Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
evenanderenick

evenanderenick

12-02-2011 om 18:55

Beleid bij waterpokken?

wat is bij jullie kind op het kdv en peuterspeelzaal het beleid bij waterpokken?mogen kinderen wel of niet komen als ze waterpokken hebben?De ggd adviseert namelijk om het kind thuis te houden, vanwege besmetting van andere kinderen en zwangere vrouwen.
Mijn huisarts zegt dat het helemaal geen kwaad kan om andere kinderen te besmetten,daar bouwen ze weerstand van op.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

12-02-2011 om 20:51

Wel gaan

Het kinderdagverblijf van mijn kinderen volgt het beleid van de GGD hier. Onze GGD zegt dat het wel mag. Want waterpokken zou al besmettelijk zijn een flink aantal dagen voor je het ziet. Daarbij heeft de creche het gewone beleid: als koorts of ziek, dan thuisblijven. Anders mag je kind komen.

Elke creche doet toch een beetje wat het zelf wil, wat dat betreft. Hier mag je kind niet komen zolang het krentenbaard heeft. Logisch want krentenbaard is besmettelijk.
Maar mijn huisarts zegt iets anders, nl dat krentenbaard enkel besmettelijk is als het onbehandeld is. Als je netjes zoveel keer per dag smeert als voorgeschreven is het niet meer besmettelijk.
Mijn dochter heeft wekenlang krentenbaard gehad en gelukkig zat ze al op school want ik had echt niet wekenlang een andere opvang voor haar gehad! Elke keer had ze weer een nieuw plekje op haar been. Ze mocht gewoon naar school komen. Wel moest haar maillot dan aanblijven bij gym.
Zoontje zat op de creche en mocht dus niet komen zolang de krentenbaard zichtbaar was. Gelukkig kreeg hij echt overal krentenbaardplekken en moest hij dus antibiotica en was hij dus wel binnen 1 week van de krentenbaard af!

Beterschap met de waterpokken,
Rozenstruikje

elsje78

elsje78

12-02-2011 om 23:02

Hier mag het niet

oudste van 4 heeft ze momenteel, en zowel op de crèche van de jongste als op school gevraagd, zolang er blaasjes waren verplicht thuis...dus hele week een niet ziek kind thuis gehad. En nu afwachten of jongste het ook krijgt...

Groetjes

buzz

buzz

13-02-2011 om 11:30

Licht er aan

hier op de peuterspeelzaal mag het niet, tot de blaasjes ingedroogd zijn, ook omdat het kind zich dan meestal toch wat hangerig en ziek voelt, en mama of papa en rust het liefste heeft.
Op het kinderdagverblijf waar de kinderen van de buren zitten mag het ook niet, die hebben alleen gemengde groepen, dus ook met baby's en voor baby's is het niet zo fijn het te krijgen.
Op de basisschool mag het ook niet, vanwegen dat het geen opvang is maar een school en als je ziek bent kom je niet naar school, want dat is niet fijn voor het kind en ook niet voor de juf. Als de blaasjes korstjes worden en het kind zich goed voelt mag het allemaal wel weer.

rozenstruikje

rozenstruikje

13-02-2011 om 19:10

Pelle

Ik weet eigenlijk niet wat ts is, maar ik denk dat je de draadstartster bedoelt?
Ik bedoelde niet te adviseren wat ze moest doen. Ik dacht dat de vraag was hoe dat bij anderen is. En bij ons mag je wel gaan. Maar zo in de titel staat het wel wat vreemd.

Rozenstruikje

rozenstruikje

rozenstruikje

13-02-2011 om 21:49

En pelle

wat bedoelde je nu met ts?
Ik kan maar niet verzinnen waar dat een afkorting van is...

Rozenstruikje

Evenanderenick

< vraag wat de psz/kdv zelf wil en handel daar naar< .
Goed advies,maar ik werk met op een kdv ,en was een discussie of we ons beleid moesten veranderen.GGD en Huisarts geven verschillend advies.We hebben besloten om kinderen met waterpokken niet toe te laten,dit mede omdat we ook baby,s op de groep hebben.

Ts = topic starter

rozenstruikje

rozenstruikje

18-02-2011 om 07:28

Oh topic starter

dat ik daar nu niet op kon komen!

