Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
pabrroda

pabrroda

31-07-2011 om 11:31

Bultjes op de kop

Mijn zoon ging vrijdagavond naar bed niks aan de hand nu werd hij zaterdagmorgen wakker en zijn hoofd zit vol met bultjes. Was is dit?
Waterpokken heeft hij al gehad dus dat kan het niet meer zijn en alleen maar op zijn hoofd verder nergens. Hij krapt ze open.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Warmte?

allergische reactie, andere shampoo geprobeerd ??

pabrroda

pabrroda

01-08-2011 om 19:01

Ontstoken berg

Ben vandaag naar de dokter geweest het is ontstoken berg. Het zijn hele rode bultjes en er komt een soort witte stroop vocht uit.
Ik gebruik al vanaf baby afaan zwitsal, maar ja zal nu wel over gaan heeft zalf gekregen.

Rembrand

Rembrand

01-08-2011 om 22:46

Zwitsal en berg/eczeem

Veel kindjes reageren overgevoelig op Zwitsal.
Wat voor zalf heb je gekregen ?
M.

pabrroda

pabrroda

03-08-2011 om 15:50

Fucidin

Fucidin
heet de zalf.

Primavera

Primavera

04-08-2011 om 16:28

Dat is een ab

Fucidin is een antibioticazalf die vaak wordt gebruikt bij krentebaard of andere ontstekingen van de huid waarbij stafilokokken-baterieën bij betrokken zijn (gele of honingkleurige korstjes).
Ik zou wel die Zwitsal de deur uit gooien, als er iets is wat aggressief voor de huid is en grote kans geeft op allergieën is het dat wel.
Groeten Primavera

pabrroda

pabrroda

04-08-2011 om 16:35

Oke

Maar waar wassen jullie dan de kleine mee. Ik vind 2 jaar nog erg jong om al overtegaan naar kinder schampoo?

Primavera

Primavera

04-08-2011 om 17:06

Water

Mijn tweede en derde hadden een zeer gevoelige huid wat zich uitte in eczeem en galbult-aanvallen. Ik heb door schade en schande geleerd om het shampoo-gebruik zo veel mogelijk te limiteren. Vaak was gewoon water genoeg. In het begin worden haren die eerst vaak met shampoo werden gewassen wat vetter, maar dan opeens herstelt zich dat weer. Het lijkt alsof er een soort evenwicht hervonden moet worden.
Ik denk niet dat je veel hebt aan italiaanse shampoo-merken, dus misschien reageert er nog iemand anders. Ik weet wel dat je Zwitsal en Johnson's babyshampoo beter kunt vermijden voor gevoelige huidjes. Verder moeten er toch een hoop babyshampoo's zijn.
Vermijd in ieder spul met pindaolie, calendula, aloe vera, enz. omdat die nogal allergeen kunnen zijn.
Groeten Primavera

Limi

Limi

04-08-2011 om 17:53

Hier

Hier worden 1x per week de haren gewassen met aldi kindershampoo.

Vic

Vic

04-08-2011 om 20:15

Gewone shampoo

Het haar van mijn jongste heb ik nooit gewassen met babyshampoo. Qua samenstelling is een normale milde shampoo nagenoeg identiek aan babyshampoo. Ook het 'prikt niet in de ogen' van Zwitsal is niet waar (probeer maar eens). Mijn oudste had ook heel veel last van berg en toen waste ik wel met Zwitsal. Toen ik met de Zwitsal stopte, verdween ook de berg. Daarom ben ik er bij jongste nooit mee begonnen.

Sascha2

Sascha2

04-08-2011 om 20:40

Vier berghoofden

Mijn vier kinderen hebben allemaal berg (gehad) en twee zitten onder eczeem. Ze gaan een keer per week in bad en dan was ik hun haren. Ik gebruik de babylijn van Zarqa, werkt ook goed tegen berg. Te koop bij oa Etos, de Tuinen.

pabrroda

pabrroda

04-08-2011 om 22:06

weer wat bij geleerd.

