Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Beetje zindelijk, hoe nu verder?

Met mijn dochter van net 3 jaar zijn we al een half jaartje bezig met potje en wc. De laatste weken heeft ze -als we lang thuis zijn- geen luier om en soms gaan we ook even boodschappen doen in de buurt. Ze houdt het dan wel 3 uur droog. Ieder half uur vraag ik of ze moet plassen en na een langere tijd zeg ik dat we zo gaan plassen. Wat er nu een paar keer is gebeurd, is dat ze na die aankondiging toch in haar broek heeft geplast. Ze doet er wat lacherig bij en ik word niet boos, maar vertel wel dat ik het jammer vind. Juist omdat ik nét heb verteld dat we gaan plassen. Moet ik die aankondiging achterwege laten en meteen naar de wc gaan met 'r of moet ik iets anders doen?
Ik heb het idee dat ik in de maling wordt genomen.
Herkent iemand dat?
Groetjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

29-10-2009 om 13:39

Niet aankondigen, gewoon op de wc zetten als ze al lang niet is geweest. Hier wel eens protest dan, maar ik meld dat we gewoon gaan proberen en als er niks komt het ook goed is.

En verder: geduld.......veel geduld

Guinevere

Guinevere

29-10-2009 om 14:08

Hier

Dat heb ik indertijd ook meegemaakt bij onze oudste. Zijn kadootje vanwege het zindelijk zijn had hij al binnen, een prachtig treintje had hij gekozen. En toen liet hij het erbij zitten, hij maakte er een potje van. Het kadootje was tenslotte binnen he! Na een aantal keren waarschuwen, zonder effect, heb ik zijn treintje hoog op de kast weggezet, met de mededeling dat het dan maar terug moest naar de winkel. Hij plaste tenslotte weer in zijn broek. Raad eens? Vanaf dat moment was meneer weer zindelijk....

Annet

Annet

29-10-2009 om 23:29

Drie uur is heel lang

Een driejarig moet gemiddeld genomen toch echt vaker plassen. Ik zou alleen veel complimenten uitdelen hoelang het niet plassen al volgehouden wordt. En dan direct naar de wc sturen zodra het kan. Praten over plassen betekent dat je moet plassen (alleen voelen ze dat pas na de aankondiging), zeker als er al veel tijd tussen zit.

Chris35

Chris35

30-10-2009 om 11:29 Topicstarter

Vaker plassen

Ik vind 3 uur droog ook al heel lang. Zal ik haar dan niet vragen of ze moet plassen, maar haar elk uur op de wc zetten? En niet pas als er een paar uur verstreken zijn?

Ook gewoon doen

Zoon is wel volledig zindelijk maar als we ergens heen gaan ofzo dan zet ik hem voor we weggaan op de wc. Eerst kondigde ik dat ook aan maar dat betekende alleen maar dat hij daar een tegenwoord op had. Nu doe ik dus gewoon en zoon gaat gewoon.

Ik weet trouwens niet of zoon te weinig drinkt maar al heel snel nadat hij zindelijk was hoefde hij echt niet zo vaak te plassen. Ik dacht ook na 2 uur dat hij wel weer zou moeten maar na 4 mislukte wc bezoekjes gaf ik het op en na 5 uur kwam er pas weer wat. Toen wel 3 keer in een uur ofzo (gelukkig waren we toen in een restaurant dus het kwam goed uit).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.