Rozenstruikje

buzz

buzz

21-02-2011 om 11:12

Pelle

ik schreef niet wat mijn mening was, maar het school beleid hier, Ik weet niet wat ze met een kind doen waarvan de mama belt dat hij waterpokken heeft maar niet ziek is.
Ik heb het de juffen tegen een moeder horen vertellen, en het van de buurvrouw gehoord. Ik kan niets doen aan het schoolbeleid. En heb gewoon andwoord gegeven op de vraagsteller verder niets. Kan zijn dat jij het daar niet mee eens ben maar dat is zoals het hier werkt.
ik heb verder geen ervaring hier, met onze 5 jarige en 3 jarige want die hebben nog geen waterpokken gehad.

Biene M.

Biene M.

21-02-2011 om 12:03

Hier

Mijn zoontje heeft waterpokken en mag gewoon komen op het kdv zolang hij zich maar goed voelt.

buzz

buzz

27-02-2011 om 08:07

Mijn mening

ik heb er niet zo'n mening over, het is wat ik de peuterjuf hoorde zeggen tegen een moeder, wat ik een moeder hoorde zeggen tegen een andere moeder en de buurvrouw zij dit.
Ik heb er nog niet mee te maken gehad, en me er geen mening over gevormd. Ik dacht dat het voor kleine kinderen niet gevaarlijk maar onhandig was onder een jaar omdat de kans er in zit dat ze het dan nog eens krijgen, absoluut niet nodig, ik wist dat het voor je het ziet al besmettelijk bent, maar dacht dat het vocht uit de blaasjes het besmettelijkste was. Ik zou mijn kind nooit expres bij een kind met waterpokken laten spelen, en ben blij dat 2 keer met veel waterpokken in de buurt mijn kinderen het niet hebben gekregen, 1 keer was namenlijk een paar weken voor mijn man zijn 50 verjaardag, de andere keer was vlak voor mijn zoon amandelen moest laten knippen, en het zou niet fijn zijn geweest als dat uitgesteld had moeten worden. Of dat komt door de regels van de school, of dat het puurgeluk is, dat weet ik niet.
Heb zitte denken dat ik de huisarts maar eens vraag of hij geen 2 prikken kan bestellen voor mijn kinders. Van mij hoeven ze het niet te krijgen, daar heb ik dus wel een mening over. Maar hoe de school er mee omgaat moet de school zelf weten.

Waterpokken zorgen voor gordelroos

Horsie, je draait het om.
Je kunt later alleen maar gordelroos krijgen als je eerder waterpokken gehad hebt. Na een waterpokkenbesmetting nestelt het virus zich namelijk in je ruggenmerg. En je komt nooit meer van het virus af, het kan elke keer dat je zwak bent de kop op steken.

Het vaccin dat kinderen tegen waterpokken krijgen beschermt kinderen ook tegen gordelroos op latere leeftijd.

Daarnaast heb je een speciaal vaccin tegen gordelroos voor 60-plussers.

buzz

buzz

28-02-2011 om 11:37

Hu??????????????horsie

Mijn moeder en zus hebben allebij waterpokken gehad vroeger, hoe komt het dan dat zij allebij flink en lang last hebben gehad van gordelroos.
Hoe verklaar je dat mijn neefjes waterpokken hadden mijn moeder een gemokuur had en de arts in het ziekenhuis zij, niet heen gaan je bent zo te besmetten van die kleintjes kan je nu gordelroos krijgen.
Nou dat was dus de dag voor de uitbraak gebeurd en hopla zat mijn moeder dus weer onder de gordelroos.
Waarom zeggen de website's daarover, dat je van waterpokken iets in je lijf houd wat er op latere leeftijd in de vorm van gordelroos uit kan komen.
Je hebt echt niet de goede info wat dat betrefd.
Mijn oudste is een erg overgevoelig mannetje op alle fronten, (binnenkort begint hij op aanraden van school met speltherapie) Een griepje duurt bij hem over het algemeen 2 keer zo lang als bij andere kinderen. Toen hij de buldjes van waterpokken bij een kind uit de buurt zag trok hij wit weg en zij, oei ik moet even zitten (hij ging zowat van zijn stokje) Bij een druppel bloed heeft hij dat ook,en zo kan ik nog wel even doorgaan. (kan niet aan de opvoeding liggen, want mijn dochter is precies het tegenovergestelde.) Waarom zou ik een ventje waarbij alles zo veel inpact heeft, waterpokken laten krijgen? Nee het is niet gevaarlijk en hij zal er heus niet dood van gaan. maar goed hij is nu 5 en een half en heeft het nog niet gehad. Dus denk ik over een prikje na (wat dan ook weer een heel ding is voor hem). Ik ben voor inentingen, het hele programma, en als dit kan dan waarom niet.

