Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Bril

Zojuist heb ik te horen gekregen dat mijn dochter een brilletje moet.
En ik merk dat ik dat helemaal niet leuk vind.

Zo dat wilde ik even kwijt. (En ik weet niet eens of dit de juiste plek hiervoor is.)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

17-03-2009 om 14:56

Tuurlijk is dat niet leuk

Lijkt me even slikken, hoor, een brilletje bij een peuter. Gelukkig zal het a) onwaarschijnlijk schattig staan, vind ik tenminste altijd bij die kleintjes en b) je bent er zo aan gewend en kind ook. Wat voor afwijking heeft je dochter? De onze heeft waarschijnlijk een lui ook en misschien ook cilinderproblemen, maar ze kan nog niet goed genoeg getest worden, dus geen uitsluitsel. Ze is pas net twee.
Ik hoop voor jou dat het snel went. Gelukkig zijn kinderbrillen tegenwoordig echt zoooo gaaf.
Groetjes
Massi

mirreke

mirreke

17-03-2009 om 15:44

Lijkt mij ook niet leuk

(ik ben zelf brildragend trouwens, en mijn lief ook) maar ik las je berichtje en moest dit even kwijt:
we wonen nog niet zo lang in Duitsland en toen ik hier kwam stond ik heel verbaasd te kijken: zeker de helft van alle kinderen, ook kleine, draagt hier een bril! Ik ben er nog niet achter hoe het komt (kan me bijna niet voorstellen dat de kinderen hier erfelijk belast zijn). Maar bij wijze van schrale troost, je bent niet de enige...

mijk

mijk

18-03-2009 om 17:10

Het went...

gemakkelijk gezegd he, maar het is wel zo. Hier allebei een bril. Een met 2 en een met net 3 en het is helemaal geen punt meer. Het past zo bij ze. Als ze hem niet ophebben zijn ze zo bloot. Het is een dure grap dat vind ik eigenlijk het vervelendste... Bij gezondheid staan overigens veel ervaringen met brillen en aanwennen daarvan in het archief (onder andere hoe wij het bij zoon helemaal fout gedaan hebben
Mijk

Vic

Vic

20-03-2009 om 17:53

Niet leuk

Mijn kinderen hebben allebei een bril sinds ze 3 zijn. Vooral bij mijn jongste kwam dat als een complete verrassing en vond ik dat echt niet leuk. Oudste heeft destijds ook nog een afgeplakt oog gehad. Dat vond ik ook nog eens heel zielig. Maar goed, het is niet anders en je went eraan. Ik vind het nu trouwens wel altijd leuk om een nieuwe bril uit te zoeken, je hebt zulke leuke (maar dat is een beetje een dooddoener

hvsteentje

hvsteentje

21-03-2009 om 21:06 Topicstarter

Uitkiezen!

Vandaag naar een leuke kinderbrillenwinkel geweest.
5 montuurtjes meegekregen (roze!!!) om te wennen.
Ik ben benieuwd of dat gaat lukken. In de winkel was het bril op en hup meteen weer af... Maar nu moet ie toch echt op..!
Wij moeten trouwens misschien ook nog gaan plakken. Dat horen we bij de volgende controle.
Eerst maar een brilletje nu!

hvsteentje

hvsteentje

23-03-2009 om 13:49 Topicstarter

Afplakken/bril

Hoi,
nee, soms is plakken voldoende.
Als het verschil in scherpte tussen beide ogen echter te groot is, is een bril nodig. Zo krijgt mijn dochtertje bijvoorbeeld maar 1 geslepen glas en 1 'gewoon' glas; haar ene oog ziet namelijk heel erg goed.

En als je een brilletje hebt betekent dit ook niet altijd automatisch plakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.