Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Angst voor poepen op toilet


Al een brilverkleiner met trapje geprobeerd? Zitten ze lekker stabiel. 
https://wc-krukje.nl/wc-verkleiner-met-trapje/

Een van mijn kinderen had dat ook. Ik zong dan gezellig liedjes met hem en van de lol en ontspanning lukte het dan wel. Op een gegeven moment dan wat meer op afstand blijven zingen of eventjes iets verder weg en dan zo steeds meer 'loslaten'. Ook eerst nog wel luier gebruikt hoor. Het is helemaal goed gekomen, al heeft hij zijn grote boodschap altijd thuis gedaan en nooit op school.

madee schreef op 21-09-2022 om 18:51:

Een van mijn kinderen had dat ook. Ik zong dan gezellig liedjes met hem en van de lol en ontspanning lukte het dan wel. Op een gegeven moment dan wat meer op afstand blijven zingen of eventjes iets verder weg en dan zo steeds meer 'loslaten'. Ook eerst nog wel luier gebruikt hoor. Het is helemaal goed gekomen, al heeft hij zijn grote boodschap altijd thuis gedaan en nooit op school.

Zoon en ik doen dat nog steeds niet op werk of school😂. Kwam ie thuis en  ging ie eerst op zn gemak naar de WC

Knutselkei schreef op 21-09-2022 om 20:54:

[..]

Zoon en ik doen dat nog steeds niet op werk of school😂. Kwam ie thuis en ging ie eerst op zn gemak naar de WC

Mijn dochter van 14 heeft laatst voor het eerst op school gepoept, want buikpijn. 

Mlah! schreef op 21-09-2022 om 17:37:

Al een brilverkleiner met trapje geprobeerd? Zitten ze lekker stabiel.
https://wc-krukje.nl/wc-verkleiner-met-trapje/

Bij mijn dochter heeft dit ook gewerkt. Rustig zitten. In t begin met een filmpje later was dit niet meer nodig. Mijn oudste was al 4 toen zij t niet meer eng vond. Eenmaal op de basisschool was t zo gebeurd. Relax en alles komt goed. 

Dubbel

Max88 schreef op 21-09-2022 om 17:34:

[..]

Een aantal uren ophouden geeft niet per se altijd buikpijn; niet iedereen gaat elke dag. Zelf ging ik als kind eens in de 10 dagen, ook dat is een ritme.


Ze huilt van de pijn. Niet als ze ontlasting heeft, maar wel als ze het op moet houden. Ze kan zichzelf zeer goed verwoorden en roept dan dat de poep er echt uit wil, dat het ophouden zo'n pijn doet in haar buik maar dat ze niet op de wc durft. Ze heeft normaal trouw 2 tot 3x per dag ontlasting en dat een hele dag opsparen lijkt me gewoon niet gewenst als ze over pijn klaagt.

Ik hoop nu maar dat de school omgeving haar straks over de streep trekt. 

PhilDunphy schreef op 22-09-2022 om 16:38:

[..]


Ze huilt van de pijn. Niet als ze ontlasting heeft, maar wel als ze het op moet houden. Ze kan zichzelf zeer goed verwoorden en roept dan dat de poep er echt uit wil, dat het ophouden zo'n pijn doet in haar buik maar dat ze niet op de wc durft. Ze heeft normaal trouw 2 tot 3x per dag ontlasting en dat een hele dag opsparen lijkt me gewoon niet gewenst als ze over pijn klaagt.

Ik hoop nu maar dat de school omgeving haar straks over de streep trekt.

Onze zoon had het vroeger ook (al durfde hij wel, maar wilde hij niet. Meer een controledingetje was het volgens mij). Langer dan een dag of 4 ophouden lukte niet. En na 2 dagen was er al geen land met hem te bezeilen omdat hij alleen maar bezig was met de ontlasting ophouden en dus niet kon spelen etc. En het ging pijn doen.

Bij hem ging het vanzelf over toen hij doorkreeg dat hij het niet kon ophouden. Na die 4 dagen poepte hij dan onder een luid 'IK WIL NIET POEPEN!!" (hij was toen 2,5) in zijn broek. Dat is denk ik 3x gebeurd voor het over was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.