Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Fiene

Fiene

07-06-2012 om 09:55

Beetje raar slaapritme

Hallo Allemaal,
Hoe gaat het met iedereen? Hier groeit mijn meisje als kool en we genieten elke dag van zo een klein meiske in huis. De andere vier genieten ook zichtbaaar van haar en alles gaat erg goed.
Alleen vind ik dat ze veel slaapt, helemaal niet erg natuurlijk want geeft ook beetje rust.
Haar ritme is als volgt: half 8 wakker samen met de andere kids ontbijten, flesje pap, beetje spelen. Daarna kindjes uitzwaaien en dan is ze met mij alleen. Vaak word ze dan al snel hangerig en wil ze helemaal niks meer.
Rond 9 uur /half tien gaat ze dan weer naar bedje, slaap dan ook meteen. dit kan ze vol houden toe een uur of 12 soms langer.
smiddags gaat ze er ook nog even in, maar dit is vaak pas rond drie uur, ik moet haar dan ook wakker maken om 4 uur of half 5 anders slaapt ze savonds niet meer.
Vaak gaat ze rond 19.00 uur naar bed, soms iets laten ligt aan haar humeur.
Ze eet goed en beweegt heel veel, ze rent zelfs al als we samen de hond uitlaten. wellicht heeft ze daarom ook veel slaap nodig.
groeten Fiene

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

07-06-2012 om 10:14

Hoe oud?

Hoe oud is ze? Min dochter van 1 slaapt weer tussen 10 en 13/14u. Verder lijkt me dat als ze s nachts goed slaapt er geen probleem is toch?

Fiene

Fiene

07-06-2012 om 10:20

Dc: 14 maanden

Hoi Dc, ze is 14 maanden, en nee het is helemaal geen probleem hoor wilde het alleen graag delen. Ik vind het wel apart dat als ze net ruim 12 uur heeft geslapen , ze graag weer terug wil , misschien is het gewoon geen ochtendmens.
ik ga eens proberen, iets met haar te doen sochtend , zodat ze rond 10.30 of zo er in kan, en dan kan ze wellicht tot een uur of 14.00 slapen, is het iets beter verdeeld

elsje78

elsje78

07-06-2012 om 16:35

Hoi

Toen zoon 1 was heeft hij nog een aantal maanden precies de schooltijden van de oudste geslapen, dus van 9-9.30 tot 11.30 en van 13.15 tot 15.00 (ongeveer dan)

ongekende stilte in huis toen zij naar school ging!

Toen hij maand of 15 was ging dat over naar 1 lang slaapje. Dat was toen nog wel even lastig, want de ochtenden sliep hij toen heel lang maar wilde toen 's middags niet meer slapen en dan werd het veel te lang tot de avond. Toen heb ik er 1 slaapje van gemaakt, maar toen moest hij ineens opblijven tot 13.00 want school van oudste is veel te ver om hem in bed te laten...

Mea Proefrok

Mea Proefrok

07-06-2012 om 20:44

Jazeker

De afgelopen nachten was het hier hommeles, maar normaal gesproken slaapt onze dreumes van ruim 14 maanden van half acht tot half zeven (joechei, hoera) en dan weer van negen tot tien (ongeveer) en van een tot drie (ongeveer) en soms zelfs nog van vijf tot zes nog een keertje, zeker als het middagslaapje te kort was.
Enorme slaapkop hier dus ook, maar ook een duracell konijn dat eigenlijk nooit stilstaat als hij wakker is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.