Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Yaron

Yaron

16-06-2011 om 13:42

Boze dreumes

Mijn jongste van 16 maanden wordt momenteel vaak boos, soms met een reden, maar vaak ook om niets. Ze gaat degene die het dichtst bij haar staat dan slaan of ze gooit het speelgoed wat ze in haar hand heeft hard op de grond. Ik heb nu al een paar weken geprobeerd haar handje vast te pakken en Nee, mag niet te zeggen, maar het heeft geen enkele invloed. Ik denk eraan het toch maar te gaan negeren, maar ik wil niet dat ze denkt dat het wel goed is wat ze doet. Het is mijn vierde, maar toch weet ik het nu even niet en oh, ja op de gang zetten doe ik niet bij een dreumes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Handje pakken en nee zeggen

en handje pakken en nee zeggen, en handje pakken en nee zeggen...
Herhaal 100 keer

Gewoon nee zeggen, en zeggen dat ze niet mag slaan (gooien/bijten/knijpen etc). Desgewenst aangevuld met 'je mag wel aaien'

En dan hopen dat ze het voor haar 6e een beetje afgeleerd heeft...

O ja, ik geloof dat het wel beter is om te zeggen 'niet slaan' dan 'nee, mag niet', zodat duidelijker is wat er dan precies niet mag. En verder stug volhouden geloof ik, en af en toe een stevige borrel als het geboefte eindelijk in bed ligt

Groeten,

Temet

Ach gaat wel over

en dan komt er weer wat anders. Ik pak het handje en zeg dan "mama aai, mama lief" oid. En als ze door blijft gaan dan zet ik haar op de grond. Idem met spullen die op de grond gegooid worden, ik pak het af en zet haar dan van haar stoel af.

En verder negeer ik heel veel.

Yaron

Yaron

16-06-2011 om 21:42

Reactie

Bedankt voor het meedenken, Temet ik zeg ook "nee, niet slaan", daar had ik bij mijn vorige posting niet over nagedacht, het is al zo'n automatisme dat ik niet eens meer weet wat ik precies zeg. Negeren vind ik wel lastig, al negeer ik het wel als ze mij probeert uit te lokken, als ze mij geslagen heeft blijft ze soms voor me staan en als ik er dan wat van zeg doet ze het nog een keer. En dan blijft ze wachten tot ik weer reageer en dan slaat ze weer, vanavond heb ik het genegeerd en toen bleef ze me met een uitdagend koppie aankijken en toen ik niet reageerde liet ze zich na twee keer slaan, huilend op de grond vallen en ook daar heb ik niet op gereageerd.
Manda Rijn, ik denk ook wel dat het over gaat alleen is het leeftijdsverschil tussen de jongste niet heel groot en snapt haar oudere zus niet dat dreumes wel mag slaan en zij als peuter niet, dus op de momenten dat peuter in de buurt is kan ik het niet negeren.

Positief

Een positieve boodschap zoals Manda Rijn doet komt hier ook altijd beter aan. Handjes pakken en nadrukkelijk nee zeggen leidde hier tot een paniekaanval.
Mischien kun je een handjeklap spelletje introduceren als ze weer begint.

Peuter

je kan toch tegen je dreumes dan zeggen "niet slaan, mama aai".

En ze wat tegen elkaar opzetten "laat maar zien aan jongste hoe het moet, goed zo !"

"kijk 'naam dreumes' hoe goed 'naam peuter' dat doet ?".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.