Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Autostoel groep 1, maar zelf geen auto.


Hier meteen er autostoel gekocht toen de oudste er aan toe was. Deze stond altijd bij ons, omdat er vanuit ons altijd het kind meeging. We hebben hem nooit meegesjouwt naar een ander adres. Ik vind het ook onze verantwoordelijkheid net zoals een stoelverhoger als ze ouder zijn (ook voor ritjes met vriendjes of school. 

Wat betreft een koppelstuk voor op de ov fiets, dat mag niet. Er mag geen extra persoon mee op de fiets. Een mooie oplossing maar belaas

Bijtje82

Bijtje82

02-05-2022 om 20:45

Zeilboot schreef op 02-05-2022 om 14:07:

Hier meteen er autostoel gekocht toen de oudste er aan toe was. Deze stond altijd bij ons, omdat er vanuit ons altijd het kind meeging. We hebben hem nooit meegesjouwt naar een ander adres. Ik vind het ook onze verantwoordelijkheid net zoals een stoelverhoger als ze ouder zijn (ook voor ritjes met vriendjes of school.

Wat betreft een koppelstuk voor op de ov fiets, dat mag niet. Er mag geen extra persoon mee op de fiets. Een mooie oplossing maar belaas

Hoe bedoel je dat? Er bestaan toch ook gewone fietsstoeltjes voor kinderen? Waarom zou een stoeltje dat ook in de auto past dan niet mogen? Zou ideaal zijn. 

Bijtje82 schreef op 02-05-2022 om 20:45:

[..]

Hoe bedoel je dat? Er bestaan toch ook gewone fietsstoeltjes voor kinderen? Waarom zou een stoeltje dat ook in de auto past dan niet mogen? Zou ideaal zijn.

Omdat er op die leenfietsen maar 1 persoon mag. 

Waarschijnlijk staat in de huurvoorwaarden van de ov-fiets dat er geen extra persoon op de fiets mag. Vermoedelijk ter voorkoming van meeliften op de bagagedrager (die daar mogelijk niet tegen kan). Een baby is natuurlijk ook een persoon. Aan de andere kant: als je zo'n fiets huurt, de hoek omslaat en daar het fietszitje erop zet, kraait er natuurlijk geen haan naar, als je de fiets maar weer onbeschadigd inlevert.

Decembermamma schreef op 02-05-2022 om 20:55:

[..]

Omdat er op die leenfietsen maar 1 persoon mag.

Dat ligt genuanceerder. Dit staat er in de voorwaarden:
De Contracthouder mag geen andere personen vervoeren op de OV-fiets, anders dan middels door NS OV-fiets aangebrachte daartoe bestemde Accessoires.


Grappig, die bepaling, want de bagagedrager is daar niet voor, en vziw zijn er geen ov-fietsen met kinderzitjes. Of zijn die er inmiddels wel? (nu ik er niks meer aan heb 😞)

Bijtje82

Bijtje82

02-05-2022 om 23:47

Decembermamma schreef op 02-05-2022 om 20:55:

[..]

Omdat er op die leenfietsen maar 1 persoon mag.

Ah sorry, ik had ff over OV heen gelezen. Dan snap ik je comment. 

Bijtje82

Bijtje82

02-05-2022 om 23:51

Temet schreef op 02-05-2022 om 21:26:

Grappig, die bepaling, want de bagagedrager is daar niet voor, en vziw zijn er geen ov-fietsen met kinderzitjes. Of zijn die er inmiddels wel? (nu ik er niks meer aan heb 😞)

Nee, die zijn er niet. 

Wij hadden voor bij de grootouders een stoel gekocht. Wel een doorgroeistoel (groep 1,2,3) . Dus vanaf 9md tot 12 jaar. Die heb je nieuw al vanaf E50. En dan ben je voor de komende 12 jaar klaar.

Neweve

Neweve

14-08-2022 om 14:11 Topicstarter

Terugkoppeling: afgelopen week heeft ze voor het laatst in de Maxi-Cosi gezeten. Deze past nu echt niet meer. 
We hebben een gecombineerde oplossing:
- wat vaker met de bus/lopen met haar in de draagzak of wagen
- goedkoop stoeltje bij schoonouders doe vaak rijden (en waar meer kleinkinderen onderweg zijn)
- inklapbaar stoeltje voor alle andere situaties (maxi Cosi nomad). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.