Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Elvira

Elvira

21-02-2012 om 07:57

Broek uitdoen

Van het 1 en andere moment is mijn dochter van 3j5m begonnen met het te pas en te onpas met zichzelf uit te kleden. Ze trekt elke keer haar broek uit en loopt dan in haar ondergoed (lees: luier met onderbroek erover). Nu hebben we al een paar situaties gehad zoals een kinderfeestje in een indoor speeltuin, waarbij mama een jeans maatje 104 kon gaan zoeken in de ballenbak, toen heeft ze ook straf gekregen en we de afspraak hebben gemaakt dat het alleen thuis mag doen. Als we vragen waarom, dan zegt dat ze het fijner vindt zonder broek te lopen dan met. Ze is ook totaal geen koukleun wat dat betreft. Aks ze s'avonds naar bed gaat doen we haar al niet eens meer een broek aan en slaapt ze in een luier en pyjama trui. Wie herkent dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

21-02-2012 om 08:54

Ja hoor

Mijn zoon van bijna 4 loopt het liefste de hele dag rond in zijn onderbroek (geen luier meer).

Gelukkig heeft hij begrepen dat hij buitenshuis niet zijn broek uit mag doen, maar vaak moet ik toch naar tshirts zoeken (want zonder tshirt is hij blijkbaar "sterker"

Ook geen koukleum. Heeft in onderbroek op de trampoline gestaan toen het vroor hier. En nog niet koud.

Ik probeer me er maar niet te druk om te maken. Misschien kun je op zoek gaan naar een paar hele comfortable broeken of jurkes?

Ook thuis

Hier tref ik de heren broers vaak aan zonder kleren - poedelnaakt. Dat springt gewoon het lekkerst op het grote bed meestal zucht ik even en laat ze dan maar. Zolang we niet weg hoeven.. Ach. Ze worden er alleen wat wild van.

Massi Nissa

Massi Nissa

21-02-2012 om 19:17

Ja hoor

Mijn dochter is vijf en loopt nog steeds graag in haar blootje of met alleen ondergoed/badpak aan. Middenin de winter.
Groetjes
Massi

angelina ballerina

angelina ballerina

21-02-2012 om 20:47

Valt mee

Hier trekt jongste van 3,5 het liefst alles uit. Dit doet hij gelukkig niet in de speeltuin maar thuis staat hij steeds in zijn bloodje. Alleen zijn broek uit mag van mij meestal wel ( mits het niet te koud is, dus met dit weer niet buiten, in de zomer maakt me dat niet zoveel uit). De rest moet hij aanhouden, op een paar momenten per dag na. Slapen doet hij in alleen zijn t-shirt en onderbroek. Een pyamashirt vindt hij ook wel goed maar iets om zijn benen vind hij naar in bed. Ik vind dat prima. Ik heb bij de oudste twee ervaren dat het openbaar blood (of in ondergoed) lopen vanzelf over gaat. Middelste loopt bij de familie nog gerust naakt maar met andere niet en oudste doet dat helemaal niet meer (want dat is niet netjes, haha).

dc

dc

21-02-2012 om 22:05

Naar buiten

Van mij mag hij zo de tuin in hoor. Doet hij ook elke dag wel, ook in de winter. En hij is van ons allen het minste ziek, dus volgens mij goed voor de weerstand

Elvira

Elvira

22-02-2012 om 07:38

Hier

Het "streaken" beperkt zich hier alleen maar tot de broek gelukkig. Ze heeft het zelfs (nog) niet eens gewaagd om haar luier uit te trekken, en dat zou niet eens zo verkeerd zijn, want het wordt onderhand wel een beetje tijd bij haar. Rokjes en jurkjes zijn ook niet echt een optie, rokjes doet ze net zo uit als broeken en jurkjes loopt ze in "cancan" stijl mee rond. Op zich het niet echt storend dat ze heel de dag zonder broek rondloopt, heeft ook wel z'n voordelen. Haar verschonen is een fluitje van een cent en er is minder was. Maar gezien ik een praktijk aan huis heb, krijg ik natuurlijk wel eens bezoek over de vloer en dan moet ze gewoon goed voor de dag kunnen komen. Wat wel werkt zijn enkele korte broeken, die houdt ze wel, zolang haar benen bloot zijn, vindt ze het wel prima.

Tanneke

Tanneke

22-02-2012 om 17:35

Geen hoop

Hier heb ik er een van zeven die het nog steeds doet, dus niet een hoopvol bericht voor je

Zogauw hij thuis komt trekt hij alles het liefste uit. Hij draagt ook nooit een onderbroek en slaapt in zijn blootje. Het lijkt mij juist niet lekker zitten, zonder onderbroek in een lange broek,maar hij vind onderbroeken vreselijk.

