Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Sassie

Sassie

28-04-2010 om 09:17

1e verjaardag (hoe lang???)

Mijn kleine meid wordt binnenkort 1 jaar. Ik had zelf in mijn hoofd om de visite uit te nodigen tussen 12:00-14:00uur. Mijn man vindt dat echter veels te kort. Wat is nu een beetje gangbaar? Ik wil zeker niet de hele dag visite over de vloer hebben en zo'n kleintje krijgt toch ook ontzettend veel over zich heen op zo'n dag? 2 uurtjes is toch meer dan genoeg? Maar goed, ik kan het verkeerd hebben? Wat vinden jullie gangbaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

28-04-2010 om 09:36

Slaapje?

Ik zou het feestje tussen twee slaapjes plannen (doet ze er nog twee overdag?). Of na het middagslaapje. Op die leeftijd hebben ze nog helemaal niet door wat er aan de hand is, twee uur lijkt me meer dan genoeg. Ligt er ook een beetje aan hoe druk het wordt, grootouders zijn meestal minder lawaai en drukte dan zeventien neefjes en nichtjes .
Groetjes
Massi (alvast gefeliciteerd)

liora

liora

28-04-2010 om 09:39

Anders

Hoi,

Ik denk dat je kindje er weinig last van heeft als mensen langer blijven, maar jij blijkbaar wel.

Ik zou juist vanaf 14 uur uitnodigen, en een eindtijd daar doe ik nooit aan.

Liora

vlinder72

vlinder72

28-04-2010 om 14:23

Ik sluit mij aan bij berber en liora

Mijn zoontje wordt vrijdag 1 jaar. Wij vieren dat natuurlijk maar inderdaad vanaf het middaguur. En wordt onze zoon moe dan gaat hij gewoon naar bed. Ik zou ook iedereen vanaf een uur of 1-2 uitnodigen. En vergeet de taart niet met dat ene kaarsje. En duw desnoods even wat mensen op zij en zet geen bemoeizuchtige mensen naast je kindje want ik heb bij mijn andere drie kinderen op iedere verjaardagsfoto schoonmama er half voor staan omdat zij het altijd presteert om op het meest onmogelijke moment naar voren te springen om haar weg te vegen, handjes uit de slagroom te halen, kaarsje weg te halen. En tja, die foto met de handjes in de slagroom lukt maar een keer. Oh, en dan nog even volledig off topic. Wat worden ze leuk hè? Ik kan echt zo verliefd op hem zijn.

Merel78

Merel78

28-04-2010 om 20:16

Hier

toen mijn dochter 1 werd, en dat is inmiddels bijna 2 jaar geleden (zaterdag wordt ze 3), vierden we het van half 2 tot 5. Dat was lang zat, ze werd erg verwend en was bekaf toen de verjaardag over was. Overigens bleven opa en oma, oom en tante wel nog eten, dus die waren nog niet gelijk weg. De rest wel voor etenstijd en dat was wel zo rustig met eten. Maar tis zo leuk, die eerste verjaardag, heel veel plezier gewenst!!

Merel

Guinevere

Guinevere

28-04-2010 om 22:09

Gewoon net als andere verjaardagen

Waarom vier je een dreumesverjaardag in zo'n kort tijdbestek, doe je dat ook met de andere feestjes in het gezin? Volgens mij zal het de dreumes een zorrug zijn of de mensen kort of lang blijven hangen, zolang ze maar op tijd haar natje, droogje en slaapje krijgt. Na heel even met de kleine geprutst te hebben gaan de volwassenen toch onderling zitten kletsen.
Hier is het op verjaardagen altijd de zoete inval, vanaf het begin van de middag. Ik heb nooit gemerkt dat de kinderen daar op wat voor een manier dan ook last van hebben gehad.

Vanaf drie uur

Wij vieren hier de kinderverjaardag altijd vanaf een uur of drie. Dochterlief is dan wakkern na haar slaapje en in de ochtend kun je nog wat voor jezelf doen. Ik zelf heb er een hekel aan om de hele dag thuis te moeten gaan zitten wachten op bezoek dat misschien komt. Dan heb ik liever dat ze in demiddag komen en dat we verder niet thuis hoeven te blijven.
Eindtijden doe ik niet aan. Vind het juist heel gezellig als iedereen blijft eten. Even naar de snackbar en hup, maaltijd staat klaar! Nou houdt m'n dochter ook erg van die drukte, dat scheelt misschein wel.
Fijne verjaardag alvast!!

