Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Dramaqueen

Dramaqueen

06-03-2009 om 19:39

Bij alles altijd een drama


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

31-03-2009 om 18:56

Hm, tja (spuit 11)

Ik zit dit draadje nu eens door te lezen (mosterd/ maaltijd) en ik stem zomaar in met het CB advies. Geef je kind rust en duidelijkheid, en slaap (anders doorbreek je dit nooit). Dit hou jij niet vol, zij niet, man niet en het gaat ten koste van je andere kinderen, dus dit is geen optie. Kies een mooie middenweg tussen elke 5 minuten kijken en de tip van het CB en zorg dat je dit gedrag omkeert. Dat gesoebat met slepen met matrassen is vreselijk, ook voor je dochter die zo nooit weet waar ze aan toe is en hoelang ze nog door moet zeuren om de nieuwe regels weer te veranderen.

Reakties

Hallo,
bedankt voor het meedenken hoor!
yta chalne, we slepen niet met matrassen hoor, hij ligt in haar kamer en ik lig daar nu al een paar dagen.

weet je, ik heb vanmiddag gemerkt dat mijn meisje verandert is. vorige week nog klom ze onbezonnen op het klimrek en de glijbaan, vanmiddag was ze bang, ze durfde niet en was bang te vallen.
ze is dus wel degelijk ergens mee bezig.

ook vanavond weer. ik legde haar in bed,enz. ik ging verder weg zitten bij de deur. ze keek steeds naar me,dus ik zei: ga slapen anders ga ik weg. ik zag haar toen echt moeite doen. echt ogen dicht en proberen. alleen moet ze steeds hoesten en is haar neus dicht,dus het lukte niet. toen zei ik dat ik wegging, klaar.
opeens zei ze: ik wil niet slapen, ik wil naar de huiskamer.
Ik vroeg haar of ze nog een kans wilde dat ik bij haar bleef. ja, dat wilde ze.
nou, ze ging liggen en deed echt haar best. binnen 5 minuten sliep ze.

volgens mij toch wel een teken van angst. ze wilde echt graag dat ik bij haar bleef en niet om het spel op zich.

nu heb ik haar net horen huilen,maar ze stopte weer zonder hier te komen,joepie(beetje vroeg gejuigd,dat besef ik)

middelste zoon ligt nu klappertandend op de bank met koorts, pa in bed met koorts. we gaan een fijne tijd tegemoet

pelle, de jongens gaan rond 8 uur naar bed. soms wat later.
vanavond bleef pa bij middelste zoon, oudste zoon was naar waterpolo terwijl ik met dochter bezig was.

Het ging dus vrij goed. nu de nacht nog afwachten...

ik ga denk ik toch voor de 5-10-15-20 minuten methode met de deurklink omhoog zodat ze er niet uit kan.
maar nu niet. we zijn nu als gezin te zwak helaas..ik ga er nu het beste van maken.

groetjes,annemieke

Idd te vroeg gejuichd

te vroeg gejuigd idd.
ze is nu vanaf 9 uur wakker. elke 3 minuten komt ze eruit, ik ga er weer bij zitten. nu wil ze helemaal niet meer in haar kamer blijven, had haar slaapzak uitgedaan en blijft brullen.
ik heb nu twee zieken die proberen te slapen en een zoon.
Ik kan en wil haar nu niet laten huilen.
Ik heb haar bij kop en kont gepakt en in de gang naar buiten toe neergezet. dus niet naar buiten,maar die gang. buitendeur op nachtslot en ik in de huiskamer met de deur dichthouden.
zo maakt ze niemand wakker en mag ze zich even moe huilen. over een kwartier vraag ik of ze naar bed wil.
zo nee, laat ik haar weer een kwartier huilen.
zo ja? ze mag haar bed in.

niet mijn manier, maar de koek is nu echt op.

