Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

24-12-2010 om 19:54

Aankleedkussen

Hoi,

Tot welke leeftijd gebruiken jullie het aankleedkussen om luiers op te verschonen en aan te kleden?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

24-12-2010 om 21:32

Zindelijk

Hier is het geval in gebruik geweest totdat ik geen poepluiers meer hoefde te vervangen. Voor het aankleden op zich al lang niet meer, sinds het 2e jaar denk ik.

Limi

Limi

25-12-2010 om 07:56

Kort

Tot een maand of 7? Daarna wilden ze staan, dus deden we het staand (ergens tegenaan).

Asa Torell

Asa Torell

25-12-2010 om 14:25

Een jaar ongeveer

daarna hebben we het huis anders ingericht en de commode uit elkaar gehaald. Sindsdien wordt dochter altijd op het verschoonmatje-voor-onderweg verschoond. Scheelt ook weer getil. Zoon heeft de commode wel iets langer gebruikt maar die wilde alweer gauw staan.

Malihu

Malihu

25-12-2010 om 21:00

Tot zindelijkheid

Wij hebben het aankleedkussen tot 3,5 gebruikt, toen was dochter zindelijk. En dan alleen 's avonds en 's morgens. Het aankleden deden we er allang niet meer op. En luiers overdag werden gewoon op de bank verschoond.

Hij staat er nu nog

Meer omdat er geen plaats voor is elders maar iik heb hem heel lang gebruikt. Nu zit zoon er heel af en toe op bij het afdrogen na de douche. Als we verhuizen dan zetten we hem natuurlijk niet meer in zoon's kamer.

Sanne

Sanne

28-12-2010 om 09:57

Zolang ze nog in de luiers zijn

vooral als je luiers met plakkers en rompers gebruikt, dat je niet zonder aankleedkussen kan. ik zelf kampte in de luiertijd van mijn dochters met hevige rugklachten, en dan verschoond zo'n luier op een aankleedkussen toch een stuk pretigger. maar ik denk dat ook het kind wel de medewerking voor moet geven niet elke wilde peuter van 3.5 laat zich zo maar op een aankleedkussen leggen.

Anna3

Anna3

28-12-2010 om 14:21

Poepbroek

Een twee- of driejarige altijd staand verschonen? Plasluiers lukt nog wel maar een poepbroek dat wordt hier echt een knoeiboel.
Heb onlangs mogen ervaren (na het eerste, kleine poepje op de wc) dat billen vegen niet eenvoudig is als dochter niet op haar rug op het aankleedkussen (of op de grond) ligt.

Limi

Limi

28-12-2010 om 18:25

Jongens makkelijker?

Misschien zijn jongens makkelijker staand te verschonen. Ik verschoon de jongens al staand vanaf dat ze met ondersteuning kunnen staan, met 1 hand dus, ook poepbroeken.

Omrollen en met hun voeten de luier wegtrappen als ze lagen, dat werd pas een knoeiboel

Niet dat ze op hun plek willen bleven/blijven staan, maar ik vind het toch een stuk makkelijker zo. Ik krijg er ook geen last van mijn rug van; zo lang sta ik niet gebukt.

Anna3

Anna3

28-12-2010 om 18:31

Limi

Haha, geen moment bij stilgestaan dat het bij jongetjes makkelijker poepvegen is.

Anna3

Anna3

28-12-2010 om 18:33

Ot: tip voor staand verschonen

de drukknopen van de romper op een schouder vastzetten.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-12-2010 om 19:39

Makkelijker bij jongens?

Je mag ook bij meisjes de poep nooit richting de vagina schoonvegen, dat is erg onhygienisch, dus ik zie niet precies in waarom jongens gemakkelijker af te vegen zijn.
Ik heb onze dochter altijd op tafel verschoond zolang dat nog nodig was. Ze klom er dan zelf op (ik til niet zo makkelijk met reumahanden) en ik kon er goed bij. Op de vloer vond ik juist een gedoe.
Groetjes
Massi

Hanne.

Hanne.

28-12-2010 om 20:35

Tot zindelijkheid

Ik denk hier toch ook wel tot zindelijkheid. Althans, de poepluiers. Scheelt misschien ook dat ik (deels) katoen gebruikte.

