Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mamabev

Mamabev

03-11-2008 om 22:47

Bang om op de wc te poepen

Onze kleine man van 3,3 plast sinds een tijdje (op wat ongelukjes na) goed op de WC. Alleen poepen wil hij dus echt niet. Hij durft het niet zegt ie. Hij heeft het een aantal weken geleden wel een keer gedaan. Ging goed, geen nare ervaring geweest. Was ook trots op zijn beloning. Maar nu......hij durft het echt niet meer. En ik heb werkelijk geen idee waarom niet. We hebben hem al van alles beloofd, laten hem ook bij ons en zijn zus meekijken (jaja, je gaat de raarste dingen bedenken), maar niets lijkt te helpen. Ik heb hem van de week een keertje in zijn blote kontje door het huis laten lopen in de hoop dat ie dan naar de WC zou gaan als ie moest poepen,maar ik was even in de keuken en toen riep ie opeens huilend dat ie moest poepen, en meteen was het al gebeurd en had ie het met zijn handje opgevangen. Zoooo zielig. Dat wil ik dus ook niet meer.
op het potje wil ie ook niet.
Wie kent dit probleem en heeft een goede tip?

Alvast bedankt voor de reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Celine*

Celine*

03-11-2008 om 23:39

Bev

Ha die Bev

Ik heb helaas geen oplossing voor je maar ik weet wel waarom veel kinderen het eng vinden om te poepen op de w.c. of op het potje. Ze zien op deze leeftijd namelijk de ontlasting als een deel van hun lichaam en met dat ze dus poepen raken ze dat deel van het lichaam kwijt. Kan heel eng zijn dus als je er over na gaat denken.

Wat sneu dat ie de poep in z'n handje heeft opgevangen. Hij weet dus wel wanneer het komt en hij weet ook dat het niet op de grond moet belanden. Hij wil dus wel maar hij durft niet. Arme schat.

Kan hij aangeven dat ie moet poepen? Als hij zegt dat hij moet poepen kan je em een luier om doen. En misschien eens met luier en al op de w.c. zetten of op het potje?? Ik denk met je mee.

Liefs Celine

Sjillie

Sjillie

06-11-2008 om 11:38

Zoon

heeft dat ook gehad. Tot we er achter kwamen dat hij in zijn fantasie spinnen uit de wc zag komen. Hij durfde daarom wel te plassen want dan stond hij met zijn gezicht naar de wc en kon hij weg rennen als er een spin kwam die hem op wilde eten.
als hij zat te poepen zag hij het niet en was hij bang.

Dit was echt zijn fantasie!

Ik heb toen op een fles glasex een plaatje geplakt van een spin met een groot rood kruis erdoor. Gezegd dat als hij dit in de wc spoot er geen spinnen kwamen.
De juf op school (zoon was al 4) ging hierin mee en had ook zo'n fles gemaakt.

Na 2 weken was het probleem opgelost!

Gr Sjillie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.