Jakiro

Jakiro

01-04-2009 om 10:16

Met de kans dat ik weer te hard ben

Maar waarom geef je haar de keus ?
"over een kwartier vraag ik of ze naar bed wil"
Ze heeft niks te willen. Ze moet gewoon naar bed, gewoon slapen, net zoals de rest van Nederland.
En ik snap het wel, nu 2 zieken en een zoon die ook gewoon de volgende morgen fris naar school moet. Maar zo is er altijd wat.
Ongeacht de zieken, andere kinderen, buren, avonddiensten, verjaardagen: doorzetten.
Weer bepaalt jouw dochter de spelregels namelijk.
Het is voor ons ontzettend moeilijk, zo van een afstand en de beste stuurlui staan altijd aan wal. Maar je dochter lijkt me een meisje met een sterke eigen wil en (uiteraard) het oogappeltje van het gezin (na 2 jongens en langere tijd een derde kind). Dat weet ze (denk ik).
Sommige kinderen willen overigens ook niet slapen omdat ze te moe zijn.
Is het een idee om haar weer naar bed te doen 's middags, de jongens om 8 uur naar bed. Met je dochter een lang bedritueel in te lassen, waardoor de overgang heel duidelijk is en haar om 9 uur naar bed te doen.
Koop een aantal dromenvangers (waren hier een hit), die de enge dromen vangen, maar ook de hoestjes, de spuugjes en alle andere smoezen die ze geeft en breng haar in rust om 9 uur naar bed en doe daaarna streng.
Maar asjeblieft, bepaal vandaag wat je tactiek voor de aankomende weken is en wijk daar niet van af ! Ongeacht of er precies rond die tijd wat leuks is op TV, je een verjaardag hebt of wat dan ook. Je sociale leven even op een laag pitje, dat komt daarna wel weer.
Probeer te voorkomen dat je een hekel aan je dochter gaat krijgen.....
Jakiro

Mag hoor

Hoi jakiro,
je mag hard zijn hoor. het is ook moeilijk te bepalen van een afstand
ik bedoelde met vragen aan haar, omdat ze naar de huiskamer wilde, dat ik haar neit voor niets in haar bed zou doen. dus toen ik haar vroeg of ze naar bed wilde, zei ze nee, nara de huiskamer en liet ik haar weer een kwartier huilen.
Misschien niet goed,maar ik wil haar laten zien dat als ze de verkeerde keuze maakt, er een consequentie aan vast zit.

dat je zegt dat ik de taktiek moet bepalen ongeacht wat er op tv is ofzo is onzin. de enige reden waarom ik nog niet begonnen ben met laten huilen is omdat ik nog twee kinderen heb. Voor mij zijn mijn kids het belangrijkste en staat mijn sociale leven sowieso op een laag pitje.

ik ben vanmorgen met haar naar de ha geweest. longen zijn dus toch neit goed, ze heeft nu antibiotica. ik geef haar twee dagen voordat ik de laten huilen taktiek ga beginnen, zo is het zielig.

noem me zwak,maar ik moet toch echt een goed moment hebben, het is al zwaar genoeg. zeker als ze dan ziek is,toch?
vanmiddag was ze zo moe dat ik haar naar bed bracht om half 12 en ze keek niet eens of ik bij haar zat, ze sliep meteen.

Ik voel me al een stuk beter omdat ik nu weet wat ik ga doen, ook al stel ik het nog even uit.

bedankt.
groetjes,annemieke

Jakiro

Jakiro

01-04-2009 om 13:20

Annemir

Dat met dat leuke op de TV was een voorbeeld. Ik weet bv van mezelf dat ik een stuk (een héél stuk) minder consequent ben als ik op vrijdag avond naar X-factor aan het kijken ben
En "fijn" dat er toch/ook iets medisch aan de hand is, dat zou het namelijk ook nog kunnen zijn. Dat je dochter dus een reële angst had en niet alleen maar een spelletje spelen.
Succes in ieder geval met consequent zijn, want mijn sterkste kant is het niet en ik moet er écht moeite voor doen (wat bijna net zo vermoeiend is als toegeven of op z'n beloop laten)
Jakiro

