Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

30-05-2011 om 06:57

Beetje uitslapen

Hallo allemaal,

Ik herinner nedat mijn oudste toch op een gegeven moment een klein beetje langer ging slapen 's ochtends. Maar vanaf wanneer is dat normaal? Ik weet niet meer of het 3 was, of 3,5, of pas 4...
En dus liever geen uitzonderlijke verhalen van baby's die tot 10 uur 's ochtends slapen, of kinderen van 6 die nog steeds om 6 uur wakker worden...

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

30-05-2011 om 07:58

Lol liora

Ik ken geen enkel dreumeskind dat uitslaapt. Volgens mij slaapt een kind 'uit' of hij slaapt niet uit. Hetzelfde geldt voor volwassenen.

Mijn kinderen worden hun hele leven al rond half 8/8 uur wakker. Soms zijn er dagen dat ze ineens half 7 wakker worden. Zeker als ze hier in de straat voor mijn huis met grote graafmachines werken. Dan zijn ze de hele ochtend bloedsacherijnig en ben ik blij dat dit een werkdag is

Soms zijn er dagen dat ze pas rond 9 uur kwart over 9 wakker worden, maar dan hebben we waarschijnlijk zo'n dramanacht achter de rug dat ze uitgeput zijn en ben ik waarschijnlijk bloedsacherijnig

Maar goed, dit doen ze, zoals ik al zei vanaf hun geboorte af al en is niet veranderd in de loop der weken/maanden/jaren.

Sorry

Rafelkap

Rafelkap

30-05-2011 om 09:30

Liora

Hier oudste toen hij vier was en dan vooral doordeweeks.
Geeft dit troost of juist niet ?
Uitslapen is hier een uurtje langer, dus max 7 uur.
Maar wij gaan gewoon vroeg naar bed dus dan lijkt het later

Jaargetijde

Liora,

Ik betrap me erop dat ik rond deze tijd vaak nog wat gespitster ben op dit soort slaapfenomenen. Omdat mijn kinderen toch ook wel het zonnetje opmerken, hoe goed ik ook verduister.

Kortom, mijn dreumes/peuters waren vaak wat eerder wakker als de dagen erg lang waren. En ook mijn negenjarige zoon heeft meer inslaapproblemen in deze tijd van het jaar.

Wat is uitslapen?

Zoon werd rond 2-3 jaar standaard tussen half zes en zes wakker, tegenwoordig (hij is nu 5) is dat een uur later, dus tussen half 7 en 7. En een doodenkele keer wordt het half 8, in het weekend op een bewolkte dag, maar dat zijn uitzonderingen.

Overigens is hij ook wel eens voor half 7 wakker, maar dan mag hij zijn kamer nog niet uit van ons, en ons niet lastig vallen.

Groeten,

Temet

liora

liora

30-05-2011 om 11:04

Nou

Ehh, mijn oudste ging volgens mij op een gegeven moment gewoon in het weekend wat langer slapen, tot 8 uur misschien, of 8.30. In ieder geval zou hij nu ook wel langer kunnen slapen als zijn broertje hem niet elke ochtend wakker zou maken.

De vraag heeft ook geen betrekking op dreumesen maar op peuters/kleuters.

Je hoeft echt niet tot de puberteit te wachten tot ze een beetje uitslapen, uurtje bedoel ik dus.

Uurtje

Tja, dat uurtje hebben wij er dus bijgekregen bij oudste, maar dat is dus van idioot veel te vroeg naar nog steeds te vroeg gegaan. Toen was hij overigens nog geen 5, dus het is al even zo.

Ik heb hoop, want zusje is volgens mij van zichzelf een iets minder vroege vogel, dus als zij dat uurtje er nou ook bijpakt als ze 4 is, dan kunnen we misschien in het weekend daadwerkelijk slapen tot 8 uur ofzo. Zoon is dan al 8, die kan dan best wel blijven lezen in zijn eigen bed. Maar laten wij de huid niet verkopen voor de beer zelfs maar in het vizier is gekomen

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

30-05-2011 om 11:11

Wijzelf slapen meer uit

en de kinderen soms ook, maar meestal niet. Maar die gaan dan gewoon zelf spelen/tv kijken en wij slapen lekker door. Dit was bij zoon vanaf ongeveer 2,5 jaar en bij dochter vanaf 3 a 3,5. Rond die leeftijd viel het ze ook te leren dat ze niet voor XXX (lampje aan, oid) bij ons mochten komen.

