Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Autostoel groep 1, maar zelf geen auto.


Jesse_1 schreef op 01-05-2022 om 10:55:

[..]

Blijkbaar gaat het kind ook regelmatig mee in de auto van grootouders, anders was dat de vraag niet.

Ja dan neem je die stoel toch mee naar grootouders....

Decembermamma schreef op 01-05-2022 om 10:58:

[..]

Ja dan neem je die stoel toch mee naar grootouders....

Nou, zo’n groep 1 stoel is behoorlijk zwaar en lomp. Lijkt me niet handig om dat mee te sjouwen in de (volle) trein en in de bus. En dan moet je ook nog de buggy duwen met je kind erin.

Schemerlampje schreef op 01-05-2022 om 11:01:

[..]

Nou, zo’n groep 1 stoel is behoorlijk zwaar en lomp. Lijkt me niet handig om dat mee te sjouwen in de (volle) trein en in de bus. En dan moet je ook nog de buggy duwen met je kind erin.

Ja zoals ik al zei kind zal voorlopig nog in de oude stoel passen en als kind dan echt over moet kan het stukjes zelf lopen en zeg je de stoel in de buggy en loop je met het kind. Andere oplossing kan zijn kind in de rugdrager.

Decembermamma schreef op 01-05-2022 om 10:58:

[..]

Ja dan neem je die stoel toch mee naar grootouders....

Misschien wordt het kind regelmatig uit de opvang gehaald door opa&oma. Of ze worden van het station opgehaald.

Het is niet aan ons om te oordelen of het nodig is, alleen TO kan bepalen hoe vaak het voorkomt en blijkbaar zit het kind zo vaak bij grootouders in de auto dat het handiger is daarvoor een extra stoel aan te schaffen.

Gewoon een net stoeltje van marktplaats halen, hoeft echt niet veel te kosten en dan ben je klaar.
Mijn ouders hadden ook een stoeltje en daarna een zitverhoger.
Misschien niet super super veilig omdat het stoeltje niet nieuw is, maar oké genoeg voor ons.

ik zou inderdaad stoel bij grootouders zetten. Wij hebben destijds stoel bij prenatal gekocht tijdens een korringsactie, dus niet heel duur. Dat was ook een combistoel en deed ze lang mee (voordeel van klein zijn).  

Mijn dochter is inmiddels 9 jaar, maar nog geen 1,35 meter. Zij zit nog op een stoelverhoger. 


Tijgeroog schreef op 01-05-2022 om 08:41:

Een wat ouder stoeltje van marktplaats kan inderdaad wat minder veilig zijn dan een nieuw stoeltje waarvan je precies weet wat er mee gebeurd is. Maar het is natuurlijk nog 1000 keer veiliger dan op schoot nemen. Dus voor 3 opa en oma stoeltjes voor incidenteel gebruik zou ik daar niet te moeilijk over doen.

Juist. Het stoeltje is altijd veiliger dan het stoeltje van 30 jaar geleden. En dat gezeur over plastic wat oud wordt. Mijn hemel, vast weer in de wereld gebracht door de fabrikanten van autostoeltjes. Je kunt het ook overdrijven. Altijd veiliger dan vroeger. Dus gewoon overal een tweedehands stoeltje zetten. 

Kun je in een huurauto ook geen stoeltje huren? Dat is toch ook vaak op luchthavens zo? 

wellicht kun je 3 relatief goedkope 1-2-3 stoelen aanschaffen? Dan ben je in 1x klaar vanaf nu tot de kleine ca 12 jaar is en zijn de kosten gespreid over de jaren relatief goed te dragen lijkt me en tegelijk is de veiligheid gewaarborgd 

Aiden schreef op 01-05-2022 om 11:15:

[..]


Kun je in een huurauto ook geen stoeltje huren? Dat is toch ook vaak op luchthavens zo?

Dat is vaak.duurder dan kopen wij zijn weleens 2 weken naar de VS gegaan toen kwamen we op.her vliegveld erachter dat er naast een koffer ook de autostoel ontbrak. De eerste rit was dus even naar een winkel en daar voor een prikkie een autostoel gekocht.

Veel autoverhuurders verhuren ook bijpassende kinderzitjes. Kost je de kop niet. €3 per dag zag ik net in een flits.

Er zijn ook autostoeltjes te  vinden bij  kringloopwinkels en inderdaad uiteraard op  Marktplaats.

Regendrup. schreef op 01-05-2022 om 08:51:

[..]

Dat is misschien wel een gat in de markt 😉

Maar ik denk dat je inderdaad twee opties hebt. Of je sleept er één mee, of je zorgt voor meerdere exemplaren.

Of je gaat met de auto van thuis naar opa en oma (ik begreep dat dat niet bedoeling was, maar ik weet niet hoe vaak ze naar de grootouders gaan).

Neweve

Neweve

01-05-2022 om 14:07 Topicstarter

Auto huren doen we zelden (tenzij we veel spullen verkopen). Het komt inderdaad wel voor dat we van het station gehaald worden (tegelijkertijd is met de bus net zo snel en wandelen ook nog goed te doen dus misschien doen we dat). Voor die incidentele keren zullen we dan het stoeltje moeten tillen, of een tweede/derde stoeltje moeten aanschaffen die we bij grootouders neerzetten. 

Uiteindelijk lost het zichzelf wel op, maar soms hoor je hier nog creatieve/andere ideeën. 

Voor de mensen met hetzelfde "probleem": man had bedacht om een extra koppelstuk voor de fietsstoel aan te schaffen, die kan je dan op de ov-fiets zetten, ben je voor kleine stukken minder afhankelijk van het OV. 

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/autostoel-beaba-purseat-fix-groep-2-3-zwart

Om eerlijk te zijn ziet hij er niet zo comfortabel uit, maar hij vouwt wel lekker klein op. Dus voor incidenteel gebruik juist wel handig.

Wij hebben wel een auto, dus voor ons was de investering wat logischer. Maar wij hebben deze autostoel gekocht:

https://www.baby-dump.nl/product/autostoeltjes/39/joie-trillo-shield/54951/joie-trillo-shield/65483/joie-trillo-shield-ember/125232/

Het is een behoorlijke investering, maar ten eerste kwam deze heel goed uit de test van de consumentenbond qua veiligheid. Daarnaast is deze geschikt vanaf dat ze niet meer in de Maxi cosi kunnen, totdat ze zonder autostoel mee mogen. Het is dus een investering voor 12 jaar. Misschien is het dan wel de moeite waard? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.