Waarom zijn ze op de markt?

Heel simpel, omdat de meeste mensen liever niet willen dat hun kind ziek wordt.

En Buzz, inderdaad, ik zou maar opschieten als je wilt vaccineren, de berichten over waterpokken bloeien weer op op de verschillende fora!

buzz

buzz

01-03-2011 om 11:43

Waar?

puur uit luiheid want 1 telefoontje en ik weet het maar goed...
Bestel je die bij de huisarts of bij het conseltatieburo?

buzz

buzz

02-03-2011 om 09:05

Bedankt

net gebelt kost tussen de 30 en de 40 euro, ik ga ze bestellen

buzz

buzz

03-03-2011 om 12:50

Toch maar niet

Ik moest met mijn dochter naar de huisarts en heb toen toch maar even gevraagd hoe het precies zat met die inenting.
Maar hij beschermt ongeveer tussen de 15 en de 20 jaar en dan kan je het alsnog krijgen, kost tussen de 40 en de 50 euro. en er is geen garantie dat je het niet krijgt in die 15 a 20 jaar. Nou op latere leeftijd scheint het al helemaal geen pretje te zijn, dus het is geen levenslange garantie zeker niet, dus dan toch maar afgezecht en dat kon gelukkkig nog

Alles kost geld

Dat een vaccinatie buiten het programma je geld kost is niet meer dan logisch. Alles kost geld. Of dacht je soms echt dat al die andere vaccinaties echt gratis waren? Je betaalt er niet voor, maar je betaalt er via belasting en premie wel indirect voor.

Buzz, die informatie van je huisarts klopt niet met wat ik hier van artsen hoor (die al jarenlang ervaring hebben met deze vaccinatie). Je krijgt hem als kind en dan na een jaar of 9 krijg je een booster. Dan heb je in principe levenslange immuniteit.

Maar net als met alle vaccinaties heb je nooit 100% bescherming.

Vermoed dat je huisarts het eigenlijk maar onzin vindt en je er daarom vanaf heeft gepraat.

Aanvulling

Geen enkele vaccinatie geeft 100% bescherming. Maar mocht een infectie toch doorbreken dan verloopt het bij een gevaccineerd persoon wel veel en veel milder. Dat geldt voor de griepprik, de DKTP, de BMR en dus ook voor de waterpokken.

buzz

buzz

05-03-2011 om 08:30

Mijn huisarts vond niets en en en

we hebben een belg als huisarts, en die zij ik zal eens even goed kijken, hij sloeg er een bels boek op na, en een nederlands en las voor, een prik een herhaling, de kans dat je het als volwassenen krijgt zit er dik in na enting, zoiets las hij voor maar dan meer in mediche termen.
sorry maar ik ga voor mijn huisarts en zijn info (heb erg veel vertouwen in hem en zijn informatie, en mijn huisarts is erg voor vacsineren trouwens).
Verder ben ik van mening dat ieder voor zich zelf dingen af moet wegen, zolang men niet plakkeloos dit of dat doet omdat een ander het doet of zo, maar zolang men het afweegd ben ik niet voor of tegen inenten van of voor een ander. Nou ik was nog steeds aan het afwegen en heb wat mij betrefd een keuze gemaakt na de nodige info. Eerst neigde de keus na ja en nu denk ik toch maar nee. Nou kan.
Ik haal elk jaar de griepprik, ik snotter anders echt de hele winter, van een griep houd ik lang een verkoudheid over en dan komt de volgende griep al weer. Ik doe dit nu al 4 jaar en het scheelt me enorm! Ik betaal de prik zelf maar ik betaal geen huisarts consult, de assistent zet hem gewoon ff zonder dat ik de huisarts zie. 2 keer heb ik de prik voorniets gehad, omdat ze er over hadden (mensen met een risicogroep krijgen hem zeker maar als die niet willen houden ze er over)