Geen idee

zie draadje hier onder. Ik zit ook weer te schipperen, kortere middagdut, later naar bed s'avonds (worden ze alsnog vroeg wakker).

liora

liora

30-05-2011 om 12:09

Haha temet

Die vind ik geweldig!! Ga ik van je lenen ok?

"Maar laten wij de huid niet verkopen voor de beer zelfs maar in het vizier is gekomen"

Vic

Vic

30-05-2011 om 14:27

Jaar of 2

Toen jongste een baby was ging ze na haar ochtend voeding altijd weer een uurtje (of 2) terug naar bed. Ik denk dat ik haar vanaf een jaar of 2 zover had dat ze, als ze wakker was, gewoon lekker ging spelen zonder herrie. Inmiddels (12 en 6) zijn ze een beetje te goed geïnstrueerd. Zaterdagavond had ik gezegd dat ik zondag wilde uitslapen, en dat ik niets wilde horen. Word ik vervolgens om 11.30 uur wakker. Pfff dat is ook niet helemaal de bedoeling De kinderen hadden zich overigens prima vermaakt, en zelf ontbijt geregeld.

liora

liora

30-05-2011 om 14:50

Yes vic

Mijn voorland! Ik verheug me er al op!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-05-2011 om 15:09

Hier

Oudste van vijf ligt de laatste tijd meestal nog wel te slapen als hij er om half acht uit moet, maar valt ook vaak pas rond 22.00 in slaap... Uitslapen kan ik het nog niet echt noemen, maar hij kan wel 's ochtends jongste een beetje in de gaten houden als ze voor de tv zitten, zodat ik nog even mijn ogen kan dichtdoen in het weekend.

dc

dc

30-05-2011 om 16:56

Ideale kinderen

Ik belde net een vriendin op om 10.15 en ze klonk heel erg slaperig. Ik weet dat haar man er niet is, dus ik vroeg heel verbaasd of ik haar wakker had gebeld. Dat niet, maar ze was net een kwartiertje wakker! Haar zoons (6 en 4), hebben haar laten uitslapen. Zelf ontbijt geregeld, zelf lief gaan spelen!! Ik heb het mijn oudste zoon verteld, hoop dat hij dat ook een goed idee vindt

Mijn oudste (5) wordt nog altijd zo rond 06.30 wakker hoor, en aangezien zijn vader en opa ook weinig slapen, maak ik me maar geen illusies dat het ooit gaat veranderen.

ayla

ayla

31-05-2011 om 09:25

Hier

Volgens mij zit lang slapen bij kinderen erin of niet, mijn oudste blijft nu wel eens tot half negen liggen maar die slaapt dan vaak ook pas rond 23.00 uur. Mijn jongste is altijd ene vroege vogel geweest, met een beetje geluk blijft hij liggen tot 7 uur. En als meneer wakkeer is dan moet hij eten en het liefste echt a la minute. Zijn ochtendhumeur is pas voorbij als hij 3 boterhammen op heeft, ik laat hem dus absoluut niet liggen. Ik heb trouwens ene vriendin met een kleuterdochter, dat kind slaapt vaak tot de lunch. Moeten ze haar om 12 uur wakker maken.

Irene

Irene

31-05-2011 om 12:17

School

Ik hoopte dat als zoon nr. 3 naar school ging, dat hij dan wel wat langer zou slapen. Maar helaas. Hij is nog altijd elke dag tussen 6 en half 7 wakker, ook al loopt hij op zijn wenkbrauwen... Dus ik denk niet dat dat nog gaat veranderen. Oudste zoon (10 jaar) is ook zo, maar die gaat lekker liggen lezen dus daar hebben we geen "last" meer van. Zoon nr. 2 en dochter kunnen wel iets langer slapen, tot een uur of 7 half 8, later dan dat wordt het eigenlijk nooit. Maar dat vind ik sinds ik kinderen heb al hardstikke uitslapen!

mijk

mijk

31-05-2011 om 13:24

Onze kinderen (6 en 9)

moet ik iedere dag om 7 uur wakker maken omdat ze naar school moeten en in het weekend worden ze zingend om kwart voor 7 wakker en gaan ze spelen. Dwarse donders.....

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.