Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

01-10-2011 om 15:17

2-jarige in de auto

Hoe gedragen jullie 2-jarigen zich in de auto? De mijne gilt toch veel, roept vaak au, wil van alles. Hij is zelden stil en ik word er eigenlijk helemaal gek van.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

01-10-2011 om 17:08

Hier

Op het moment geen 2-jarigen maar wat ik me herinner: zoon is vanaf dag 1 een zombie geweest in de auto, dat ging dus altijd vlekkeloos. Kan eindeloos voor zich uitstaren, tot zijn 4e altijd met duim in de mond en tegenwoordig zonder. Dochter is (nog altijd) soms een wat moeilijker passagier: het kan urenlang goed gaan maar als ze het eenmaal zat is of zin heeft in keten kun je er nauwelijks iets aan doen (hooguit omkeren en weer naar huis gaan). Ook had ze als peuter de specialiteit om weinig te poepen, maar als ze het deed, dan bij voorkeur in de auto en meteen tot aan de nek .
Kortom ik heb helemaal geen tips... en ik kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt! Dus ik hoop dat er nog wat nuttiger reacties komen .

Hier

ik kan me herinneren dat mn oudste dit ook altijd deed, veel aandacht vragen (maar dat doet hij ook als we niet in de auto zitten) en op die leeftijd probeerde hij zelfs uit de gordels te wurmen.
Wat ik deed? Muziek keihard aan en dan kon hij er niet meer over heen en kon de muziek weer zachter. En wat ook hielp was voordat ik ging rijden alvast zijn drinkbeker en koekjes geven was hij iig het eerste kwartier rustig.

Hombre

Hombre

01-10-2011 om 21:21

Modelkind hier

Zit (22m) rustigjes rond te kijken en roept af en toe enthousiast wijzend (vlieg)tuig of (heli)copter!

Rosase

Rosase

01-10-2011 om 21:59

Pfff

gaat bij ons alleen goed als ie of slaapt of een filmpje kijkt op de laptop.

Bij de langere stukken dan, korte stukjes gaan meestal wel goed.

Timing

Het gaat lang goed, maar als ze de pest in heeft, dan ook grondig. Broer was ook zo.

Ik probeer het zo te timen dat kind moe is als er gereden wordt, dan gaat in elk geval een deel van de rit op aan een slaapje. Dus niet uitgeslapen de auto in, als het enigszins kan. En een muziekje aan (ik kan de PiPaPanda CD - toch al geen hoogtepunt - niet meer horen)

Rij je veel en vaak en blijft het probleem hardnekkig dan zou ik een draagbare DVD-speler kopen en iedereen die daar kritiek op heeft vriendelijk verzoeken jouw peuter voortaan te rijden

Groeten,

Temet

liora

liora

01-10-2011 om 22:37

Fijn altijd, die herkenning. Het was vandaag echt extreem maar ook als het relatief goed gast is er altijd wel wat geschreeuw en gehuil.
Dvd is geen oplossing want ook thuis kijkt hij nauwelijks tv.
Hopelijk wordt het beter als hij ouder wordt..

Liora

Hier

Is hij meetal samen met grote broer en delft hij het onderspit totaal - krijgt geen kans om te muiten! (toen DIE 2 was, werden we gek van hem! Op vakantie.. Ahhh).

Als hij al alleen met mij op pad is, zijn we allebei totaal chill hij benoemt van alles..

Wel heeft hij buien waarom hij zijn speen op de grond mikt en dan gaat bleren. Arg! Nu ik dat bedenk, dat heeft ie heel vaak gedaan!

Ehm tja.. Succes met letterljjk uitzitten!

Oh en paar dingen; bakje rozijntjes? Kon werken tot ie het zat was en ze door de auto mikte..

Boekje is niet boeiend neem ik aan? Raamplakkertjes? Werd ik kotsmisselijk van trouwens vroeger)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elx

Elx

02-10-2011 om 00:51

Moeilijk

Bij twee een tas vol met boekjes, muziek cd's, knuffels. Bij korte ritten ging meestal wel goed. Ook lekker met ze kletsen, vertellen wat je ziet of gaat doen, etc.

Bij lange ritten hielp t om 's avonds rond bedtijd te gaan rijden. En een broodtrommel vol met eten. Mandarijntje in stukjes, boterhammen, ontbijtkoek, mueslirepen, etc. en fles water bij de hand.