Kari1

Kari1

05-03-2011 om 21:31

Horsie, lange termijn

Je zegt: "Ik heb het over de vaccinatie tegen waterpokken...daar nog helemaal niet van bekend wat voor gevolgen het op de lange termijn heeft." De waterpokken vaccinatie wordt in de VS sinds 1995 routinematig gegeven, het eerste gebruik stamt van 1981.
Dat is dus niet lang genoeg voor jou. Welke termijn zou voor jou wel lang genoeg zijn? En als je kind een antibioticakuur nodig heeft, let je er dan ook op dat het een middel is dat al mínstens 20-25 jaar in gebruik is? Anders weet je immers niet wat dat op de lange termijn voor gevolgen heeft...
Kari

buzz

buzz

07-03-2011 om 12:27

Ik geloof

dat het de bedoeling in, dat ieder met zichzelf en zijn eigen beslissing vrede moet hebben, al snapt een ander er niets van.
Natuurlijk is het zo dat je beslissingen een ander niet in gevaar moet brengen. Het is zelfs zo dat.......
dat "artsen" er niet zo dol op zijn als er veel mensen niet mee doen aan het standaard vactinatie programma. Omdat ze proberen te zorgen dat de ziekte (die gevaarlijk zijn) opdenduur gewoon niet meer bestaan (of zoiets) en het is jammer dat dat daardoor nooit zal lukken die dingen helemaal de kop in te drukken. Volgens mij zijn er meer dingen die daar niet aan bijdragen. maar daar hoor je dan weer weinig van.....
De verre reizen van mensen is er daar een van, het lukt nooit om de hele wereld de zelfde vacinaties te geven, en in vere landen spelen er ook weer heel andere ziektes dan hier..
Er is ook een verhaal over dat als je maar voor ALLES wat er bestaat gaat inenten dat je afweer geen kant weer op kan gaan en lui word, of zomaar dingen gaat doen in je lijf die helemaal niet goed zijn. Ik weet niet wat waar is en wat niet daarin kan me er iets bij voorstellen, maar kan me ook voorstellen dat het onzin is.
Maar vind dat mensen gewoon af moeten wegen wat wel en niet bij hun past.
Bij nader inzien paste de inenting voor waterpokken toch niet zo goed bij ons, na info van de huisarts en info van het internet gelezen te hebben kies ik toch ze waterpokken te laten krijgen ipv 2 inentingen (wat hier ook niet heel gemakkelijk is, mijn zoon moest zijn laatste inenting echt gevangen worden en stond doodsangsten uit)te geven, die waarscheinlijk maar 20 jaar werken.
OM dan als nog weer een spuit te gaan halen, of waterpokken te krijgen. Nou daar kunnen dus mensen het meeeens zijn of niet, maar het is mijn afweging voor mijn kinderen.
Op het moment met een peneceline kuur en peneceline zalf bezig voor de krentebaard van mijn dochter zucht.

ExtrovertedMoose19

ExtrovertedMoose19

13-03-2011 om 19:07

Kdv

Bij ons op het Kdv is het reglement dat de kinderen pas weer mogen komen als de blaasjes ingedroogd zijn. Dit omdat het pus erin besmettelijk en onhygiënisch is en kinderen alles in de mond stoppen enz. Het speelgoed wordt dan dus ook vies.

De incubatietijd is allang voorbij, die is volgens mij een paar dagen van te voren. Dus daarvoor hoeven ze het niet te doen, maar wel voor als de blaasjes open gaan.

buzz

buzz

17-03-2011 om 14:44

Daar zijn ze

nou als je het er over hebt en er over denkt dan komt het.
Volgens mij heeft mijn dochter waterpokken.
Ze zit niet heel erg onder, op haar borst, en in haar schaamstreek, en hier en daar een in haar nek.
Ben benieuwd of er meer komen, verkoelend schuim gekocht en zemelen voor in bad, voor als nog is ze nog niet ziek. Ben benieuwd of dat nog komt ofdat ze er zo doorheenfladderd, en ook benieuwd hoe lang het duurt voor mijn zoon het krijgt.

Rafelkap

Rafelkap

18-03-2011 om 18:33

Buzz

Ja Buzz, het forum werkt besmettelijk. Eerst hier oudste, twee weken later jongste. Niet te vroeg juichen met maar een paar pokjes, na een nachtje zitten er zo een tiental bij! Hier is het ergste al weer achter de rug.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.