Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Beekse bergen. Welke Safari?

De titel zegt het al; welke Safari is leuk voor een peuter?
Wandel, eigen auto of boot. 
Of zijn ze ook te combineren? Qua tijd, kan me voorstellen dat ze na een dag wandelsafari geen puf meer hebben voor nog een autosafari, of valt dat mee?

(Bussafari is er niet vanwege Corona)

Ze zijn allemaal leuk. Oke auto weet ik niet want nooit gedaan ivm dat we bang zijn voor beschadiging aan de auto. 
Maar de bus reedt bijna de zelfde route dus zo konden we het toch zien.

Boot is leuk omdat hij over het water gaat en je echt andere stukken van het park ziet.
Wandel zou ik sowieso doen, dat is gewoon ent als bij elke andere dierentuin lopen door het park. Kun je net zo vaak pauze nemen als nodig is.

Het is een heel leuk park. We zijn er al meerdere keren geweest ( ik heb gewerkt op het bijbehorende bungalow park)

ik zou eerst de aurosafari doen en daarna de wandelsafari.  De bootsafari vond ik zelf met een peuter minder leuk.

JtM

JtM

25-07-2021 om 12:52

Alledrie doen! Ik zou eerst beginnen met de auto safari, dan het park in en tussendoor het boottochtje doen.

Overigens zetten wij zoon bij een van ons op de passagiersstoel tijdens de auto safari zodat hij alles goed kan zien. 

ik zou beginnen met de autosafari. Dan in het midden op die parkeerplaats stoppen en.stukje wandelsafari meepikken. Laatste stuk autosafari doen en als er dan nog puf in zit kun je altijd nog bootsafari doen.  

Ik lees mee, ik ga binnenkort een weekend en heb ook de loop met de Ranger mee achter de schermen geboekt. Dat is 10.oo uur in de ochtend en dan ga je mee dieren voeren. 

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

25-07-2021 om 13:55 Topicstarter

JtM schreef op 25-07-2021 om 12:52:

Alledrie doen! Ik zou eerst beginnen met de auto safari, dan het park in en tussendoor het boottochtje doen.

Overigens zetten wij zoon bij een van ons op de passagiersstoel tijdens de auto safari zodat hij alles goed kan zien.

Goeie tip!! 

Oeloeboeloe

Oeloeboeloe

25-07-2021 om 13:56 Topicstarter

Oké het is dus best te combineren. Goed om te weten! Bedankt!! 

Wij gaan ieder jaar en beginnen meestal met de autosafari, omdat je dan kan stoppen waar je wil om even wat langer naar het favoriete dier te kijken (hoewel ik niet weet of dit in hoogseizoen ook kan ivm drukte). Schade aan auto is inderdaad iets om rekening mee te houden, want er zit wel eens een nieuwsgierig dier tussen. Ken iemand die een deuk in het dak had door een giraffe en zelf hebben we een krasje van een groot rund. 
Na de autosafari gaan we te voet het park in en besluiten ter plekke of we wel of niet nog met de boot gaan. 
Boottocht is wel leuk om eens te doen, want je ziet het park van een andere kant, maar het is geen groot gemis. Als kinderen moe zijn of zich vervelen is het best een lange zit, dus dan zou ik hem over slaan

Toevoeging; kinderen op schoot is een goede tip en kan best qua veiligheid. Je rijdt toch stapvoets



Je kan de autosafari doen en dan halverwege een stop nemen, uitstappen loopsafari doen, dan de auto weer in en verder gaan.
De bootsafari is handig om van a naar b te komen zonder hele park door te hoeven, vond er alle keren geen bal aan verder.

Tot welke leeftijd is dit park leuk?

Hugsy34 schreef op 25-07-2021 om 17:26:

Tot welke leeftijd is dit park leuk?

Een jaar of 99. 😁

Ik vind het als volwassenen ook geweldig. We zijn er eens met alle leden van scouting geweest waarvan de oudste kinderen 15 zijn, die vonden het allemaal leuk.

PinkFlower schreef op 25-07-2021 om 17:34:

[..]

Een jaar of 99. 😁

Ik vind het als volwassenen ook geweldig. We zijn er eens met alle leden van scouting geweest waarvan de oudste kinderen 15 zijn, die vonden het allemaal leuk.

Oké, het is dus ook nog leuk voor wat oudere kinderen. Goed om te weten.

wij zijn net geweest. Tijdslot 10.00 - 10.30 uur. Helemaal niet druk.
Eerst autosafari en halverwege gestopt voor koffie. Daar de bootsafari gepakt en toen lopend terug naar de auto en de rest van de autosafari afgemaakt. Super leuk.

Het fijne van de ochtend is dat de dieren dan nog actief zijn. Toen we de autosafari afmaakten was het al behoorlijk warm en bleven de dieren mooi in hun schaduwplekken liggen


Wij zijn er 1x geweest. We hebben toen eerst de boot gedaan, daarna gewandeld en als laatste met de auto.

dan

dan

26-07-2021 om 10:57

intussen al jaren geleden maar destijds de bustour gedaan, bootsafari en lopend, zoon in de buggy, het was alle 3 even leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.