Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Harm Hoesen

Harm Hoesen

16-05-2011 om 15:59

Ambachtelijke babyvoeding

Beste allen,
Sinds de geboorte van onze zoon (nu 13 maanden oud) koken wij zelf voor hem en vriezen dit per portie in. De maaltijden zijn smaakvoller en bovendien weet ik exact wat er in zit. Ik ben nu bezig onderzoek te doen of dit concept ook aanslaat in de markt. Dus ook te gaan produceren en verkopen.
Wat is jullie mening hierover en wat zou een overweging kunnen zijn, waarom wel en waarom niet? Graag jullie mening! Alvast dank.

Groet,
Harm
.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-05-2011 om 16:07

Huh?

Een kind van dertien maanden eet toch gewoon met de pot mee? Ik zou niet weten waarom ik jouw ingevroren porties eten zou moeten kopen, ik vries die van mezelf wel in als het nodig is

Gerdina

Gerdina

16-05-2011 om 16:21

Ook huh?

je hebt zeker wel een grote vriezer als je zes maanden eten moet bewaren (vanaf de geboorte tot de eerste bijvoeding). Waarom begin je daar bij de geboorte al mee? Wij hadden het druk genoeg met andere dingen .
En ook hier eten kinderen al vanaf het begin met de pot mee, dus aan ons kun je niets verkopen.

Echt ambachtelijk

is inderdaad dat ze gewoon met de pot mee-eten.
Daar is al een methode voor: Rapley heet dat. Google maar eens op die naam.

Dus Harm, nee, ik zie geen markt.

Mayte*

Mayte*

16-05-2011 om 19:32

Mijn 2 centen...

De mensen die potjes geven, willen dat volgens mij van een bekende fabrikant kopen. Er zit een hoop onzekerheid achter het kopen van potjes volgens mij. Zie alleen maar die reclame voor Olvarit. De boodschap is toch een beetje 'je kind kan nog geen gewoon voedsel aan (beeld van baby met een groot stuk vlees en grote bonen) en je wilt toch dat ze alles binnen krijgen, dus neem maar een potje'. Ik denk dat dat marktsegment niet zo snel voor de ambachtelijke, maar onbekende, diepvriespotjes zal gaan.

De mensen die hun kinderen vanaf 6 maanden zelfgemaakt eten geven, koken gewoon en kopen weer geen potjes, ook geen 'ambachtelijke' uit de diepvries.

Kortom, ik zie ook geen markt voor je.

Dan ben je hetzelfde als de bekende potjes

als ik een potje van jou koop dat is het toch hetzelde als dat ik een potje van een bekend merk koop, ik weet dan nog steeds niet wat in het potje zit. of hoe schoon en hygienisch het is.

sorry hoor, maar ik heb altijd zelf gekookt voor mijn kinderen en vroor dat in kleine porties is, zoveel werk is dat niet en vanaf 12 maanden eten ze gewoon met de pot mee, dus heb je ook geen potjes meer nodig.

dc

dc

16-05-2011 om 20:30

En regelgeving?

Ik denk ook dat je aan aardig wat regels moet voldoen om babyvoeding te leveren, en of dat zonder conserveermiddelen kan?

Hier trouwens hetzelfde als bij bovenstaanden. Ik koop weleens wat potjes voor als ik ergens heen ga, maar thuis word gewoon ons voedsel fijngeprakt en gegeven, en dus met de pot meegegeten.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-05-2011 om 11:32

Whahah alsof

wij dat niet zelf konden bedenken om zelf te koken ipv potjes te geven whahah bijzonder grappig Harm!!

Ik heb voor mijn kinderen heel veel zelf gekookt en ingevroren toen ze nog heel klein waren, maar hoe eerder ze met de pot mee konden eten hoe beter hoor. Veel makkelijker

Bleghhh

Ingevroren en weer ontdooid babyvoer, dat is toch helemaal niet lekker? Volgens mij is dat nog smakelozer dan prut uit een potje.
Hier aten ze gewoon met de pot mee, heb NOOIT hapjes voor ze ingevroren, zou dat ook NOOIT aan een baby geven. Raad het moeders die vragen stellen op fora ook altijd af. Vieze kledderboel, veel onnodig extra werk (nou ja, dat werk zou jij ze dan uit handen nemen, maar het blijft dan nog steeds veel minder lekker dan gewoon met mama en papa mee-eten).

