Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Activiteiten tips?

Nog een vraagje aan jullie; hebben jullie tips voor bezigheden voor binnenshuis? Zoontje is nu 26 mnd en we vervelen ons. Op kdv speelt hij al met kinderklei en heeft al plaatje geplakt met lijm.......is hij daar nog niet te jong voor? Wat doen jullie voor spelletjes en knutselactiviteiten? Het regend in dit land zooo veeel............zijn zo vaak binnen..........

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Activiteiten

knutselen (waarom zou hij te jong zijn om te plakken en kleien?) doet het hier altijd goed. Blokken bouwen ( bij mij dan nog mama bouwt, zoonlief gooit het om) of boekjes lezen vinden ze hier ook leuk. En waarom niet gewoon naar buiten als het regent? Niet iedere keer natuurlijk, maar zo af en toe. Regenlaarzen en jas aan, in de plassen stampen, kijken naar alle diertjes die tevoorschijn komen als het nat is, lekker vies worden en genieten. Oke, de volgende keer dat het regent en het komt dan even niet zo goed uit zul je wat moeite moeten doen om hem uit de plassen te houden, maar dan heb je ook weer wat te doen.

Activiteiten

hier een zoontje van 25 maand die niet naar het kdv gaat, dus ik moet me elke dag met hem vermaken.
Wat hier nu helemaal "hot" is, is indd klei,potloden,kleurplaten (vooral van winnie the pooh en dora) gewoon met pen tekenen op papier. (vraagt er 's ochtends al om meteen als hij uit bed komt) Krijten op het krijtbord, zijn auto/fiets repareren met zijn eigen gereedschap. Met zijn loopfietsje door het huis heen sjezen. Op het tovertekenbord tekenen (kun je weer uitwissen) met nijntjelaptop spelen Dit zijn dingen die hij alleen doet maar ook kun je ze samen doen. En verder vind hij het prachtig om me te helpen met de dagelijkse dingen zoals stofzuigen, afstoffen (hij ook een doek in de hand) was ophangen en samen in de droger doen enz enz.
Op deze leeftijd vinden ze heel veel dingen mooi. Ik ga ook regelmatig met hem naar de bibliotheek of laat het zelf de boodschappen doen in de winkel. Duurt allemaal wel wat langer, maar ze vinden dit echt leuk om te doen.

Ilona

Ilona

14-10-2008 om 15:21

Ideetje van haar papa...

Mijn man tekent op een groot vel papier een heel dorp! Nou goed, das wat overdreven,maar wel een straat, huisjes met deuren, tafels en stoelen erin, bedden, bad, favo knuffels op de kast en alles wat zich in de wereld van je peuter bevindt. Zandbak, glijbaan, plantjes, supermarkt, huisdieren. Echt je kunt het zo gek niet vezinnen. En je hoeft ook geen tekentalent te zijn. Als je schat weet wat je getekend hebt, is het al goed.
Lekker samen aan de slag (je kind ook met een stift of potlood) en daarna... mag die lieverd met autootjes en poppetjes in het dorpje gaan spelen!
Mijn dochter (net 2,5 jaar) vraagt regelmatig of ik er iets bij wil tekenen (laatste keer waren het borden op de tafel). Ze is er na het tekenen zeker een half uur zoet mee!

Verder erg geliefd is foto's kijken van toen ze baby was(op de computer of in het fotoboek) en ook meehelpen bij wat ik doe natuurlijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.