Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Alopecia bij kleine kinderen


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 11:11

Bijtje82 schreef op 03-09-2022 om 10:52:

feit is wel dat alopecia niet hetzelfde is als wat TO beschrijft.
Voor alle andere opties zou ik idd even bij de huisarts langs gaan.

Waarschijnlijk als kind ermee geboren is, er nooit haar heeft gezeten en de plek niet snel groter wordt, dan zal het waarschijnlijk gewoon een defect zijn.
Ik zeg trouwens bewust niet snel groter.. want door de groei van kind zal de plek uiteraard mee rekken en dus groter worden.

Of juist kleiner door het groter worden van het hoofd

Bijtje82

Bijtje82

03-09-2022 om 11:14

Battle-Royale schreef op 03-09-2022 om 11:11:

[..]

Of juist kleiner door het groter worden van het hoofd

Ja zou misschien kunnen, ligt er denk ik een beetje aan waar de plek precies zit. Maar goed, ik durf wel te stellen dat het geen alopecia is. Wat het wel is zal een arts moeten onderzoeken.

Alopecia is een auto immuun ziekte
Als je dat hebt is er kans op meer auto immuun ziektes.
Ik zou het dus wel bij de huisarts laten zien .
En ik denk ook dat het geen alopecia is .
Omdat het bij mijn kind heel anders verliep .
maar nogmaals dat bepaalt een huisarts 

Ik denk eerder aan een geboortedefect dus dat daar geen haarzakjes zijn ontwikkeld. Mijn oudste dochter heeft vanaf haar geboorte al meerdere pigmentloze plekken op de achterkant van haar bovenbeen ( achterkant)
Heb hier echter nooit een arts naar laten kijken. Ze is nu 17 jaar en het zit er nog steeds en is altijd hetzelfde gebleven maar is toch echt geen vitiligo.
Je zou het eens kunnen laten nakijken en horen wat de arts zegt. Zolang het niet meer wordt zou ik me geen zorgen maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.