Hij vind het zo akelig zitten en laat de boel liever waaien.
Ik snap je wel, want je wil niet dat ze ergens zomaar de boel uittrekken. Maar hier is hij oud genoeg natuurlijk om te beseffen dat het niet altijd zomaar kan en dat wil hij ook helemaal niet.Hij doet het alleen thuis. Als de deurbel gaat en hij heeft toevallig wat uit, dan rent hij met een rotgang naar boven om wat aan te trekken. Het is niet zo dat hij het ergens anders doet ofzo. Hij moet er niet aan denken dat iemand hem in zijn blootje ziet, behalve wij thuis. dat boeit hem niet.

Weet niet waar die fervente naaktloperij vandaan komt. Als peuter trok hij nooit een luier uit ofzo. En ik doe het zelf ook nooit. Moet er zelf niet aan denken.

Misschien gaat het vanzelf weer over. En zo niet, dan denk ik gewoon maar blijven uitleggen in welke situatie het ongepast is?
Ik denk altijd maar, het is wel over voordat hij 12 is,haha.

Ely

Ely

22-02-2012 om 23:40

Maar tanneke (ot)

Even nieuwsgierig hoor, als hij nooit een onderbroek draagt, zeggen zijn klasgenoten er nooit wat van met gym?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tanneke

Tanneke

23-02-2012 om 16:04

Ely

Nee, wij wonen in Californie en hier hebben ze geen gym op school zoals we dat in Nederland kennen.
Altijd mooi weer hier, dus geen gymzaal,maar buiten.Scholen hebben hun eigen sportveld/atletiekbaan etc.
En meer spelletjes dan rennen ofzo.
Pas op middle school (als hij 10 is) word er gesport op het voetbalveld van school en moeten ze zich verkleden voor gym.

Het klimaat speelt hier ook wel mee hoor; meestal is het hier warm, dus korte broeken met elastiek makkelijk. En groot gedeelte van het jaar liggen die kinderen hier in het zwembad. Er word geleefd in zwemgoed.

Vandaar dus.

Ely

Ely

23-02-2012 om 22:58

Thnx tanneke

Dan snap ik t.
Vriendin van me, haar zoontje deed t ook, maar dat werd bij gym dus 'opgelost'

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tanneke

Tanneke

24-02-2012 om 00:52

Wachten dan maar ely

Tot hij zich moet omkleden met gym! haha, misschien is het dan over....

Ely

Ely

24-02-2012 om 08:39

Hahaha tanneke

Of hij zet een nieuwe trend

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

anderss

anderss

24-02-2012 om 09:30

Of het over gaat

mijn jongste (nu 14) heeft ook altijd de gewoonte zodra hij uit school is zijn kleren uit te doen. altijd al gehad en nooit over gegaan. Gewoon vertelt hij omdat hij kleren niet fijn vind. Hij beperkt het wel tot zijn slaapkamer tegenwoordig en ach je wend er aan.

Tanneke

Tanneke

24-02-2012 om 17:47

Duurt dus nog even

Nou, veertien jaar; dan vrees ik dat het hier ook voorlopig niet over gaat,haha.
Het is een hardnekkig iets blijkbaar die naaktloperij van sommigen
Ik maak me er niet druk over. Hij vind het akelig, al die kleding. Ik loop zelf het liefst in iets wijds en flodderigs als het heet is.
Nou zal het bij jullie de hitte wel niet zijn,maar goed.

Inderdaad tanneke

Het kan zeer hardnekkig zijn :o) zie:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-tayside-central-14649394

Mea Proefrok

Mea Proefrok

24-02-2012 om 21:31

Shonagh

Ergens diep in mijn hart vind ik het belachelijk dat iemand ruim 600 dagen wordt opgesloten voor consequent naaktlopen. Er zijn toch ergere dingen, zou je denken.

Mea

In Engeland werd hij ook opgepakt maar daarna meteen weer op straat gezet, maar over de grens met Schotland begonnen de problemen. Het is (nog) 1 land, maar het rechtssyteem is verschillend, het is inderdaad belachelijk ! Laat die man lekker in zijn blootje lopen, het perfecte klimaat ervoor hier :o)

Mea Proefrok

Mea Proefrok

24-02-2012 om 21:53

Shonagh

Toch dat stijle Schotse gereformeerde van jaren heen? Waar zou het aan liggen dat er zo'n verschil in benadering is? Wel blij dat jij het ook vreemd vindt .

Mea

De mensen zijn over het algemeen wel erg preuts hier. Op sommige van de eilanden nog erg "streng in de leer", geen boten en vliegtuigen op zondagen, geen aankomst en vertrek op de camping enz. Maar of daar de preutsheid vandaan komt ? Nederland is toch ( op een paar gebieden) na wel verlost van het Calvinisme ?
PS ben wel benieuwd wie achter "Mea Proefrok" schuil gaat, een oude bekende ?

Mea Proefrok

Mea Proefrok

25-02-2012 om 07:58

Nou

Volledig onbekend ben ik niet op dit forum. Het werd gewoon weer eens tijd voor iets nieuws.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.