Tijgeroog

Tijgeroog

17-05-2011 om 12:06

Bovendien

Het is leuk dat jij precies weet wat er in zit, maar als consument weet je dat nog steeds niet. Mocht ik voorverpakte babyhapjes willen geven (wat ik nooit gedaan heb) dan zou ik toch graag voor een vertrouwd merk gaan.

Rafelkap

Rafelkap

17-05-2011 om 12:10

Nee

ik ben dan ook geen klant (en sowieso uit de babyperiode). Mijn kinderen aten nooit uit een potje, altijd met de pot mee of variant. Dat was smakelijk en dan wist ik wat erin zat
Ik denk dat de 'ambachtelijken' sowieso nooit potjes kopen.

heb je eigenlijk wel toestemming van het forumbeheer?

Sunja

Sunja

17-05-2011 om 14:37

Eerlijkheidshalve

zal ik moeten toegeven dat mijn kinderen heeeeeel af en toe een potje krijgen, als we laat op een logeeradres aankomen bijvoorbeeld of onderweg iets moeten eten en ik de keuken niet vertrouw (inderdaad, dan maar een potje, weet ik in elk geval dat het hygienisch is, door de strenge regelgeving) In de vriezer heb ik 2 of 3 hapjes liggen die ik af en toe gebruik als we iets eten wat mijn jongste echt niet mag/lust - maar meestal gooi ik ze weg als ze over de datum zijn (maar dan vries ik toch weer iets in, voor het geval dat)
ik koop wel altijd biologische potjes, puur&eerlijk of olvarit bio en fruithapjes van biobim. maarja, dat is dus maar heel zelden dus ik weet niet of ik een groot afnemer zou zijn/worden. ik denk dat m daar de kneep zit: bio-ouders kopen niet zo snel kant-en-klaar, homely ouders ook niet - die maken het dus allemaal gewoon zelf. goed marktonderzoek doen kan ik je aanraden.

Er valt een kwartje

Harm heeft natuurlijk die film met Diane Keaton gezien. Nou is de titel mij volstrekt ontschoten - komt wel weer - maar het gaat over een zakenvrouw die onverwacht een baby op haar nek geschoven krijgt en die uiteindelijk een bedrijf in organische babyhapjes begint oid.

Ik vroor trouwens ook regelmatig eten in - restjes gekookte groente met name, gepureerd of geprakt. En dan later een beetje gekookte aardappel erdoorheen et voila, weer een hapje klaar.

Groeten,

Temet

Thursday Next

Thursday Next

17-05-2011 om 15:59

Babyboom

heet die film, Temet!
Wij hebben wel eten ingevroren maar niet zoveel gebruikt als ik van tevoren gedacht had. Na een tijdje kon dat dus weg. Kinderen aten al snel met de pot mee. Ze hebben ook wel potjes gehad. Ik zou geen ingevroren eten kopen, dan liever potjes want die zijn ook makkelijker mee te nemen. En eten invriezen kan ik zelf best.

buzz

buzz

20-05-2011 om 15:06

Afgezien

van het idee dat kinderen van die leeftijd een heel eind mee kunnen eten zie ik het nut niet.
Toen mijn kinderen kleiner waren, aten ze al snel met de pot mee, in het allereerste begin prakte en hakte en stampte ik zelf.
Ook vroor ik wel eens wat in. (handig als je savonds eens ergens ging eten. Maar met een weekendje weg werkte dat dus niet.
Dan had ik het handig gevonden, als het dan met een potje had gekunt, maar die lusten ze niet, geen een merk geen een smaak. Dus na het een en ander proberen daar maar mee gestopt. Dus een potje vers ingewekt (doe ik ook met appelmoes zelf maken, en mijn schoonmoeder nog met snijbonen.) Dat zou handig zijn geweest en dat zou ik zeker geprobeerd hebben of ze het zouden lusten. Maar uit de diepvries nee dat kan ik zelf gemakkelijk genoeg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.