Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

3,5 jaar en eenkennig

Sinds een paar weken hangt mijn dochter enorm aan mij. Waar ik ga of sta, moet ze ook zijn en zelfs als ik bijv. even naar het toilet ga of naar boven loop, is het al "mama, waar ben je" en "wat ga je doen?" etc. Even alleen spelen gaat erg slecht op het moment. Nu ben ik idd vaker bij haar dan haar vader, maar het wordt alleen maar erger. Steevast als ik ga sporten 's avonds (2-3 keer in de week) wordt ze erg tegendraads als ik me ga omkleden en weg wil gaan. Het is dan niet zo dat ze zich aan me vastklampt, maar ze luistert dan niet meer en wordt boos. Het lijkt wel een soort eenkennigheid. Als ik eenmaal weg ben, ebt de bui vrij snel weg, maar ik ga steeds met een rotgevoel van huis.
Ik was er van de week zo moe van, dat ik al om half 10 op de bank lag te slapen!
Herkennen jullie dit gedrag van een bijna-kleuter?
Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

11-03-2010 om 14:31

Nu pas?

Ja hoor, dat herken ik wel. Gelukkig neemt het hier geen extreme vormen aan, maar onze 2-jarige gedraagt zich wel heel regelmatig als mijn schaduw. We zullen maar zeggen: "'t Is een fase".

Massi Nissa

Massi Nissa

11-03-2010 om 18:06

Ja, dat ken ik

Hier is het "Nee, papa mag mij niet in bad doen, dat moet mama doen," en "Mama mag niet meer naar school (=werk), anders ben ik zielig want dan ben ik helemaal alleen" (Oma en papa tellen niet, blijkbaar). Ze wil ook ineens niet meer naar het kdv. Fysiek aan mij hangen komt ook voor. Hele lange knuffelbuien (leuk) of aan mijn achter-broekzakken hangen (minder leuk).
Het is vast Een Fase, haha.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.