Poepluiers staand verschonen is me nog nooit zonder knoeien gelukt. De zwaartekracht werkt altijd tegen, en dan moet ik het uiteindelijk van de grond vegen!

Limi

Limi

29-12-2010 om 09:01

Massi

Ik weet het niet. Ik heb nooit een meisje verschoond, maar laatst moest ik ons aankleedkussen vrijmaken voor een moeder met een meisje en ik verontschuldigde me dat er was op lag. Zij verontschuldigde zich toen dat ze het nodig had, want meisjes moesten liggen omdat je daar moeilijker bijkon. Nou heeft zij twee meisjes, dus eigenlijk kan ze het ook niet weten Maar het klonk me toen wel logisch in de oren. Poep komt eigenlijk nooit voorbij de balletjes. Meisjes hebben zo'n barrière niet.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-12-2010 om 14:53

Poep komt nooit voorbij de balletjes?

Nou hier wel hoor! Ik zou ook niet weten hoe ik mijn zoontje staand moest verschonen. Overigens gebruik ik het aankleedkussen al lang niet meer, ik verschoon hem gewoon op de bank of op de grond.

elsje78

elsje78

29-12-2010 om 15:18

Huh

dan doet mijn zoontje iets verkeerd, want het komt er wel degelijk voorbij, tot in de liezen en bij het piemeltje! Altijd liggend en meestal gewoon op het aankleedkussen

groetjes

dc

dc

29-12-2010 om 16:55

Hier ook hoor

Regelmatig overal. Soms doe ik hem maar even snel onder de douche om hem echt goed schoon te maken...

Geen aankleedkussen meer sinds dat we hier wonen, toen was jongste net 2. Moet hem eerdaags weer tevoorschijn halen...

liora

liora

29-12-2010 om 16:59

Goed

Goed dit te horen. Bij oudste gebruikte ik hem ook nog voor de poepluiers, die hij had tot 3 jaar en 9 maanden!

Dilemma is een beetje dat het aankleedkussen stuk is bij 1 hoekje en ik me afvroeg of ik nog een nieuwe zou kopen. Jongste is 1,5 jaar.

Liora

elsje78

elsje78

29-12-2010 om 18:29

Liora

Mijne is ook niet meer zo best, aan een kant is hij eigenlijk plat, ingestort zeg maar. Maar beetje plakband erop, hoes of doekerover en hij kan nog poosje mee toch? Doe je het kapotte stuk aan de hoofdkant, kans dat er dan iets vies in terechtkomt is dan klein

groetjes

Yaron

Yaron

30-12-2010 om 12:00

Hier

Ik gebruik het aankleedkussen voor dochter van 3 alleen als ik haar naar bed breng, ze slaapt nog met een luier en dat ligt wat zachter dan zo op de commode. Het aankleedkussen was ook helemaal kapot, maar ik heb het laatst aan alle kanten geplakt met tape. Ik heb er altijd een badstof hoes omheen, dus dat is geen probleem. Jongste van bijna 1 verschoon ik altijd beneden op een aankleedkussen, soms op de grond, soms op het aanrecht en soms op de tafel.

Tape

hier is het ding ook stuk op de hoek, maar als er een overtrek omheen zit zie je dat niet. Laatst was die overtrek in de was en toen plukte Madam er kleine stukjes schuimplastic af.

De oplossing zag ik bij mijn ouders waar we tweede kerstdag waren, inderdaad die hoek aftapen met van die brede textieltape (of ducttape).

Of een nieuw kussen, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet. je zal er toch nog wel zeker zo'n anderhalf jaar mee doen.

Groeten

Temet

Staand afvegen

Doe ik alleen bij oudste zoon na een poepje, hij staat dan klaar met zijn handen plat op de grond en billen omhoog, heel makkelijk vegen

Maar niet bij broertje van bijna 2! Die gaat op de commode - kamertje is naast woonkamer, ergens anders op de grond ofzo, en ligt dan naar zijn wandkleed te wijzen en babbelen. Gezellig momentje eigenlijk !

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.