Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Belonen met snoep?

Mijn zoon (bijna 3)is bezig met zindelijk worden.

Ook hier werden lekker stickers geplakt als hij op de wc geplast had. (poepen lukt nog niet). Op een gegeven moment begon hij de aandacht voor de stickers te verliezen.

Hij is gek op dora en ik had een snoepjeskoker gevonden met stickers en heel kleine snoepjes van dora. Hij vindt het geweldig en doet nu gemiddeld 3 plasjes op de wc op een dag.

Is dit nou fout? Ik hoor van veel mensen dat je niet met snoepjes moet belonen maar waarom eigenlijk? Hij krijgt verder nooit snoep. Is zeker niet dik.

De cadeautjes truck heb ik ook al geprobeerd (bij een volle stickerkaart een cadeautje) maar dit werkt vele malen beter.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

liefs lisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach

Ik weet niet of het fout is en zo ja, waarom het per se fouter is dan belonen met iets anders.
In ieder geval doe ik het ook regelmatig

Groeten,

Temet

Lean1

Lean1

29-12-2008 om 15:58

He lisa

Dus Ben maakt er serieus werk van!! Gewoon zo doorgaan, als het werkt, waarom niet. Het zal heus niet zo zijn dat hij op zijn 18e nog om een snoepje komt vragen als hij naar het toilet is geweest......

Bente taalt er niet naar. Het was even interessant, maar dat is nu weer helemaal over, helaas.
Ik ga er maar van uit dat ook zij wel zindelijk zal worden als ze er aan toe is.

Alles goed verder??

Lean

Lisa76

Lisa76

29-12-2008 om 16:32 Topicstarter

Lean!

He Lean!

Ja alles gaat goed hier. 2 kindjes aan de waterpokken gehad maar dat is nu weer over. Emma is alweer 6 maanden.

Bij jullie ook alles goed? Ik volg je nog steeds hoor bij je hoop naar een 2e kindje! Ik hoop het zo voor je!

Tja, Ben gaat nu heel goed, maar ik vind het een heel gedoe hoor. Hij loopt regelmatig zonder luier maar ben als de dood dat hij op de bank gaat zitten poepen... En maar vragen: moet je poepen of moet je plassen... Als ik de deur uitga krijgt hij toch nog wel een luier om. Het gaat te vaak fout. Maar goed 2 a 3 x per dag is een begin!

Ik wens je heel veel goeds voor 2009!

x lisa

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2008 om 09:20

Tomaatjes

Ik vond het ook niet ok, maar wij begonnen ook met snoep, het was het enige dat werkte. Stickers, cadeautjes, dat interesseerde onze peuter geen fluit. Al snel gingen we over op cherrytomaatjes (kleine rode), dat zag hij ook als snoep. Het snoep was gewoon "op."

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2008 om 09:23

Wat betreft snoep

Natuurlijk is snoep fout, want slecht voor de tanden. Elke snoepje is weer een zuuraanslag. Daarom wordt aangeraden zo min mogelijk tussendoortjes te geven. En je kan beter een paar snoepjes achter mekaar geven dan elk uur een snoepje.
Maar ach, als het werkt zou ik het even vergeten en na een tijdje overstappen op iets gezonders wat hij lekker vindt.
Succes!

Linda99

Linda99

30-12-2008 om 14:48

Lisa

Wat goed dat Ben al zindelijk begint te worden! Hier zijn we helaas nog niet zover alhoewel we wel een periode hebben gehad dat het best goed ging. De stickers als beloning zijn hier ook niet interessant meer.

Wat Rafelkap zegt is ook wel handig om te onthouden, elke keer een aanval op het glazuur kan achteraf best vervelend zijn (gaatjes enzo). Misschien is vaker poetsen een idee. Of idd een gezond soort snoepje?
Denk zelf even hardop mee wat bij Maura zou werken. Ze is gek op komkommer dus wellicht werkt dat voor haar.)

Lastig is natuurlijk ook wanneer je straks stopt met snoep geven na een plasje. Bij de oudste werkte stickers best goed en toen ze echt helemaal zindelijk was wilde ik daar mee stoppen maar zij dus absoluut niet.