Sassie

Sassie

29-04-2010 om 10:58

Vlinder....

Ik doe het zo: Vanaf een uur of 12:00uur-12:30uur s'middags (daarvoor slaapt ze). Ze kunnen blijven en de kleine gaat gewoon naar bed zodra ze weer moe wordt.

Aan vlinder en misschien ook voor de anderen.....hoe pak ik het een beetje aardig aan bij die bemoeizuchtige mensen. Mijn schoonouders zij wat dat betreft erg opdringerig en presteren het keer op keer om de jarige naar zich toe te trekken op de meest bijzondere momenten ( bij de taart enzo) en dan zodanig dat zij dan ook alleen op de foto staan met de kleine. Is met mijn zoon gebeurd en op foto's staan ook alleen zij met hem....Dat wil ik dus niet weer. Gewoon even de jarige jet weghalen en even apart neerzetten zodat iedereen ze kan bewonderen als ze haar taart 'vermoord' ha,ha,ha?

vlinder72

vlinder72

29-04-2010 om 12:30

Ha, ha

Hebben wij ook last van. Bij alle verjaardagen zo'n halve oma op de foto met een vertrokken gezicht omdat de baby iets heel "gevaarlijks" aan het doen is. Grrrr. Inmiddels zijn wij handiger. Wij geven haar gewoon van te voren een opdracht. Zo van wij gaan zo de taart snijden pak jij vast de bordjes en wil je dan gelijk even 10 bekers limonade inschenken voor de andere kinderen. Want inderdaad slagroom hoort bij een eerste verjaardag op de handjes van een baby te zitten en niet op de zakdoek van oma. En het is ook leuk om een foto te hebben van een jarige job met iemand anders dan oma erbij. In ieder geval heel veel plezier met de verjaardag. Ik ben toch zo benieuwd hoe mijn kleintje zijn eerste taart vindt. Hij krijgt nog wel eens slagroom in zijn mond geduwd van zijn oudere broers en zus dus hij weet vast al dat het hééééél lekker is.

Guinevere

Guinevere

29-04-2010 om 13:46

Gewoon zeggen

Waarom zeg je dat niet gewoon, Sassie? "Nu eerst een foto van Marietje alleen met de taart, en daarna een foto met oma erbij". Iedereen blij. Je schoonouders zijn gewoon dol op haar, daar zit geen kwade bedoeling achter.

vlinder72

vlinder72

29-04-2010 om 14:04

Guinevere

Als de oma van Sassie lijkt op mijn schoonmoeder dan heeft zeggen echt geen zin. Mijn schoonmoeder kan het echt niet helpen. Ze "moet" ervoor springen om handjes schoon te vegen of het kind te redden van een brandend kaarsje. En dan hebben wij weer een halve oma op de foto . Zo is ze gewoon en ze is hartstikke lief maar vreselijk onhandig.

Yaron

Yaron

29-04-2010 om 14:48

Taart

Wij doen het taart-kaarsjes ritueel altijd op een moment dat er nog geen visite is, dus 's ochtends als iedereen thuis vrij is of tussen de middag als de oudsten naar school moeten. Dat is echt een moment voor het gezin, zo kunnen zowel de jarige als wij daar van genieten zonder dat we ons druk hoeven te maken over anderen.

Sassie

Sassie

29-04-2010 om 16:12

Hi,hi vlinder....

Schoonmama een opdracht geven? ha,ha,ha....dat doet ze dus echt niet!!! Ze wil alle aandacht van de kleine voor zichzelf hebben, dus dat wordt lastig.
Mijn moeder is meestal degene die meehelpt (die moet ik juist af en toe afremmen....ha,ha,ha).
Dus inderdaad maar zeggen dan. Ik nodig mijn schoonouders al iets later uit dan de rest. Ze hebben namelijk de onhebbelijke gewoonte om ook nog eens klokslag voor de deur te staan (vaak iets vroeger dan de afgesproken tijd); meestal wanneer we ook nog eens bezig zijn met schoonmaken etc.....Schoonmoeder vindt het ook vaak niet leuk als anderen erbij zijn....(familie en vrienden dus) om jullie even een indruk te geven van haar..... Maar ja, de rest is ook familie natuurlijk.