Helemaal als je alleen (als volwassene) in de auto zit, kan het behoorlijk schipperen zijn.

Misschien helpt t om rijtijd als gezellige tijd samen zijn te zien. En niet, waar ik wel eens de fout mee in ging, als "time out" voor mezelf.

Als je zelf er al over in zit, voelt je kind dat haarscherp aan. Ook t benoemen van "ongewenst" gedrag wil nog wel eens averechts werken. Bv: "als we nu in de auto gaan wil ik niet dat je gaat klieren of gillen". Kind hoort alleen "gillen en klieren" en gaat dat dus doen.

Dus zeg misschien; "we gaan zo gezellig een stukje rijden, want we gaan bij opa op bezoek". Wat wil je gaan doen bij opa? En praat daar dan over tijdens de rit.

Succes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

02-10-2011 om 07:33

Elx

Nee dat helpt allemaal niet. Speelgoed neem ik niet mee want ik wil niet dat het dan valt en hij daarom weer gaat gillen.
Verder praat ik veel en hij soms ook maar hij gaat altijd ook huilen of gillen. Soms de hele tijd, soms heel eventjes.

Tip

Die ik eens ergens gelezen heb maar nooit uitgevoerd: een koord spannen en daar speelgoed en speen emz aan bastmaken. Ik ben bang dat ze zichzelf of elkaar dan gaan wurgen maar ik zie de voordelen ook wel

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

02-10-2011 om 09:33

Speen

Speen mag hij alleen nog in bed, niet meer in de auto. En met speen zat hij ongeveer net zo vaak te brullen.
Koord spannen etc past niet bij mij.

Dus kort samengevat

Mag/ kan hij ook helemaal niks behalve zitten?tja, dan kan ik het me ook wel voorstellen dat hij gaat klieren, het is dan ook wel heel saai voor hem.

Mijn jongste (2) kijkt thuis ook amper tv maar wel in de auto.

Succes ermee!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

pabrroda

pabrroda

02-10-2011 om 11:12

Ik heb er 2

Het probleem is heel herkenbaar. De oudste nu 6 jaar heb ik nooit problemen mee gehad, autotjes mee kleurplaten mee altijd stil. Maar de jongste als het hem niet bevalt gillen. nergens tevreden over en nu liggen ze zich constant te vervelen achter in. Heerlijk zo'n auto ritje. Ik was altijd tegen een dvd in de auto maar laatst heb ik hem van een vriendin mogen uit proberen en het werkte stil waren ze. Voor alle twee een dvd mee genomen de oudste cars en de jongste mickey mouse. Toen de jongste in slaap was gevallen heb ik cars opgezet. Het ging geweldig. Stilte moest wel afentoe de kleine corigeren dat hij met zijn voeten van de dvd af moest blijven maar voor de rest bijna geen kik gegeven. Misschien moet ik me toch maar van mijn principe afzetten en ook zo'n ding aanschaffen. Maar daar zijn we nog niet helemaal overuit.

pabrroda

pabrroda

02-10-2011 om 11:15

Airbag

Trouwens als je geen airbag hebt mag de kleine voorin zitten met een geoed gekeurd autostoeltje. Kan hij met je mee kijken wat er allemaal gebeurt.

liora

liora

02-10-2011 om 14:05

Ik ga inderdaad de verhaaltjes cd proberen!

En voor degene die zei dat hij niks mag: er is toch van alles te zien, verder mag hij praten, soms eten en drinken. Lijkt me prima toch? Zingen...

Ik zou zo'n dvd meteen willen maar denk dat het hem totaal niet boeit.

Vic

Vic

02-10-2011 om 17:25

Bus

Volgens mij was oudste altijd heel zoet in de auto, die viel binnen 5 min in slaap Jongste heeft jarenlang mijn oude (allereerste) telefoon gehad om mee te spelen. Die 'belde' de hele familie terwijl ze in de auto zat. Gillen mogen ze niet. Dan zet ik de auto langs de weg en mogen ze verder met de bus. De kinderen zijn er van overtuigd dat ik dat ook echt meen. Ik heb nl bij allebei wel eens de auto langs de kant van de weg gezet en het portier open gedaan. Sindsdien hoef ik alleen maar te dreigen

liora

liora

02-10-2011 om 18:25

Vic

Haha, geweldig!

