Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Milena Mitrovic

Milena Mitrovic

19-04-2009 om 22:22

Angst bij mijn dochter van bijna 3 jaar

Beste mensen,

Ik zit met het volgende gebeuren. Mijn dochtertje van bijna 3 jaar is zo geschrokken van de wind dat ze niet meer buiten durf te stappen. Het begon afgelopen donderdag toen wij tot 20 uur buiten hebben gezeten in de tuin. Opeens begon iets harder te waaien zodat de krant op de grond viel. Mijn dochter is op dat moment zo begonnen te schreeuwen en begon alles op te ruimen. Het heeft 15 minuten geduurd totdat ze weer normaal deed. Gisterenochtend is ze met mij in de tuin geweest en een kleine windje zorgde dat ze weer begon te schreeuwen en opruimen. Wij proberen constant aan te geven dat er niets aan de hand is. Heeft iemand er ervaring mee of de typs hoe hiermee om te gaan. Alvast bedankt voor uw antwoord.

Groet,

Zorgzame moeder

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lean1

Lean1

20-04-2009 om 17:10

Lastig

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kun je de wind leuk maken?? Door een windmolentje voor haar te kopen of zo?

Lijkt mij naar om te zien dat je kindje zo angstig is.

Sterkte,

Lean

Linda99

Linda99

20-04-2009 om 23:00

Milena

Mijn oudste was ook zo. Nu ze 7 is gaat het stukken beter maar nog schrikt ze snel.

Wat je al doet is goed, blijven uitleggen en geen bevestiging geven dat wind eng is. En probeer er een spelletje van te maken, vouw vliegtuigjes of zo om te laten zien dat iets wat ze eng vind ook best leuk kan zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.