Dus goed in de gaten blijven houden maar en zeggen als het te gortig wordt.

Sassie

Sassie

29-04-2010 om 18:00

Cadeautje?

Zit mijn hoofd te pijnigen over wat we nou moeten geven aan onze kleine meid als ze 1 jaar wordt.....ze heeft eigenlijk alles al...(erg he...). 1 jaar worden is toch wel speciaal. Weten jullie een mooi cadeau?

Sassie

1 jaar worden is inderdaad best speciaal maar qua cadeau heb ik er nooit zwaar aan getild. Oudste kreeg bak met van dat nopper-spul en ehh, ik weet niet eens meer wat de jongste kreeg

Kijk gewoon een beetje naar wat je nog niet hebt.

Hier was een klein stoffen fauteiltje een grandioos succes. Heeft jongste bijna 3 jaar lang elke dag op gezeten

vlinder72

vlinder72

29-04-2010 om 19:33

Die van ons is de vierde

dus wij hebben echt alles al. Maar ik heb vandaag voor zijn verjaardag de garage van Little People voor hem gekocht. Verder krijgt hij nog een speelding voor in bad. Wat spulletjes voor in de zandbak. Wat auto's geloof ik. Een nieuw Nijntje boek. En al is hij nog geen 1 jaar. Hij speelt thuis heel veel met het houten keukentje. Vooral alle spulletjes er steeds op leggen en er weer vanaf gooien. MIsschien ook een idee.

Sassie

Sassie

30-04-2010 om 21:17

Heb iets bedacht.....

We gaan een zgn. Tedora Bellini armband voor dochter kopen (vergelijkbaar met Pandora, maar dan echt voor kleine kinderen) met een eerste bedeltje er aan. Ieder jaar krijgt ze er dan een bedeltje(s) bij (voor haar verjaardag, Kerst...etc...). Zo krijgt ze een heel speciaal, eigen armbandje. Ze zal het echter wel pas met haar 5e of 6e jaar aan kunnen....maar dat nemen we maar even voor lief dan. Ik vond het wel een apart idee zo.

Sassie

Sassie

30-04-2010 om 21:19

Wel jammer....

dat ze bij Pandora geen echte kinderlijn hebben...

rozenstruikje

rozenstruikje

30-04-2010 om 21:32

Verliezen

Niet om je pret te drukken maar mijn dochter heeft al heel veel armbandjes verloren. Niet omdat ze te groot waren en dus van haar arm gleden, maar omdat ze blijkbaar bleef hangen aan iets en dan breekt het armbandje. Of bijvoorbeeld een oogje blijft aan een draadje van de mouw hangen, dan trek je de trui uit en breekt het oogje. Ik had altijd zilveren armbandjes. De juwelier vertelde dat armbandjes dan juist moeten breken omdat er anders ongelukken gebeuren.
Dus houd er rekening mee dat het hele speciale armbandje wat je dan de komende 5 jaar gaat sparen, misschien wel heel snel kwijt kan zijn.

Rozenstruikje

Sassie

Sassie

01-05-2010 om 19:41

Rozenstruikje

Heb hem vandaag gehaald. Het is allemaal zoooooo ontzettend schattig.
Echt pandora, maar dan helemaal in het klein. Zo lief en mooi. Ik heb 3 bedeltjes gekocht, eentje namens mijn zoontje (een zilveren olifantje) en 2 namens ons; papa en mama dus (een zilveren hartje en een fantasieschakeltje van zilver ingelegd met roze emaile...) en nog 2 zgn. stoppers om het boeltje bij elkaar te houden...zegmaar.

Ik begrijp dat de armbandjes snel kwijt kunnen zijn, maar dat is vaak met sieraden voor meisjes....helaas. Maar dat neem ik toch maar even voor lief dan. Toch bedankt voor je bezorgdheid. Ze zal hem voorlopig ook niet zomaar mogen dragen....Dit pandorabandje is echter erg stevig, maar ja...ergens aan blijven hangen kan altijd natuurlijk.
De juwelier raade mij ook aan om geen loshangende bedels (dus aan een oogje) eraan te hangen; juist omdat die dingetjes makkelijk ergens achter kunnen blijven haken....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.