Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Lenore

Lenore

08-12-2010 om 22:19

Ben ik heel slecht

als we een deel van het overvloedige Sintsnoep van mijn kinderen opeten.
Ze hebben zoveel gehad en ze weten het eigenlijk toch niet meer. Ik vind eigenlijk niet dat ze zo veel moeten snoepen.

Als ik nou de voorraad snoep en lekkers in porties van twee weken verdeel (dat ze elke dag een stukje van de voorraad krijgen) en de rest achterhoud

Of is dat heel slecht

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

08-12-2010 om 23:51

Jee, wat ben jij een slechte ouder!!

Eet smakelijk zou ik zeggen!

JanetEE

JanetEE

09-12-2010 om 02:08

Af en toe weggooien ...

Snoep beland hier af en toe in de kast. Als er na een week niet naar gevraagd wordt dan wordt het ook wel eens weggegooid.

Rafelkap

Rafelkap

09-12-2010 om 10:30

dan ben ik ook heel slecht, want ik heb ook stiekem pepernoten gekocht die we zelf stiekem 's avonds als de kinderen op bed lagen opeten. Dan eten we ook wel eenstiekem nootjes of drinken wijn.

Natuurlijk reguleer je dat. Ook met het sint maartens's snoep. Er is hier maar 1 keer koekjestijd 's middags (of snoepjestijd).

St maarten idd

..dat is toch niet te doen, om dat allemaal weg te krijgen? en een week later lopen die schoenen alweer vol..

Hier ook de tactiek uit het oog, uit het hart (nou ja, uit de mond), en in de vuilnisbak.

Tenzij het écht lekker is, wat maar zelden het geval is. Dan eten we het zelf op.

Ik vind het bizar, dat a. de tijden zo veranderd zijn (hun grootouders hebben nog echt honger geleden, hun oma is zelfs een FPP kindje geweest voor wie dat nog wat zegt. Officieel ondervoed). Oh ja, er kwam nog een b. en b. dat het nu zo ongelijk verdeeld is over de wereld. Maar je kan niet een bakje uitgezocht aangeknabbeld StM of Sintsnoep naar Afrika sturen.

liora

liora

09-12-2010 om 11:14

Bewaren

Waarom weggooien? Als je het in een trommel bewaart heb je tot in april snoep!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

09-12-2010 om 12:31

Heel slecht ja

Ja, het is heeeeel slecht! Voor je lijn dan.
< en Guinevere neemt nog een graai pepernoten uit de moeizaam veroverde voorraad van zoonlief>

liora

liora

09-12-2010 om 12:40

Berber

Ze krijgen met Sint Maarten toch ook allemaal fruitella, lolly's etc. Die bedoel ik.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-12-2010 om 12:44

Weg ermee

Mijn dochter heeft zo ongelooflijk veel snoepgoed gekregen op school, op de BSO en van familie, ik heb driekwart meteen weggegooid. Ze is al een karige eter, dan hoeft ze zich echt niet vol te gooien met die rommel.
Gewoon weggooien dus, hoezo is dat slecht?
Groetjes
Massi

krin

krin

09-12-2010 om 13:13

Tja, dan ben ik ook superslecht

Eten (nou ja, eten) weggooien kan ik slecht, dan zorg ik liever dat het er niet inkomt, maar ja, dat is vrijwel onmogelijk met verwenoma's, scholen die hun snoepbeleid spontaan vergeten met Sinterklaas en winkels die te jong aan klantenbinding beginnen.
Dus ik gooi het achterop de kast voor ooit, en alles wat niet zolang kan wachten, daar ontferm ik me liefdevol over.

Heb zojuist

Een aantal chocolademunten van de afgelopen pakjesavond naar binnen zitten werken. Lekker hoor.

Chris

kien

kien

09-12-2010 om 14:30

Juist goed lenore

Je bent juist een hele goede moeder Lenore! Je offert je op om die vreselijke overvloed aan snoep weg te werken omdat het niet goed is voor je kinderen om veel te snoepen
Ik haal trouwens de lekkerste chocolade eruit, want mijn kinderen waarderen die toch niet, en ik natuurlijk wel. Nog slechter dus!!

Kien

Lenore

Lenore

09-12-2010 om 20:39

O gelukkig, ben niet de enige

Ik vond het echt idioot veel wat ze allemaal kregen en het is nog niet afgelopen.

Bij de AH waren ze de overtollige Sintcadeautjes aan het uitdelen, hulp daar hebben ze weer een zakje met snoep.
En dalijk kerst natuurlijk weer ook.

Geen-snoepbeleid heb ik al lang geleden losgelaten, maar snoep met mate blijf ik proberen.

En de kruitnootjes waren erg lekker

Nou

ik heb wel eens momenten dat er geen kinderen hier thuis zijn en dan koop ik voor mezelf een overheerlijk taartje van de banketbakker hier in de straat.

En dan zeg ik s'middags tegen mijn dochter "nee je krijgt nu geen taartje hoor, veel te duur en veel te zoet !".

haha

Toen ik nog bij het centrum woonde had ik ook wel eens van die momenten dat ik heel erg zin had in een vette hap, dan haalde ik een happymeal en vrat dat dan thuis op de bank op. Het speeltje en de verpakking gooide ik dan goed weg zodat dochter het niet zag.

Ik heb laatst de helft van het sintmaarten snoep (we hadden door het slechte weer veel te veel over) aan mijn volwassen studenten gegeven, die vonden de zakjes gummybeertjes erg lekker.

ayla

ayla

10-12-2010 om 13:16

Zo erg

Ik heb nog steeds een boodschappenkist vol met paassnoep van afgelopen jaar hier liggen, geen hond die het eet en nu zijn daar weer ontelbare letters en chocolademunten bijgekomen. Dadelijk is het Pasen en kan ik de voorraad van komend jaar bij de voorraad van vorig jaar gooien.

buzz

buzz

12-12-2010 om 07:07

De kerst boom staat al

Maar inplaats van een snoepje een chocolade munt in deze tijd.
Ipv een koekje een paar pepernoten, schilt in het kopen van snoep, de kinderen vinden het lekker en speciaal, wat wil je nog meer. Hier viel het trouwens mee, geen laden vol, maar een trommel vol.
Ook als oma op bezoek komt, staat hier nu nog een stukje banketstaaf en een schaaltje pepernoten op tafel voor bij de koffie. Als het niet meer lekker is of iedereen heeft er genoeg van dan gaat het de vuilnisbak in, en gaan we over op de kerstkoekjes haha.
Verder probeer ik hier mijn en dijn zo veelmogenlijk te vermijden, snoep wat je krijgt is voor iedereen! Zeker als het een heel zakje is of zo.

Tango

Tango

14-12-2010 om 11:35

Chocoladeletters

Hier echt een overdosis aan chocoladeletters gekregen, zeker 5 per persoon. Een aantal heb ik dus iets te snel weggegooid, want gisteren vroeg Tangodochter: waar is die chocoladeletter die ik bij opa had gekregen? Tja, eh, ik zal hem zo wel even zoeken. Hopelijk is ze hem gauw weer vergeten met al het kerstsnoep dat er nu weer aan komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.