Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Borstvoeding en menstruatie

Er zijn geloof ik nog wat anderen die nog borstvoeding geven en ik vraag me af of jullie hetzelfde probleem hebben. Ik ben weer ongesteld geworden toen zoon naar 2 voedingen per dag ging, een paar maanden geleden. Nu is het zo dat ik elke cyclus bijna twee weken last heb van een lage productie. Zodra ik ongesteld ben gaat die weer omhoog.

Tijdens de magere weken help ik zoon met borstcompressie en geef ik hem elke borst twee keer maar lastig vind ik het wel, zeker omdat zoon een scharminkel is en die melk nog goed kan gebruiken. Vaker per dag aanleggen wil ik niet want dat verstoord zijn eetpatroon en mijn productie tijdens de vette weken is goed zoals het is.

Zijn er nog andere tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Snachts vaker

Hier nu een jaar aan het voeden. Als ik ongesteld moet worden, merk ik dat een paar dagen van tevoren aan m'n dochtertje. Ze vindt de melk dan niet lekker. Meestal drinkt ze dan overdag bijna niet, maar snachts wel. Ik laat t gaan en m'n borsten passen zich daarop aan.
Ik zou zeggen toch gewoon op vraag voeden, dus even iets vaker en daarna weer gewoon. Niks loos, naar mijn idee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Venkelthee?

Ik heb zelf nooit last gehad van onderproductie (ook mijn peuters nog melk gegeven), dus ik heb geen tips uit ervaring. Misschien kun je venkelthee drinken, of andere productiebevorderende middelen? Ik kende wel mensen die beslist geen venkelthee moesten hebben omdat ze dan teveel melk hadden.
Ik denk dat je het goed doet door hem elke borst 2 keer te geven per voeding. Maar waarom zou je hem niet vaker aanleggen, zou dat veel uitmaken in je 'vette' weken (heb je het al uitgeprobeerd?) Omgekeerd werkt dan ook hè, als je teveel voeding hebt kun je dat minderen door dezelfde borst als de vorige voeding aan te bieden (heb ik wel ervaring mee. Hm.... dat werkt misschien minder als je maar 2x per dag geeft.... nouja.

dc

dc

12-03-2013 om 19:23

Iets vaker aanleggen toch

Ik heb het ook altijd gehad. En ik leg dan wel een keertje extra aan, en haal die voeding er weer af zodra er weer meer komt. Nooit last van pijnlijke borsten ofzo erdoor gehad.

Poppy

Poppy

12-03-2013 om 20:13 Topicstarter

Vaker aanleggen

Vergeet ik nog te zeggen dat zoon 18 maanden is. Hij drinkt voor we opstaan en bij het naar bed gaan nog. Tot welke leeftijd hebben ze eigenlijk nog melk nodig 's avonds?

Zoon is een slechte eter van gewoon eten en omdat ik er met moeite ontbijt en twee warme maaltijden inkrijg (hij eet geen brood, in ieder geval niet genoeg om het een maaltijd te noemen) ben ik bang dat als ik hem extra melk ga geven dat hij dan nog minder gaat eten.

Venkelthee oid ga ik naar kijken als ik weer in de natuurwinkel kom.

Tot zover bedankt.

dc

dc

12-03-2013 om 21:25

Mazzelkont = ot

Ik werd na 4 maanden volledig borstvoeding weer ongesteld. Bij alle 3.

Misschien kun je dan nog een extra keer geven als toetje ofzo? Of je geeft hem die dagen juist wat meer ander eten? 2 keer borstvoeding is genoeg melk op die leeftijd, en een paar dagen ietsjes minder kan geen kwaad.

Vindt hij kaas lekker? Mijn dochter houdt ook niet zo van brood, maar het kaasbeleg eet ze wel altijd zonder morren op

Poppy

Poppy

13-03-2013 om 11:37 Topicstarter

Niet lekker

Zoon is al een tijd niet lekker en eet daardoor nog minder dan normaal. Hij is nu dus al een paar nachten 's nachts wakker en wil perse melk. Het lastige is dat ik in mijn magere weken zit en er dus niet zoveel te halen is, maar het is toch een extra aanleg moment (of 2). Hopen dat hij snel weer beter is en normaal gaat eten.

Poppy

Poppy

13-03-2013 om 12:13 Topicstarter

Ik had inderdaad mazzel, het duurde beide keren iets van 13 maanden voor ik weer ongesteld werd. Heerlijk, zou bijna nog een kind willen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.