Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Broodje eten in de supermarkt

Peiling

Mag een dreumes/peuter een broodje eten in de supermarkt nog voordat het is afgerekend?
312 stemmen
34%
66%

Wij kregen vroeger altijd een kapje (broodeindje) in de supermarkt van de supermarkt zelf. Mijn kinderen altijd fruit van de groenteman in de supermarkt. 
Nu zie ik bij Plus en Jumbo ook bakken met fruit voor kinderen. Dat mag dus gepakt en opgepeuzeld worden.

Zolang het netjes afgerekend wordt zie ik het probleem niet zo. 

TanSwallow86

TanSwallow86

26-05-2023 om 18:48

wij kregen dat niet vroeger, was geen geld voor.

Ik ben dan wel diabeet, ik heb sowieso dextrose tabletten bij me.

MMcGonagall schreef op 26-05-2023 om 17:34:

 Dan vind ik het niet terecht om ze keihard te gaan lopen opvoeden door ze maar te laten krijsen wat voor niemand leuk is. 

Alsof een kind meteen gaat krijsen als je nee zegt.
Dan is er al eerder wat mis gegaan, denk ik.

Valeria schreef op 26-05-2023 om 18:49:

[..]

Alsof een kind meteen gaat krijsen als je nee zegt.
Dan is er al eerder wat mis gegaan, denk ik.

Precies! 

Ben jarenlang caissière geweest en vond het toen altijd heel vervelend wanneer het losse broodjes betrof. Want jij zegt nu wel dat je dat broodje netjes scant en ik geloof je, maar ik heb zelf heel andere ervaringen. Het was nog de tijd vóór het zelfscannen, dus iedereen ging langs onze kassa's. Als het winkelpersoneel zag dat mensen hun kinderen een los broodje gaven, seinden ze ons in. Ik denk dat ongeveer de helft het netjes meldde bij de kassa. De andere helft niet. Sommigen ontkenden het zelfs glashard, in het bijzijn van hun kinderen. 

Wat ook vaak gebeurde was dat ouders bijvoorbeeld het kapje van een heel/half brood gaven. Of een krentenbol uit een verpakking van 6 met streepjescode. Dat maakte me niet zoveel uit, de juiste prijs werd wel afgerekend.

Ik vermoed dat het stelen sinds het zelfscannen alleen maar erger is geworden. 

Valeria schreef op 26-05-2023 om 18:49:

[..]

Alsof een kind meteen gaat krijsen als je nee zegt.
Dan is er al eerder wat mis gegaan, denk ik.

Decembermamma schreef op 26-05-2023 om 18:53:

[..]

Precies!

Vrij eensgezind, maar wel totaal voorbijgaand aan het feit dat je daar dus niet over gaat, niets van de situatie afweet en er eigenlijk ook niet zoveel van hoeft te vinden, op de baas van de winkel na.

Hoezo wat misgegaan???

Wat is dat toch dat (kleine) kinderen alles maar moeten mogen?
Leer hem/haar gewoon wachten of geef vooraf iets te eten..

noas_1993 schreef op 26-05-2023 om 19:16:

Wat is dat toch dat (kleine) kinderen alles maar moeten mogen?
Leer hem/haar gewoon wachten of geef vooraf iets te eten..

Als oprecht serieuze vraag: wat is je specifieke zorg of ergernis over andermans kinderen als die een broodje eten?

Valeria schreef op 26-05-2023 om 18:49:

[..]

Alsof een kind meteen gaat krijsen als je nee zegt.
Dan is er al eerder wat mis gegaan, denk ik.

Het ging niet om het niet mogen maar over moe en hongerig zijn als je 2 bent. Mensen verwachten vaak zoveel van hun peuters, maar die zijn nog lang geen weldenkende geduldige mensen. Misschien die van jou wel. Dat is dan jouw geluk.

MMcGonagall schreef op 26-05-2023 om 19:23:

[..]

Het ging niet om het niet mogen maar over moe en hongerig zijn als je 2 bent. Mensen verwachten vaak zoveel van hun peuters, maar die zijn nog lang geen weldenkende geduldige mensen. Misschien die van jou wel. Dat is dan jouw geluk.

Daar heb ik best wel begrip voor, maar moet het dan per se iets zijn wat los, per stuk verkocht wordt en dan bij de kassa al opgegeten is door peuter? Dan kun je beter een broodkapje geven. 

Wat een gezever, ik zie het probleem totaal niet. 
En sommigen vinden dat er überhaupt niet gegeten moet worden in supermarkt, hier in supermarkt worden vaak hapjes uitgedeeld, dat zal toch in meer supermarkten zo zijn. 

Pinokkio schreef op 26-05-2023 om 19:38:

Wat een gezever, ik zie het probleem totaal niet.
En sommigen vinden dat er überhaupt niet gegeten moet worden in supermarkt, hier in supermarkt worden vaak hapjes uitgedeeld, dat zal toch in meer supermarkten zo zijn.

Iets opeten in de supermarkt wat er gratis wordt uitgedeeld is toch iets heel anders dan iets opeten wat je nog moet afrekenen? 

oh wat heerlijk dat mensen hier echt iets van vinden. Het is nooit bij me opgekomen dat mensen mij zouden zien als een asociale moeder die onwenselijk gedrag stimuleert en haar kind niet opvoedt.

Hier in de supermarkt (het personeel) geven ze er gelukkig niks om. De meiden bij de bakkerij moeten vaak lachen als mijn dreumes hysterisch blij wordt als we de croissantjes naderen. En de caissière vraagt vaak iets van “lekker hè?”. 

Max88 schreef op 26-05-2023 om 19:07:

[..]

[..]


Hoezo wat misgegaan???

Een kind kan echt wel leren dat het niet meteen iets krijgt als het daar om vraagt. Ervan uitgaan dat een kind meteen gaat krijsen als je nee zegt, doet mij denken dat iemand nooit een nee heeft volgehouden.

En nee, dat is niet mijn 'geluk'. Je kunt de meesten daar gewoon in opvoeden hoor. Misschien is het juist je 'ongeluk' dat je er eentje hebt bij wie dat niet lukt, maar het is zeker geen geluk als het wél lukt. De meeste kleine kinderen die ik in de supermarkt zie weten zich prima te gedragen bij een nee.

Net boodschappen gedaan en het even gevraagd bij mijn supermarkt: nee het is niet de bedoeling om al etenswaren op te eten  in de winkel/ verpakkingen open te trekken voordat je het betaald hebt. Als reden gaven ze aan dat er vaak " vergeten" wordt te betalen en het geeft rommel in de winkel om die laatste reden zijn ze ook gestopt hier met het gratis fruit.  Maar goed, elke winkel zal dit gebaseerd op eigen ervaringen zelf bepalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.