Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Borstvoeding nacht dreumes

Hoi, 

Mijn dochtertje is 1,5 jaar. Overdag krijgt ze geen borstvoeding, maar 's nachts nog wel en daar wil ik vanaf. Ongeveer 3 keer per nacht is het huilen en dan geef ik borstvoeding en dan is ze weer stil en gaat ze weer verder slapen. 

Maar ik ben er zo moe van en wil er mee stoppen. Ik weet niet hoe dit aan te pakken en kies er in de nacht dan steeds maar voor om weer te geven, want dan is het weer even klaar. 

Als mijn man 's nachts naar haar toekomt dan gaat ze harder huilen. Ook geprobeerd met flesvoeding om zo van de borstvoeding af te komen in de nacht, maar die slaat ze uit onze hand. 

Iemand hier ervaring mee en tips? 

Bawy


Hier ook gehad, kind iets jonger, iets van 14 maanden geloof ik. Ben gewoon een paar nachten weggegaan. Geen moeder = geen bv. Daarna vroeg hij er niet meer om.

Bawy

Bawy

13-10-2021 om 11:59 Topicstarter

Duiveninhetnieuws schreef op 13-10-2021 om 11:51:

Hier ook gehad, kind iets jonger, iets van 14 maanden geloof ik. Ben gewoon een paar nachten weggegaan. Geen moeder = geen bv. Daarna vroeg hij er niet meer om.

Ok! En hoe waren die nachten voor je partner of degene die bij je zoontje bleef? En stopte daarna snel jouw borstvoedingproductie?

Hier hetzelfde; ging lekker een weekend weg....Borstvoeding stopte zonder problemen, en man en kind hebben lekker geslapen.

Hier ook een kindje van 1.5 aan de borst s nachts. Niks helpt. Ik leg haar vanaf de eerste nachtvoeding bij ons in bed om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. En dan maar hopen dat het snel voorbij is.... Haar oudere broer heeft het ook volgehouden tot 1 jaar en 9 maanden, echter daarna werd hij nog steeds wakker s nachts en had mij nodig alleen niet meer om te drinken. Hij slaapt nu met 3.5 jaar nog steeds meestal niet door. De voeding op zich is dus niet het probleem, deze jonge kindjes hebben hun mama gewoon nog nodig.

Ik ben wel van de softe aanpak moet ik zeggen.

😊

haha ja in slaap tieten noemde ik dat altijd. Tja ik heb er maar aan toegegeven en de behoefte werd uiteindelijk vanzelf minder. Maar je kind krijgt er ook geen trauma van hoor als je het oplost door eens een weekend weg te gaan. Het is gewoonte gemengd met huidhonger,  het is vaak niet omdat ze echt honger hebben. 
Als ze zich maar geliefd blijven voelen, maar dat kan ook door lieve woorden en een aai over hun bol. Een maandje doorzetten en dan is dat er als nieuwe gewoonte ingesleten 

hier bij beide kinderen hetzelfde gehad, als ik nachtdienst had, was er geen probleem, dan werden ze 1x wakker en sliepen dan verder bij man in bed. Maar als ik na mijn reeks nachten dan weer thuis was, werden ze meer wakker en wilden ze aan de borst. De vraag werd op een gegeven moment vanzelf minder. Bij de oudste was het met 1,5 wel klaar, bij de jongste met 2 jaar. 

Bawy

Bawy

13-10-2021 om 13:41 Topicstarter

weneri schreef op 13-10-2021 om 13:26:

hier bij beide kinderen hetzelfde gehad, als ik nachtdienst had, was er geen probleem, dan werden ze 1x wakker en sliepen dan verder bij man in bed. Maar als ik na mijn reeks nachten dan weer thuis was, werden ze meer wakker en wilden ze aan de borst. De vraag werd op een gegeven moment vanzelf minder. Bij de oudste was het met 1,5 wel klaar, bij de jongste met 2 jaar.

Okay, dan zou je zeggen dat een weekend weg dus ook niet echt hoeft te helpen.

Bawy

Bawy

13-10-2021 om 13:43 Topicstarter

Plane schreef op 13-10-2021 om 13:06:

haha ja in slaap tieten noemde ik dat altijd. Tja ik heb er maar aan toegegeven en de behoefte werd uiteindelijk vanzelf minder. Maar je kind krijgt er ook geen trauma van hoor als je het oplost door eens een weekend weg te gaan. Het is gewoonte gemengd met huidhonger, het is vaak niet omdat ze echt honger hebben.
Als ze zich maar geliefd blijven voelen, maar dat kan ook door lieve woorden en een aai over hun bol. Een maandje doorzetten en dan is dat er als nieuwe gewoonte ingesleten

Ja, ik ben aan het nadenken over een weekend weg gaan. Op dit moment helpt het nog niet om in plaats van bv lieve woorden, aai over de bol etc. te geven

Bawy

Bawy

13-10-2021 om 13:45 Topicstarter

Mama-M schreef op 13-10-2021 om 12:26:

Hier ook een kindje van 1.5 aan de borst s nachts. Niks helpt. Ik leg haar vanaf de eerste nachtvoeding bij ons in bed om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. En dan maar hopen dat het snel voorbij is.... Haar oudere broer heeft het ook volgehouden tot 1 jaar en 9 maanden, echter daarna werd hij nog steeds wakker s nachts en had mij nodig alleen niet meer om te drinken. Hij slaapt nu met 3.5 jaar nog steeds meestal niet door. De voeding op zich is dus niet het probleem, deze jonge kindjes hebben hun mama gewoon nog nodig.