Jakiro

Hoi jakiro,
ik snap het wel hoor. toen ik nog geen kids had, wist ik precies hoe ik wilde opvoeden. alleen in de praktijk hebben kinderen toch meer sturing en consequent zijn nodig dan ik wilde helaas...

maar het gaat me goed af, overdag dan. ik ben zeer allergisch voor kinderen die niet slapen en de rest wakker houden.
zeker omdat ik savonds tijd nodig heb voor mijn online winkel en nu dus bijna nergens aan toe kom,zucht.

het is niet begonnen met haar hoesten, het begon met overgeven,maar het hoesten bemoeilijkt de oplossing wel. ik hoop dat het nu wel minder wordt en zo niet..over een paar dagen ga ik ervoor.

An

An

01-04-2009 om 20:27

Lees net draadje pas

Hoi Annemir,
ik lees net dit draadje pas omdat dochterlief bijna 2 is. De jouwe had de mijne kunnen zijn, met dit verschil dat die van mij wel inslaapt maar absoluut niet doorslaapt. En dan heb ik het ook over 7/8 keer per nacht. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd. Heel consequent zijn overdag en dan maar hopen dat ze in de gaten heeft dat het 's avonds/'s nachts ook geldt. De 5/10/15 minuten methode. De methode van in de buurt blijven (doe ik nog steeds bij naar bed gaan). En zelfs beneden in de huiskamer in het kampeerbedje laten brullen, met oordoppen in. Dat laatste hebben we 4!! weken volgehouden. Het ging van kwaad naar erger. Ze ging steeds langer brullen. Overdag veranderde ze in een bang grietje, heel zielig. Maar ja...we moesten volhouden he? Het was tenslotte een kwestie van dagen. Niet dus, niet bij ons kind. Nu ligt ze bij ons op de kamer in het kampeerbedje en eindelijk na, 2 jaar nauwelijks slapen, gaat het beter. Ze wordt nog steeds wakker 's nachts maar meestal is een 'sssst, mama is er' genoeg om haar weer te laten slapen. Meestal, niet altijd, afgelopen nacht was weer heel onrustig. Ik dacht dat ze misschien ergens last van had en heb haar toen een zetpil gegeven. Daarna sliep ze wel 5!!! uur.
Dit is voor nu even onze 'oplossing'. Niet ideaal maar wij kunnen niet meer. Ik wil nog wel weer eens naar de huisarts. eens praten over melatonine, wie weet?
Vooral heel veel sterkte gewenst!
Groet, An

Guinevere

Guinevere

01-04-2009 om 20:55

Geen melatonine

Hmm, nee An, melatonine is niet de oplossing bij niet doorslapende kinderen. Dat werkt alleen als inslapertje. Voor doorslapen heeft het geen enkel effect, dan is het al lang uitgewerkt. Volgens mij werkt het max. 2 uurtjes.
Voor de rest: ik denk dat jij een goede oplossing hebt gevonden voor je gebroken nachten, door de kleine op jullie slaapkamer in een bedje te leggen. Misschien zijn sommige kinderen met 2 jaar wel totaal niet toe aan eenzame nachten. Het is ook helemaal niet natuurlijk, een kind alleen op een kamertje leggen.

Reakties

Hoi,
cameron overdag blijft ze gewoon op de bank zitten als ik wegloop,geen probleem.
an, wat een ramp zeg! maar ik moet je zeggen...dat hebben wij ook met ons middelste kind gehad. 2 jaar lang,vanaf geboorte. niets hielp. ook niet bed in andere kamer wegens aardstralen
paranormale mensen hebben zich over hem gebogen, volgens hen een nieuwe tijds kind, evenals oudste. nou, jongste ook dan zeker.

