Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
dianne

dianne

07-01-2010 om 21:37

Bijna zindelijk?

Onze dochter van 3 jr geeft zelf aan dat ze moet plassen of poepen en gaat daarbij vaak even uit het zicht staan.
Als ik over het potje of wc begin dan verzet ze zich,
neeeeeeeehee ik doe in de luier.

Op rustige momenten probeer ik erachter te komen of ze een bepaalde angst heeft voor de wc, maar wordt hier niet veel wijzer van.

Op het buro zeiden ze dat ze al wel zindelijk is maar dat ze het alleen nog in de luier doet.
Hun advies: maak er haar probleem van, leg stapel schone broeken neer en zeg tegen haar als het mis gaat kun je daar een schone broek aan trekken!

Ik zou graag wat ervaringen met andere lezers uit willen wisselen, die zich herkennen in dit verhaal.

Hoe zou ik haar hierin het beste kunnen begeleiden.

groetjes dianne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Limi

Limi

08-01-2010 om 09:53

Bij ons

Mijn zoontje is o.a. bang dat hij in de wc-pot valt. Ik heb al zoooo vaak uitgelegd dat hij daar niet in past...

[[Hun advies: maak er haar probleem van, leg stapel schone broeken neer en zeg tegen haar als het mis gaat kun je daar een schone broek aan trekken!]]

Bij ons zou dat niet werken. Als ik hem een onderbroek aan doe in plaats van een luier trekt hij die gewoon weer uit.

Maar goed, hij heeft nog tot 1 december voor hij naar school moet. Ik doe er nu even helemaal niks aan.

Polly Shearman

Polly Shearman

08-01-2010 om 14:24

Hier de derde 3,5 jaar

onze derde zoon is 3,5 jaar,
onze eerste 2 zoons waren met 3,5 jaar spontaan zindelijk. "mam, ik ben nu een grote jongen en ik plas voortaan wel op de wc" dus ik: ok?! en vanaf het eerste moment gelijk goed gegaan, geen ongelukje gehad, ook direct snachts zindelijk.
Dus nu is de derde 3,5 jaar maar die maakt nog geen aanstalte. Ik had zo'n leuke bril voor op de wc gekocht voor hem ( potjes heb ik nog nooit gehad) maar hij zei: "daar ga ik niet op hoor, als ik een grote jongen ben dan ga ik wel, maar nu nog niet"

tja.. gewoon nog maar afwachten dan? ik heb nog nooit aan potjestraining gedaan, ging altijd vanzelf...?

groet, pol

Tango

Tango

08-01-2010 om 21:23

Vreemd advies

Van het CB hoor. Als ze geen onderbroekje aan wil, gaat ze dat natuurlijk niet doen. Je kunt het natuurlijk wel af en toe noemen, dat ze ook een onderbroekje aan mag, maar dan wel op de wc of het potje moet plassen. Misschien helpt het om heel mooi ondergoed te kopen samen met haar.
Verder zou ik het ook gewoon van haar af laten hangen. Hier gaven ze ook allebei rond 3 jaar aan geen luier meer te willen en waren toen binnen een week zindelijk.

angel3

angel3

10-01-2010 om 12:18

Komt vanzelf goed

onze dochter deed dit ook. Inderdaad dus wel zindelijk want ze wist het preices. Daarna deed ze eerst een plas op de wc en poepen bleef in de luier. Ze kwam dan een luier vragen.
Het gign vanzelf over. Ineens viel het kwartje. Ik heb haar wel altijd op de wc geattendeerd maar verder niet 'gedwongen' ofzo. Met 3,5 jaar was ze volledig zindelijk op de wc zonder ongelukjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.