Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kim Kuik

Kim Kuik

04-01-2012 om 17:42

Baby 16 maanden niet kruipen,zitten en lopen

Hallo,

Wij hebben een dochter van 16 maanden die alleen nog maar een heel klein beetje kan tijgeren.
Ze kan nog geen klanken zeggen en ook nog niet zitten of kruipen of uberhaupt staan.

Hebben meerder mensen hier ervaring mee?

Groetjes!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen ervaring maar

Hoi Kim. Ik ben wel benieuwd of jullie een beetje gesteund worden door arts en/of consultatiebureau in deze eigen ontwikkeling van jullie kindje? En of jullie een idee hebben waar het verschil in ontwikkeling ten opzichte van het gemiddelde vandaan kan komen.

Groetjes Lunamaya

Rafelkap

Rafelkap

05-01-2012 om 08:32

Kinderarts

Dat klinkt als een ontwikkelingsachterstand. Ik zou via de huisarts naar een kinderarts gaan om de oorzaak te achterhalen en je te laten adviseren (kinderfysiotherapie/logopedie). Zo'n onderzoek is vaak een lang traject het is niet vaak 1,2,3 duidelijk.
We hebben zelf hier ervaring mee, maar bij ons was pas na 2,5 jaar duidelijk dat er een achterstand was, toen bleef ons kind pas 'stil staan'.
Heel veel sterkte!

Henriette123

Henriette123

05-01-2012 om 10:46

Onze ervaring

Ik zou hier zeker mee naar een kinderarts gaan, maar het kan ook nog goedkomen.
Ons ene kind kon met 16 maanden ook alleen nog maar een beetje tijgeren, en wat uhen. Later bleek dat te komen door een chronische oorontsteking, waarbij er achter zijn oor allerlei rommel zat. Hierdoor kon hij niet horen, dus geen klanken maken, en was zijn evenwicht verstoord, dus slechte motoriek.
Na een relatief eenvoudige operatie, en veel logopedie, en wat fysiotherapie is alles uiteidelijk goed gekomen.
Wel kon hij rond 16 maanden als wij hem in bijvoorbeeld zijn kinderstoel rechtop hadden gezet, met een ringtoren overweg.Dit was voor de artsen een teken om niet aan een ontwikkelingsstoornis te denken. Hij liep uiteindelijk pas met 26 maanden los.

Marie

Marie

06-01-2012 om 11:46

Consternatiebureau

hoi
Wat zeggen ze er op het Consternatiebureau van?
Trouwens destijds kon een kindje hier in de buurt ook haast nog niks op die leeftijd, terwijl onze jongste toen al kon lopen. Toen ik aan de moeder vroeg wat het CB daarvan vond zei de moeder dat het kindje op het CB altijd zo huilde dat ze aan een gesprek haast niet toekwamen en de ze op het CB zeiden dat ze het er een volgende keer wel over zouden hebben (en de maanden sleepten zicht voort...).
Dus toen heb ik die moeder geadviseerd naar de huisarts te gaan en die vroeg zich waarom ze niet veel eerder was gekomen. De huisarts stuurde haar gelijk door naar de fysio en die vroeg zich ook af waarom ze niet veeel eerder was gekomen!
Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, maar dat heeft wel even geduurd.
Dus ik zeg - naar de fysio.
succes

Kim Kuik

Kim Kuik

06-01-2012 om 17:08

Dank jullie wel!

Dank jullie wel voor de tips,

Onze huisarts vond nog steeds dat er niks aan d ehand was, maar we moesten toevallig nog voor een late check in het ziekenhuis doordat ze in het begin van haar geboorte 2x nierbekonsteking gehad heeft.
De dokter vond dit ook geen gezonde situatie en nu gaan we een ontwikkelingsachterstandstraject in.

Ze hebben bij mij, mijn man en bij Julia ( onze dochter) bloed afgenomen en ze krijgt volgende week al een EEG.

Hopenlijk komt hier iets uit.

Aan Henriette123, helaas kan ze ook nog niet fatsoenlijk in een kinderstoel zitten, dan bungelt haar hoofd heen en weer en laat ze zich zakken. Ze ligt dus echt alleen maar waardoor ze een afgeplat hoofdje heeft.

We hopen dat we gauw uitslag krijgen, bedankt in ieder geval voor jullie info, want we voelden ons zo stom en zeurderig doordat de huisarts zei dat er niks aan de hand was!

Rafelkap

Rafelkap

06-01-2012 om 18:46

Kim

Wat fijn dat jullie zo snel terecht kunnen voor onderzoek. Zei het cb nooit wat? Hier ook een huisarts en cb arts die ons kind een heel gewoon peutertje vonden en gewoon een beetje lui. Hij is nu 5 en nog steeds 2.
Het zou fijn zijn als deze artsen ouders wat serieuzer gingen nemen en tja, een baby van 16 maanden dat allemaal mijlpalen niet haalt, het lijkt mij toch niet zo moeilijk om door te verwijzen! Sorry, ik word hier heel boos van.
Heel veel sterkte met jullie zoektocht. Het zal allemaal niet makkelijk zijn voor jullie, met al die 'geruststellende' verhalen van gevallen waar het natuurlijk wel goed kwam, terwijl jullie zo vreselijk ongerust zijn. De uitslag van dat bloedonderzoek kan nog wel een aantal maanden duren, je kan je eerder geestelijk voorbereiden op een lange zoektocht, want ontwikkelingsachterstanden zijn erg complex en ook vinden ze niet altijd een oorzaak. Sterkte dus en geniet ook intussen van je kleine meisje.

Ongelofelijk die huisarts

Ik word hier ook kwaad van!.
Viridantia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.