Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Dramaqueen

Dramaqueen

06-03-2009 om 19:39

Bij alles altijd een drama


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

06-04-2009 om 13:17

Ach

"En Liora, wat is het verschil tussen de deurklink omhoog, wat maatschappelijk verantwoord is en de deurklink eraf ? Het doel is hetzelfde: voorkomen dat je kind zelf de kamerdeur opendoet... "

Geen verschil. En wat is het verschil met het kind vastbinden?

Ik ben blij voor Annemir dat het probleem is opgelost, maar ik denk dat het wel met zachtere hand had gekund. Ik gruwel van dergelijke dwang.

Liora

LaMama

LaMama

06-04-2009 om 13:45

Eerst meemaken, dan oordelen

Jeetje Liora, wat een fijne trap na, zeg. Lees het hele draadje eens door: Annemir heeft heel erg lang met heel zachte hand het probleem met haar dochtertje op proberen te lossen. Maar gelukkig heeft ze uiteindelijk de echte oplossing gevonden. Er is een verschil tussen een kind vastbinden en alleen maar zorgen dat ze de kamer niet meer uit kan. Mijn kind slaapt nog in een ledikantje om te zorgen dat ze haar kamer niet uitgaat. Is dat ook erg?
Laat je niet gek maken, Annemir: je mag trots op jezelf zijn dat je het leven van je dochter, je zoons en van jullie zelf weer op de rails hebt gekregen. Schouderklop!
LaMama

Bang en deur

Hoi,
pelle ik vind niet dat het zo gesteld kan worden. ze is wel degelijk bang geweest. dat ze het later gebruikt heeft dat is zo,maar de angst was er wel.

over de deur...wij wonen op een flat. in haar kamer was ook een deur naar het balkon die gewoon van het slot afstond,dus even voor de duidelijkheid dat het niet zo was dat je echt opgesloten bent in die kamer, je kan via het balkon zo naar buiten.

liora, het maakt niet uit. ik dacht ook net als jij. maar als zachte hand niet meer helpt,dan moet je iets anders.

hilda

hilda

06-04-2009 om 18:05

Trots

zus...ik ben super trots op je dat het je gelukt is!
ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is..en je hebt het toch maar gedaan...ik weet hoe slim die kleine meid is en hoe lief ze kan zijn..maar soms..
echt..je heb altijd je gevoel gevolgt en dat vind ik toppie

je trotse zus

Massi Nissa

Massi Nissa

06-04-2009 om 20:54

Liora

"Ik gruwel van dergelijke dwang". Tja, ik denk toch dat er kinderen zijn die gebaat zijn bij forse eenduidigheid. Ik heb zelf ook zo'n pienter dametje rondlopen dat uitsluitend gedijt bij ouders die één ferme lijn trekken. Ik vind het eigenlijk niet zielig, de dochter van annemir slaapt immers ontzettend goed de afgelopen nachten omdat zij nu begrijpt waar zij aan toe is. De kaders zijn duidelijk en dat geeft haar een veilig gevoel, waardoor zij beter slaapt (en dus de rest van het gezin ook). Dat is toch fijn? Ik vraag me eigenlijk af of je een peuter wel zónder dwang kunt grootbrengen. Zo'n kleintje, hoe slim ook, weet toch nog helemaal niet wat goed voor haar is?
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

06-04-2009 om 21:36

Fijn annemir

Heerlijk Annemir, ik hoop dat het vannacht weer zo gaat! Voor je dochter is dit beslist een stuk gezonder dan al die korte tukkies, ze zal wel in een heerlijk kind gaan veranderen.
En Liora, hoe haal je het in je hoofd om het verwijderen van de klink van de deur te vergelijken met vastbinden? Mijn kind ligt in een slaapzakje in een babyledikant, is dat ook vastbinden? Of is dat hetzelfde als opsluiten in de isoleercel?

Rafelkap

Rafelkap

07-04-2009 om 09:55

Liora en balkon

Ik snap Liora's reactie wel. Annemir's oplossing is ook niet de mijne maar ieder doet het op zijn manier. Fijn dat iedereen weer kan slapen. Je bent dit soort "barre tijden" toch al gauw weer vergeten, is mijn ervaring.
Die deur naar het balkon baat mij wel zorgen. Lijkt me wel dat je die op slot doet

Ook niet de mijne

Hallo,
het was ook niet mijn manier, maar helaas hielpen andere dingen niet.
Wij zijn blij dat we het gedaan hebben. nogmaals, op advies van cb. gisterenavond zonder huilen naar bed, vannacht maar een keer even wakker en meteen slapen na een kusje.

rafelkap, zo zie je maar weer dat het lastig is iets te vermelden,omdat mensen niet weten hoe de situatie is. nee, balkondeur is open. groot,breed,lang balkon. zonder dingen om op te staan of op te klimmen.

Zus, bedankt, lief van je. jij en ma weten van dichtbij hoe vreselijk ze was en het doet me veel geod dat jullie vinden dat ik het goed gedaan heb.

groetjes,annemieke

Helaas is het nog niet voorbij...

