Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Lean1

Lean1

03-04-2009 om 10:00

Buikpijn door zindelijkheid?

Mijn meisje is sinds ongeveer 3 weken overdag zindelijk. Nu klaagt ze ook al bijna al die tijd over buikpijn. Het is niet zo dat ze minder eetlust heeft, dat was toch al slecht, wel heeft ze eerst haar ontlasting opgehouden. Sinds een week poep ze elke avond in de luier, net na het naar bed gaan (heel fijn). Ze poept ook wel op de wc maar lijkt dat wel spannend te vinden.
Kan het zijn dat die buikpijn komt omdat ze nu meer bewust is van plassen en poepen?
Haar ontlasting is ook aan de dunne kant. Ze heeft geen koorts en is verder ook niet ziek, speelt gewoon en een ijsje gaat er altijd wel in....
Op het KDV zijn er nog meer kindjes die in dezelfde fase van zindelijk worden zitten en ook daar lijken de darmen wat van slag, zo ook bij haar verloofde (jajaja, mevrouw is er vroeg bij) die ook bezig is met zindelijkheid. Daar wordt ook geklaagt over buikpijn.
Herkennen jullie dit misschien??

Al vast bedankt de reacties.

Lean

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

03-04-2009 om 10:23

Lean

Super dat ze zindelijk is! Hier nog steeds niet.....

Ik herken de buikpijn-klachten niet van de oudste toen die met 2,5 zindelijk werd.

Wat ik wel weet is dat er nu van alles weer "heerst" en Mau nu ziek op de bank zit/hangt met onder andere buikpijn. Zou het toch niet zoiets kunnen zijn? Maar het kan in elk geval nooit kwaad om even langs de huisarts te gaan toch?

Mamvantwee

Mamvantwee

03-04-2009 om 14:05

Bewust

Het kan best dat ze zich nu meer bewust is van wat ze voelt als ze aandrang krijgt. Mijn zoontje is ook net sinds 3 weken overdag zindelijk, en heeft ook vaker buikpijn. Nu is dat niet echt buikpijn, maar meer het gevoel dat er iets uit moet. Dochter roept al direct: "dan moet je iets eten of je moet poepen!" En dat klopt: na de wc is de buikpijn altijd over.

Dat ze het spannend vindt om op de wc te poepen, schijnt ook heel normaal te zijn (er verdwijnt iets van jezelf in een groot gat...brrr!). Maar tegelijkertijd voelt ze wel de aandrang. Ik vindt het wel logisch klinken.

Wil ze misschien op een potje poepen? Dat is misschien minder eng? En dan samen door de wc spoelen, zodat ze ziet dat dat geen eng gorchelend monster is dat haar verslindt?

Groet, Mamvantwee

Nu je het zegt...

dochter van 2 jaar en 7 maanden is sinds 4 weken zindelijk en idd al twee weken zegt ze steeds dat ze buikpijn heeft.
alleen dacht ik dat het door het slechte eten kwam.

misschien hoort het er idd bij?

groetjes,annemieke

Lean1

Lean1

04-04-2009 om 10:39

Gisteren

heeft ze voor het naar bed gaan gepoept, dus er lijkt nu iets vooruitgang in te zitten.
Heeft nu dus ook de hele nacht gelukkig weer doorgeslapen.
De ontlasting is ook weer iets vaster. Ik denk dan ook aan een combinatie van een virusje en het zindelijk worden.

Ben trouwens wel beretrots op haar, van het ene op het ander moment besloot ze dat ze geen luier meer aan wilde... Bijna geen ongelukjes gehad!!

lean

Blaasontsteking?

Mijn dochter kreeg in haar eerste zindelijkheidsweken blaasontsteking. Bij aanhoudende klachten zou ik wat urine naar de HA brengen, je weet maar nooit. Verder wordt hier ook alleen maar op het potje gepoept (en ze is al ruim 3), wc gaat echt niet, dan houdt ze het op. En krijgt vervolgens buikpijn....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.