Ik ken je wanhoop dus helaas. na 2 jaar was ik ook op. de raarste fouten maak je dan. en ineens was het over. zomaar van de een op de andere dag.

dit is anders...denk ik...dit is een dwarse peuterpuber die haar grenzen aan het zoeken is. de oplossing is dan ook anders naar mijn idee.

nu is ze ziekig. ik had tegen mijn man gezegd, terwijl zij tv keek: als ze beter is,ga ik beginnen met de methode.
zegt ze vanavond bij het naar bed brengen: ik ben nog niet beter he, nog niet laten huilen. nou ja zeg.
zoals omstanders al zeggen..het is een heeeel slim meiske.

maar goed..ze slaapt. binnen 10 minuten gelukkig, hoesten is al minder. het is nu 21.00 uur en ik hoop dat ze niet meer wakker wordt totdat ik naar bed ga.

Ik hou jullie op de hoogte

Huilen dus

nou, het is dus weer begonnen. ze wil niet meer slapen. heb net weer twee keer bij haar gezeten,maar helaas.
ik laat haar nu een uurtje huilen tot ik naar bed ga...

ik heb weer zin in de nacht.

Joepie!

hallo,
de toon is gezet....ze begon dus om kwart over 9 dat ze niet meer wilde slapen. ik ben twee keer bij haar geweest. de derde keer zei ik dat ik niet meer bij haar ging zitten, dat ik weg zou gaan.
deur dicht. we hadden de deurklink andersom gedaan.

ze heeft een kwartier gehuild. niet heeel hard, niet aan de deur, gewoon in bed en nu slaapt ze alweer een half uur.

yes! het begin is er dus...

Rembrand

Rembrand

02-04-2009 om 08:42

Video home training?

Wellicht kan je op het CB overleggen over een video home training Annemir. Dit brengt niet alleen bij de zorgverlener maar ook bij jou en je man veel helderheid over hoe jullie deze opvoedkundige zaken aanpakken. Ik heb zelf het gevoel dat je dochter best angstig zou kunnen zijn. Dat zou ik ook zijn als ik voor een orkest zou staan en de leiding kreeg over iets wat ik niet beheers !!
Ze weet totaal niet waar ze aan toe is want jullie zeggen en doen steeds andere dingen. Daar kan je behoorlijk bang en onzeker van worden.
M.

Nee zo is het niet

Hallo,
nee zo zit het niet. het is lastig om dingen precies op te schrijven zoals ze gaan,vandaar dat het misschien warrig lijkt.

ik heb gezegd dat ik pas begin met echt laten huilen morgenavond. dat betekent ook niet bij haar zitten, matras weg en niet bij haar liggen. echt doorzetten dus.

gisterenavond ging ze rustig naar bed met mij zittend erbij,maar om 21.30 wilde ze niet meer verder slapen. wat moet ik dan? ik laat haar niet in de huiskamer,dus twee keer geprobeerd met erbij zitten. dat lukte niet.
geen andere keus,dus heb ik haar gezegd dat het klaar is, ik heb er bij gezeten en nu is het klaar en heb ik haar laten huilen.
wat als ze doorgehuild had? dan had ik zoals afgesproken met mezelf om half 11 naar bed gegaan en was ze vanzelf gestopt.

soms komen dingen anders of warrig over via zo'n berichtje maar ik ben echt wel consequent bezig hoor,dat kan je aannemen.

nadat ze gisteren dus een kwartiertje gehuild had,kwam ze pas weer om 2 uur snachts. ze liep zo haar bed uit. toen ik zei dat ik er lag, ging ze direct slapen. slechts drie keer,dus ik ben tevreden.

vandaag en morgen nog de antibiotica zijn werk laten doen en dan morgenavond doorzetten en niet meer erbij zitten.