Lean1

Lean1

30-12-2008 om 16:09

Leuk

om zo toch weer eens wat te horen van elkaar. We hadden toch een leuk draadje, helaas een zachte dood gestorven. Ik merk wel dat ik altijd nog even kijk als ik 1 van jullie namen zie staan.

Lisa, Emma al weer 6 maanden..... Wat gaat het toch hard!
En Linda, wel fijn om te horen dat ook Maura geen zin heeft om zindelijk te worden. Ik begon mij al een heel klein beetje eenzaam te voelen. Ik krijg nog wel eens verbaasde opmerkingen als ik vertel dat Bente nog niet zindelijk is. Ach, ik leg het naast mij neer bij de rest van de ellende

Fijn 2009!!

Lean

Linda99

Linda99

30-12-2008 om 16:27

Lean (ot)

We kunnen toch gewoon weer even in Gezellug een draadje maken? Even bijkletsen en kijken wie er nog meer hier rondspookt Kan ik meteen Xandra nog feliciteren met Kim en Jamie

*maakt meteen een nieuw topic*

Lean1

Lean1

31-12-2008 om 12:09

Strak plan liinda

ga direct even kijken...

Lean

lukke

lukke

31-12-2008 om 21:07

Beloning

Als je snoep heel erg als een beloning gaat krijgen, kan je later eerder dik worden (ik heb iets gepresteerd, ik mag een beloning, ik mag wat eten). Maar in een bepaalde periode een snoepje geven kan volgens mij geen kwaad hoor. Als er ook maar andere beloningen zijn zoals een knuffel, of samen spelen of iets anders leuks.

Lisa76

Lisa76

03-01-2009 om 20:28 Topicstarter

Lost zichzelf gedeeltelijk op..

bedankt voor jullie reacties.

Hij vraagt niet eens elke keer om een sticker en/of snoepje!

Af en toe geef ik hem fruit of een stukje worst.

Dat van het dikker kunnen worden zal niet zo snel gebeuren. Hij krijgt echt nooit snoep en dit zijn heeeeel kleintjes. Ik denk dat dat eerder gebeurt als je altijd beloont wordt met eten. En bijvoorbeel als je verdrietig bent enzo.

vooralsnog gaat het goed. Hij plast de hele dag op de wc. poepen pas 2 keer. Maar ik moet hem we elke keer op de wc zetten (om de 2 uur) herkennen jullie dit?

amk

amk

03-01-2009 om 21:43

Plassen op comando vs zindelijk

als ze netjes plassen als je een kind op de wc zet kan het plassen op comando, maar is het voor mij nog niet zindelijk. Mijn dochter heeft dit ook gedaan in de periode voor ze echt zindelijk werd.
Daarna komt de periode dat ze zelf gaan aangeven dat ze moeten plassen. En dan wel NU! en niet als jij bij de wc kunt komen. Pas daarna komt de fase dat ze aangeven te moeten plassen en het eventueel nog wel even op kunnen houden.

Ergens tussen die laatste 2 fasen vind ik een kind echt zindelijk.
Herkenning dus wel, maar het duurt nog even voor je kind echt zindelijk is. (kan heel snel gaan overigens, dochterlief deed er 1 maand over van plassen op comando naar dag en nacht zindelijk.

groet,
Angela

Ardnax

Ardnax

09-01-2009 om 16:32

Hier ook (niet) hoor ! (ot)

Hier zijn Kim en Jamie ook nog niet zindelijk, ze talen er ook totaal niet naar !
Alhoewel Kim nu een aantal nachten zonder luier "slaapt" ivm de waterpokken en dan wel droog blijft.
Grtz.
Ardnax (fka ......)

Lisa76

Lisa76

11-01-2009 om 21:14 Topicstarter

Ben

Ben gaat erg goed!

Ook het poepen gaat nu goed! Kan ineens snel gaan dus. Maar ik ken zat kinderen die nog niet zindelijk zijn.

Hij geeft het nu ook meestal zelf aan.

Nu nog op het kinderdagverblijf. Daar plast hij wel af entoe maar nog niet alles.

groetjes lisa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.