Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mamasan

Mamasan

24-11-2008 om 11:25

Billen vegen

Mijn dochter gaat over twee maanden naar de basisschool. Voordat ze op school begint moet ze zelf haar billen af kunnen geven, dus ik wilde beginnen met oefenen. Dat leidt helaas tot hysterische uitbarstingen. Ze wil absoluut niet zelf vegen want dan krijgt ze poep aan haar handen. Zelfs als ik het eerst doe wil ze het daarna niet proberen. Ook 'droog oefenen' met haar kleren aan weigert ze. Heeft iemand nog goede tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

24-11-2008 om 11:26

Laten gaan

zoon wilde het ook zeker niet zelf doen. Ik heb het maar zo gelaten en op school moest hij het wel zelf doen.... (hij durfde juf niet te roepen of juf gaf aan het zelf te doen). Soms een veeg in de broek, vaak ging het goed. Nog steeds roept hij mij als hij thuis is om af te vegen (5,5 jaar)....Ik zou zeggen lekker op z n beloop laten, ze merkt het vanzelf.

Laat maar even gaan

Zoon hier wilde het wel zelf doen, maar dat wil ik nu niet meer Hij smeert het werkelijk alle kanten uit, bah. En in de praktijk (hij is nu 5½ en zit dus anderhalf jaar op school) valt het alleemaal erg mee. Meestal poept hij thuis, dat kan hij een beetje plannen geloof ik. En soms op school, soms helpt een juf hem dan, maar soms ook niet en dat zie ik 's avonds dan wel
Komt wel, ik zou er nu vooral niet te veel druk op leggen. Wie weet vindt ze het over een paar maanden wel stoer of "groot" staan om het zelf te kunnen.

Mamasan

Mamasan

30-11-2008 om 10:19

Mijn methode

Ik houd daar wel van, zo'n expectatief beleid Misschien moet ik dit wel benaderen als het zindelijk worden. Het komt nog wel een keertje. Ik blijf maar vragen of ze het zelf wil doen, maar als ze niet wil, dan maar niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.