Hallo,
waar ik al bang voor was is gebeurd...het onderwerp is nog niet afgesloten;-(
Af en toe had ze het over de deurklink, dat hij er nu op zit en alleen eraf gaat als ze haar kamer uitkomt.
vanmorgen werd ze om kwart over 5 wakker. Ik ernaartoe. gezegd dat het nog te vroeg is,blablabla. ze wilde niet slapen. om half 6 kwam ze haar kamer uit.
Haar vader zei dat hij de klink eraf zou halen.
klaar.

Vanavond bij het naar bed brengen,begon ze weer. klink er niet af he mam? nee zeg ik. dat hoeft toch niet,alleen als je je kamer uit blijft komen.
Zo geschiede. een half uur nadat ik haar naar bed heb gebracht,kwam ze haar kamer uit en zei dat ze naar de huiskamer toe wilde.
Ik heb haar resoluut terug gebracht en de klink eraf gehaald.
Nu ligt ze mama te roepen. meer niet, ze roept al 10 minuten mama.
We blijven nu meteen doorzetten, ik ga er niet meer naartoe.
zucht...ik wist dat ze zat te wachten op wraak,hahahah.

Maryb,dank je wel voor je reaktie! Hier ook twee softies wat opvoeding betreft...
zo zie je maar, ze blijft het nu proberen om te kijken of we deze keer echt zo sterk zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.
groetjes,annemieke

Dieren..

hoi cameron,

idd zo is het! ze heeft nu ook een nieuw speeltje: smorgens om kwart over 5-half 6 wakker. we laten haar liggen,maar ze gaat zo hard gillen dat haar broers dus ook het bed uit komen.
balen dus...maar het is nog altijd minder erg dan dat het was

groetjes,annemieke

Dit kind is echt vreemd

vanmorgen was het 5 uur. ze wilde niet meer verder slapen. geen normale tijd vinden wij.
ik heb haar latne huilen tot half 7. ik denk dat ze soms gestopt is,want ik sukkelde ook weg

toen ik haar vanavond naar bed bracht zei ze: ik ga wel spugen hoor. nou zei ik, moet jij weten. dan ruim ik het op,maar je blijft wel in je bed liggen.

wat een dame he...

Hihi

eigenlijk mag je er niet om lachen, maar ik vind het wel grappig! Ze blijft dus proberen of er mogelijkheden zijn om onder de regels uit te komen. Goed dat je stug volhoudt!! (schouder klopje van mij voor jou)

Ik heb een tijd geleden hier geschreven dat deze buien waarschijnlijk begonnen uit angst en dat het daarna een macht strijd is geworden, ik denk dat ze dat met deze uitspraak inderdaad bewijst!!

Dus probeer nog even door te bijten!

Ze heeft ons klem

Hallo,
nou ze heeft ons klem hoor. smorgens rond kwart voor 5 wakker. ik ga ernaartoe, zij wil naar de huiskamer. eerste dagen niet toestaan uiteraard, laten huilen. anderhalf uur lang. maar..het is geen huilen meer, het is schreeuwen. papa, ik ben wakker!!! en dan hard hoor. zaterdag werden de jongens er wakker van om half 6, dat is een tijd dat je licht slaapt.
Zondag heeft mijn man haar in de huiskamer gezet, lichten uit en weggegaan. om 7 uur werden we wakker, lag ze op de bank te slapen.
Tweede paasdag,vandaag dus. weer kwart voor 5. weer loeihard roepen. na een half uur werd middelste kind wakker. ik heb haar toen weer in de huiskamer gezet en om kwart voor 7 kwam ze naar ons toe.

Dit is dus wat ze wil en wij geven het haar. dat besef ik,maar we hebben geen keuze. andere kinderen worden er nu wakker van en de buren dus ook onder haar. balen dus.
Ook boos op haar, veel negatieve aandacht. (dat is dus ook aandacht heb ik geleerd). ze vond het erg grappig.

dus..vanaf morgen als ze begint rond 5 uur. pak ik haar op zonder iets te zeggen, zet haar in het dnker in de huiskamer en zeg niets. ook later niet, we praten er niet meer over. Hopelijk is het geintje dan gauw over.

zucht...
groetjes,annemieke

Pelle

hoi,
pelle dat is zo. dat is dus afwachten. vanaf 5 uur vind ik het lastig, dat is de tijd dat mensen niet zo diep slapen en snel wakker worden.

vanmorgen was het kwart voor 6, gaat dus al beter

de wekker en lampjes methode is super. helaas bij de twee oudsten nooit gewerkt. die kwamen dan het bed uit en vroegen: mam, het lampje is niet goed, hij gaat nog niet aan
daarbij vind ik het altijd lastig dat als een kind eens langer slaapt,dat hij dan wakker wordt van het lichtje.

misschien dat ik dat later eens ga proberen. dit is niet een kwestie van vroeg wakker worden om de dag te beginnen,maar gewoon weer een machtstrijd.

vanmorgen was haar broek niet goed, schoenen niet en jas niet. ik wou dat ik nooit een meisje gewenst had

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.