) om wat voor reden dan ook niet wil slapen dan gaan we kijken wat werkt. In de avond is dit nog even in de slaapzak met knuffel op de bank zitten. Als hij snachts z'n melk wil krijgt hij melk. Wil hij bij ons in bed dan gaat hij bij ons in bed. Feit is dat als hij slaapt wij ook weer kunnen slapen. Boeit mij echt helemaal niks wat die slaapcoaches en slaapschema's te melden hebben.

Precies! Het doel is slapen en hoe je dat bereikt boeit niet.
Jongste kwam steeds bij ons liggen 's nachts: prima.
Daarna heeft hij een tijd gehad dat hij niet kon slapen en beneden op de bank wilde liggen: ook prima, want hij viel dan binnen 5 minuten in slaap en dan droeg ik hem naar boven. (Waarom zou ik dan kiezen voor steeds naar boven lopen naar een kind dat staat te roepen?) Toen ik hem niet meer kon tillen, maakte ik hem wakker en liet ik hem zelf half slapend lopen, en dan ging hij zonder problemen verder in zijn bed.
Hij hield er vanzelf mee op. Nu is hij 13 en komt hij nog wel altijd even bij me liggen voor hij naar bed gaat.

Al bij de dokter geweest? Oren nagekeken, doorkomende kiezen, etc?

Misschien is het niks, aangezien hij bij jullie wel goed slaapt, maar je weet maar nooit.

Die van mij kroop 's nachts stiekem bij mij in bed toen ze niet meer in een ledikantje sliep 🥰. Is vanzelf weer over gedaan, maar duurde wel paar jaar 😅. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.