Hoe het vanavond ging...

hoe het vanavond ging....ik moest de deur uit, naar school. Ze ging niet slapen bij mijn man, de jongens waren druk en ruzieachtig. Toen heeft hij haar laten huilen.
achter de deur bonken en huilen en het duurde 13 minuten,toen was het klaar.

ik ging net kijken, ze lag gewoon in bed te slapen.

zie je hoe slim ze is. we zijn er klaar voor. ze weet dat ik vanavond nog bij haar lig en dan is het klaar.

groetjes,annemieke

De eerste stap is genomen en...

het ging fantastisch.
vandaag matras weggehaald en krukje, haar uitgelegd dat ik weer in mijn eigen bed ga liggen en niet meer bij haar blijf zitten. ze vond het prima.
tot ik haar net naar bed bracht. mama bij me zitten? nee, ik blijf niet bij je zitten. huilen nog voordat ik het liedje gezongen had.

deur open? ik wil deur open. oke, als jij dat fijn vindt. maar als je eruit komt,gaat hij dicht. ik weg en ze kwam eruit. dus ik heb haar terug in bed gelegd, kus gegeven en weg.
het duurde 25 minuten huilen en roepen om mama en papa maar nu is ze stil.

25 minuten!! super dus. afwachten wat de rest van de avond en nacht brengt, ik reken op een gebroken nacht,maar we zien wel.

groetjes,annemieke

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 20:22

Zo he

Ik denk dat het dit keer gewoon gaat lukken! Ik duim voor jullie!

Massi Nissa

Massi Nissa

03-04-2009 om 20:32

Ik duim ook mee

En ik hoop echt hartgrondig dat jullie er binnen een paar dagen vanaf zijn. Als je het echt meent en daardoor uitstraalt dat niets je van dit pad af zal brengen, accepteert ze het echt wel, hoe slim ze ook is. Kinderen voelen wel wanneer het menens is.
Heel veel sterkte en nachtrust!
Massi

Dat denk ik ook

hoi,
dat denk ik dus ook. doordat ik het cb gesproken had en ik wist dat ik niet op de goede weg zat, heb ik beslissingen kunnen nemen en daar ook achter staan. gewacht tot vandaag, tot het "uitkwam" en idd. ze voelen dat aan.
ze is ook heel slim en ik denk dat ze al snel begrijpt dat het menens is,hahahaha.

ik duim mee voor vannacht, jullie horen het morgen

Jakiro

Jakiro

04-04-2009 om 00:25

Zie reactie

Goed gedaan meissie !!
Jakiro

Hoe het ging...

Hoi meiden,
hoe het ging? nou gisterenavond dus 25 minuten gehuild. Ze werd om half 11 wakker. ik ging ernaartoe, even een kus en ze sliep verder.
half 3 wakker. kus, maar ze wilde niet meer slapen. ik ging weg.ze ging huilen en riep: ik moet plassen!! opeens besefte ik dat ik haar luier vergeten was ze had niet eens in haar bedje geplast de lieverd. dus laten plassen en luier om en terug in bed. ze heeft 10 minuten gehuild en ging slapen.
half 5 wakker. kus, maar niet slapen. weer 6 minuten gehuild en toen stopte ze weer.
toen om half 7 was ze klaar met slapen.

Ik ben tevreden! in de supermarkt net zei ze: ik goed geslapen, nu mag ik een verrassings ei. dat had ik idd eens beloofd,hahahhaha. Heerlijk dus.
Ik hoop dat het zo blijft en natuurlijk snel beter zal gaan.

Heel erg bedankt, dankzij jullie heb ik het volgehouden en kon ik mijn verhaal kwijt.

groetjes,annemieke

Rafelkap

Rafelkap

05-04-2009 om 08:53

Misschien heb je hier nog niets aan?

http://www.ouders.nl/psycho/lpsy0237.htm
houd vol! hopelijk is deze fase weer gauw voorbij!

Rafelkap

Rafelkap

05-04-2009 om 09:05

Haha

niets moet natuurlijk zijn: IETS (titel)

Hoe het ging...

