Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Josha

Josha

03-03-2013 om 21:23

Boos, boos, boos

Mijn zoontje is 3 jaar en 7 maanden.
De laatste weken zijn erg moeilijk met hem. Hij is voort durend grenzen aan het bevechten en wordt meerdere keren per dag driftig.
En dan driftig in de zin van niet bereikbaar, gooit dingen om, maakt dingen stuk, krabt als je hem probeert te kalmeren.
Ik heb een heftige peuter gehad aan mijn nu 9 jarige oudste, maar hij doet er nog een schepje bovenop.it
Ik vind het werkelijk uitputtend en zie op tegen de buien, het geluid dat ermee gepaard gaat en het feit dat ze bij het minste of geringste opduiken.
Vooral daar waar hij tegen grenzen aanloopt.

Ik heb even nieuwe inspiratie nodig om er mee om te gaan geloof ik. Ik ben er zo moe van....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

03-03-2013 om 21:34

Laatste loodjes voor school

Hoi
Klinkt als een peuter die aan school toe is... Die "laatste loodjes" kunnen inderdaad echt zwaar zijn wat dat betreft. Hopelijk gaat het straks wat beter als hij meer buiten kan spelen en zijn energie wat beter kwijt kan.
succes

Annika

Annika

04-03-2013 om 07:03

Jahoor

Hier bij vlagen hetzelfde, je merkt aan alles dat hij weer een stapje verder wil. Hij wil ook dat doen wat zijn grote zus (7) en broer (10) doen. Zal zo wel beter gaan als hij naar school gaat en als het buitenleven weer wat begint. Dat huis en dat speelgoed op zijn kamer heeft hij nu wel gezien.

Sterkte! Het gaat weer over...

Fransien

Fransien

04-03-2013 om 13:46

Uitdaging

Volgens mij kan hij wel wat uitdaging gebruiken, extra veel knutselen, misschien eens een werkblad van internet afplukken, een taak geven in het huishouden? Ik had er ook mijn handen vol aan op die leeftijd, nog net niet toe aan lezen, maar het peuter zijn ontgroeid...

Josha

Josha

10-03-2013 om 20:43

Dank jullie wel

Inmiddels gaat het stukken beter. Een paar middagen buitenspelen afgelopen week deden wonderen. Meer uitdaging, afwisseling, etc; het is helemaal waar.

Mamsi Luna

Mamsi Luna

30-03-2013 om 18:31

Zo klein maar zoveel macht

hallo Josha,

ik heb me net voor de 1ste keer in mijn leven aangemeld op een forum, op zoek naar precies waar jij het over hebt in je mail, het overkomt mij ook bijna dagelijks,,,en was dus eigenlijk meer op zoek naar berustende woorden, die me weer even IN check zoudden zetten, omdat ik diep van binnen ``als de chaos en onmacht even de overmacht hebben'' weet dat het er gewoon bij hoort.
Ik heb 2 dochters een van 2jr en 10 mnd en een 14 jarige,,,,mijn 1ste was echt de meest heerlijke baby die je maar kon hebben lekker rustig kalm lief totaal niet ondeugend wat ik toendertijd een beetje jammer vond want ondeugende kindjes zijn leuk zolang ze niet van jouw zijn,merk ik nu!,,de 2de is bruusk, luid, ontzettend nieuwsgierig, bijdehand,...die kan ik aan een kant wel hebben zolang ik mijn poot maar stijf houd wat me best goed afgaat,,ik bedoel ik ben niet bang voor haar,,,.. ok ok een beetje, maar goed dit was gewoon even een mailtje van mam tot mam..misschien heb je er iets aan...mij doet het ook al klinkt het een beetje raar ?deugd? dat andere moeders ook af en toe denken ARRRGHHHH!
groetjes!

Mamsi Luna

Mamsi Luna

30-03-2013 om 18:35

Foutje

sorry ik zie nu pas hoe het werkt,,er was al gereageerd en ik ben een beetje laat met mijn reactie, even wennen...

Maakt niet uit

Juist leuk als er nog reacties bijkomen! Welkom in het archief zul je ook veel herkenning tegenkomen..

Mamsi Luna

Mamsi Luna

31-03-2013 om 19:44

Ok, bedankt!

dankje, k heb nog niet echt tijd gehad om uitgebreid het forum door te gaan...reden..de reden dat ik in 1ste instantie op dit forum kwam : ) zou daar een speciaal forum voor bestaan? eentje voor moeders die geen seconde even rustig internet op kunnen......?

Josha

Josha

31-03-2013 om 22:06

Wonder van het forum

Het wonder van het forum is dat de situatie vaak verbetert, zodra je er een bericht over neerzet hier.
Ik hoop dat het voor jou en je peutertje ook werkt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.