Ik ben wel van de softe aanpak moet ik zeggen.

😊

Zo gaat bij mij tot nu toe ook en ik vind het eigenlijk ook niet leuk om helemaal te stoppen. Maar elke nacht 3 keer op wordt me wat teveel nu (geen garantie dat dat stopt als ik geen bv meer zou geven, maar dan kan ik het in ieder geval verdelen met mijn man). 

Ik ben ondertussen ook een paar maanden zwanger en daardoor is het aanhappen weer pijnlijk geworden, dus dat speelt ook mee. 

ik lees even mee
Hier ook een dreumes, en nachtvoedingen. Ik ben niet moe maar baal er soms wel van. 

Bawy schreef op 13-10-2021 om 13:45:

[..]

Zo gaat bij mij tot nu toe ook en ik vind het eigenlijk ook niet leuk om helemaal te stoppen. Maar elke nacht 3 keer op wordt me wat teveel nu (geen garantie dat dat stopt als ik geen bv meer zou geven, maar dan kan ik het in ieder geval verdelen met mijn man).

Ik ben ondertussen ook een paar maanden zwanger en daardoor is het aanhappen weer pijnlijk geworden, dus dat speelt ook mee.

Mijn oudste was ook nadat hij stopte met drinken niet door papa te troosten. Enige voordeel was dat die borsten niet meer tevoorschijn hoefden te komen. Ik was op dat moment ook zwanger en hij stopte met drinken omdat het niet meer lekker was. Wij hebben soms wat geprobeerd, maar laten huilen kan ik toch niet en uiteindelijk gaf dat alleen maar stress en was het t makkelijkst om de situatie gewoon te accepteren. Ik val altijd toch weer snel in slaap, dus het viel mee met de vermoeidheid.

Bawy schreef op 13-10-2021 om 13:45:

[..]

Zo gaat bij mij tot nu toe ook en ik vind het eigenlijk ook niet leuk om helemaal te stoppen. Maar elke nacht 3 keer op wordt me wat teveel nu (geen garantie dat dat stopt als ik geen bv meer zou geven, maar dan kan ik het in ieder geval verdelen met mijn man).

Ik ben ondertussen ook een paar maanden zwanger en daardoor is het aanhappen weer pijnlijk geworden, dus dat speelt ook mee.

Hoe is je productie dan? Toen ik zwanger werd dronk bijna 2 jarige ook nog bij mij, maar toen productie terug liep (rond 4 maanden) en smaak veranderde vond hij het prima om te stoppen. 
Ik had toen ook last van’nursing agitation’, kon het echt niet hebben dat hij aan me zat. 

Bij het naar bed brengen ben ik eerst ipv borst geven naast hem gaan liggen en mocht hij nog wel met zn hand op mn borst in slaap vallen. Dat hebben we ook langzaam afgebouwd, gezegd dat t pijn deed etc. en zo stopten we vanzelf. Ik zei ook dat de borst op was en dat de melk nu voor de baby in de buik was. Kind was natuurlijk al wat ouder dan jouw kind dus begreep dat wellicht ook beter.

Bawy schreef op 13-10-2021 om 11:59:

[..]

Ok! En hoe waren die nachten voor je partner of degene die bij je zoontje bleef? En stopte daarna snel jouw borstvoedingproductie?

Dat ging wel goed hoor! Het was duidelijk dat hij van m’n man geen bv kon krijgen, en hij ging na een knuffel weer slapen. Toen was het ook gauw helemaal klaar met de bv, productie lag vrijwel gelijk op zijn gat. 

Het is een fase. Ik heb hem uitgezeten (dus gewoon gevoed op vraag, ook 's nachts) maar dat betekende wel slaap inleveren, ja.

Weekend weg kun je altijd proberen toch? Werkt het niet, dan ben je tenminste een beetje bijgeslapen.

Mijn ervaring is wel: als je er bent maar je komt niet (dus je partner gaat naar je kind en jij blijft in bed) is het heibel. Maar als je simpelweg niet thuis bent, gaan ze bij je partner ook gewoon weer slapen.

Toch papa even op laten lossen. Is ook fijner voor de langere termijn. Kind moet ook getroost kunnen worden in de nacht door papa. Ik stuurde mijn man erheen toen we zeker wisten dat het geen honger was maar puur sabbelen bij mama. In het begin kon dat best even duren. Soms ging hij op matrasje ernaast liggen. Kind voelt de nabijheid maar even niet perse mama. Na paar nachten was het over. Lekker doorslapen allemaal.  Ik deed ook nooit aan laten huilen, maar ik hield er ook niet van als ik elke keer de enige was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.