Hoi,
rafelkap ik ga eens lezen,dank je wel.

hoe het ging vannacht?
gisterenavond zag ik de angst al in haar ogen bij het zingen van het liedje en ja hoor, nog voor ik klaar was huilde ze. Neem me mee, ik wil naar de huiskamer, ik wil niet alleen. Toch duidelijk gezegd dat ze moet gaan slapen en weggegaan.
Na 7 minuten was het stil. Toen ik iets later even naar de douche ging, riep ze me, ze zag licht. ze ligt dus nog wel wakker,maar huilt niet meer.

vannacht om 3 uur wakker. wilde weer naar de huiskamer, ik liet haar huilend achter. 4 minuten,toen was het stil.
toen om kwart over 6 wakker en eruit. Oke, vroeg,maar wat een superavond en nacht!!

Ze is ook weer veel vrolijker, lief, huilt overdag niet meer, echt weer mijn meisje.

groetjes,annemieke

Massi Nissa

Massi Nissa

05-04-2009 om 20:23

Ongeloooflijk

Wat fijn zeg, zo'n nacht. Ben het wel met Pelle eens dat ze waarschijnlijk nog wel een keertje zal uitproberen (als ze inderdaad op die van mij lijkt, die moet ook regelmatig even kijken of de regels nog gelden).
Slaap ze vannacht!
Groetjes
Massi

Vanavond

het ging vanavond nog veel beter en vanmiddag ook!
ze wilde zo graag dat ik de deurklink er weer op zou doen..ik heb gezegd dat als ze vanmiddag zou gaan slapen zonder te huilen, ik hem erop zou zetten. ze sliep dus zonder huilen.

vanavond? jahoor, ze bleef vragen. ik dat ding er weer op en gezegd dat als ze een keer uit bed kwam, ik hem er weer af zou halen.
en...ze ging slapen zonder huilen.

Ik had echt drama's verwacht na de afgelopen 3 weken. ze ging echt heel ver en ze geeft nu zo makkelijk op.

Misschien toch wel omdat ze zo slim is dat ze weet dat het nu echt klaar is en eieren voor haar geld kiest

groetjes,annemieke

liora

liora

05-04-2009 om 22:04

Jeetje

Hoi Annemir,

Lees ik het goed, dat je dochter bang was om alleen in slaap te vallen, en dat je toen de deurklink van haar deur hebt gehaald?

Liora

Hoe het ging..

Hoi meiden,
nou het probleem is voorbij...gisterenavond naar bed gebracht met de deurklink er weer op.
ze ging slapen zonder huilen en is niet meer wakker geworden tot kwart over 7 vanmorgen.
Ik ben zo trots op haar!

Liora, lees de rest ook dan weet je waarom we dat hebben gedaan. traphekje,haakje,deurklink,maakt niet uit wat je doet als ze haar kamer maar niet uit komt. op advies van cb overigens.

WE zijn weer helemaal gelukkig dus!
bedankt voor jullie steun.

groetjes,annemieke

Jakiro

Jakiro

06-04-2009 om 11:20

Makkelijk

Het ging wel erg makkelijk zeg. Ik begin toch wel een beetje te vermoeden dat het voor een heeeeeel groot deel met haar infectie te maken heeft (en dat dus de antibiotica goed zijn werk heeft gedaan)

En Liora, wat is het verschil tussen de deurklink omhoog, wat maatschappelijk verantwoord is en de deurklink eraf ? Het doel is hetzelfde: voorkomen dat je kind zelf de kamerdeur opendoet...

Jakiro

Nou..

Hoi jakiro,
nou dat is niet helemaal waar. Het is namelijk begonnen nadat ze een nacht gespuugd had. ze was echt bang. haar longen begonnen pas twee weken later. ik denk wel dat het tijdelijk ergers is geweest door haar longen,dat wel.
maar het is wel degelijk begonnen met hele nachten huilen en het bed uit willen en niet meer willen slapen.

groetjes,annemieke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.