Sunja

Sunja

02-10-2011 om 22:07

Paar tips misschien

Hi, het is voor mij niet helemaal herkenbaar omdat mijn kinderen eigenlijk - vergeleken bij hoe ze kunnen zijn - in de auto merkwaardig rustig zijn.
Maar inderdaad: ze kijken dvd's (thuis eigenlijk nooit, maar in de auto zijn Nijntje en Baby Einstein altijd een hit), luisteren sprookjescd's van de Efteling, plakken Sesamstraatfiguren op de autoraampjes, zingen mee met de Dierencd van Annie MG Schmidt en 'doen' dingen waar ze lang over doen: zo'n snoepjeshoudertje met kleine snoepjes erin, krentjes inderdaad, mandarijntje, stukjes komkommer, kleine ligabeertjes in een zakje etc. Spelen met een nepmobiele telefoon waarmee ze naar de bestemming bellen en bij de jongste heb ik een paar boekjes met van die ringen eraan aan zijn autostoeltje gehangen.
Ik heb voor allebei zo'n 'auto-organizer' die je aan de voorstoel hangt gekocht (ook een tip) en daar stop ik alles in. Zo kan de oudste er zelf bij. Ja, een knoeiboel soms (vooral als de oudste zo vriendelijk is een doosje krentjes aan de jongste te overhandigen, of een beker drinken) of eigenlijk altijd, maar wel lekker rustig! Succes ermee want zo rijden is erg vermoeiend!

Kiki

Kiki

03-10-2011 om 20:16

Ik heb vrij makkelijke heren in de auto

maar ik zorg eigenlijk altijd wel voor een boterham en een tuitbeker met limonade voor onderweg en verder heel veel auto's die ik dan uit mijn tas opdiep als ze zich vervelen.

Verder gaan we altijd rond slaapjestijd weg zodat ze met een beetje geluk in slaap vallen en ik zo twee uur achter elkaar kan doorrijden.

Ik wijs ook onderweg van alles aan, kijk een windmolen, kijk een trein, kijk een cabrio, kijk een oldtimer, wie van jullie ziet de blauwe traktor?
Dat soort dingen eigenlijk.

Ik ben een gevaar op de weg met kinderen in de auto. Mijn antennes reageren dan meer op de kinderen dan op het verkeer. Sinds ze geboren zijn beperk ik me uit principe tot het OV. Kun je je aandacht aan de kinderen geven, eten en drinken en spelletjes. Uitzonderingen daargelaten als een kind in de buurt aangekleed naar een feestje moet of zo.
Vind het knap als je het aandurft, mijn stressniveau zou boven mijn hoofd groeien.

Maylise

Maylise

06-10-2011 om 22:22

Anne

Gewoon je helemaal afsluiten van wat er op de achterbank gebeurd Alleen concentreren op de weg en geschreeuw/gehuil/geruzie zoveel mogelijk negeren. Op een gegeven moment went dat wel. Mijn kinderen waren meestal niet zo heel moeilijk in de auto maar klieren werkte wel enorm aanstekelijk dus als de een bezig was dan gingen de anderen meedoen. Je kunnen afsluiten voor geklier is dan wel een zegen. Daarnaast merkte ik dat hoe minder ik me er mee bemoeide hoe vlugger het geklier stopte. Net zoals met vuur. Als er geen zuurstof bij komt dooft het vanzelf uit.

Zelfde

Mijn meisje ook hoor... soms heel zoet maar ook vaak uit de gordel wurmen, valt er weer een speeltje/fles, moet met alle geweld opgeraapt...

gr. Des

PotableRam80

PotableRam80

15-10-2011 om 23:04

Hier

Ook wel eens. Maar ik reageer alleen op de lieve dingen. (mama?, die?, enz) gillen en andere dingen om op een negatieve manier aandacht te vragen negeer ik. Ik ben op dat moment aan het rijden en kan (zeker vanwege veiligheid) dat niet oppakken op dat moment. Ik blijf de baas... Na een tijdje negeren stopt het negatieve aandacht vragen en gaat het op een positieve manier. ( Pfff vind mezelf wel erg streng klinken, maar het werkt wel)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.