Ik heb inderdaad bij mijn 2 kinderen altijd zwitsal gebruikt en gelukkig had de oudste hier dus helemaal geen last van en is de jongste inderdaad gevoeliger. Hij gaat wel om de dag onder de douche maar met shampoo waste ik ze 2x per week. Dus dan maar geen heerlijk lekkere zwisal meer en op zoek naar een ander beter alternatief. Hij heeft eigenlijk van begin afaan ook al een hele droge huid gehad maar nooit heeft mij iemand verteld dat zwitsal niet zo goed was. Natusan hoe ik niet te gebuken want daar krijgt hij een hele rood huidje van. Ik ga inderdaad een s bij ons bij de tuinen langs. Bedankt voor al jullie goede adviezen.

Weleda

Ik kan je Weleda baby shampoo zeer aanraden. Ik gebruik het zelf trouwens ook. Het is heel zacht voor de huid en ik heb zelf geen last meer van roos als ik het consequent gebruik. Verder is het heel puur.

Je kunt het kopen bij de grotere drogisten en zeker bij de biologische winkels.

Succes in ieder geval.

Lunamaya

PotableRam80

PotableRam80

04-08-2011 om 23:33

Sascha2

1x per week in bad?? Wat doe je de rest van de week dan?

Bij ons gaat de kleine man om de dag in bad en haren wassen eigenlijk wanneer ik denk dat het nodig is. Ik denk dat het op 1x inde week à anderhalve week is.
Wel met Zwitsal shampoo en schuimbad voor in bad. Insmeren doen we al heel lang lekker met vaseline. Dit omdat hij vanaf begin af aan een droge huid heeft. Maar met vaseline nergens geen last meer van.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

05-08-2011 om 08:17

Washandje

Ik ben sacha wel niet, maar het is heel goed mogelijk om kinderen gewoon met een washandje te wassen .

Hier gaan ze ook maar 1x in de week in bad. Haren wassen doe ik bij mijn 2 jarige zelden. Alleen als het echt vies is (zand, snot, verf, pastasaus etc). Denk dat de laatste keer alweer 2 weken geleden is... Heb ik wel mazzel dat het niet zo'n viespeuk is.

Massi Nissa

Massi Nissa

05-08-2011 om 12:13

Hier ook berg

Onze zoon heeft ook berg, op zijn hoofd en bij zijn wenkbrauwen. Ik smeer het 1x per dag dik in met olie, laat dat een paar minuten intrekken en poets dan met een babydoekje alles er weer af. Op de een of andere manier komt de meeste bergschilferzooi dan mee, waardoor je eigenlijk niet ziet dat hij berg heeft. Het komt wel steeds weer terug.
Wassen met zeep heb ik nooit gedaan. Lekker laten weken in het badje, haartjes goed afspoelen en dan na afloop het hele lijfje masseren met goede olie (Weleda heeft een heerlijke babyolie).
Groetjes
Massi

Sascha2

Sascha2

06-08-2011 om 07:51

Klopt

Met een washandje kom je een heel eind. Jist het stromende water van een douche kan de huid erg uitdrogen. En dat is voor de huid van mijn kinderen funest. Als mijn kinderen erg vies zijn gaan ze wel een keer exyra in bad, maar doorgaans red ik het met een washandje.

Sascha2

Sascha2

06-08-2011 om 07:53

O massi

Balen dat je zoon ook zo'n berg heeft. Wat hier heel goed helpt is Zarqua Baby Haarlotion. Dat smeer ik op het hoofdje en laat het dan gewoon zitten. Het is niet vettig. Een dag later vallen de schilfertjes er vanzelf af, geen gekrab of doekjes nodig.

Berg

ik heb altijd geleerd dat berg er bij hoort en vanzefl weg gaat, dat je er niets aan hoeft te doen... Dus die van mij heb ik nooit een speciale behandeling ertegen gegeven. Weet iemand wat de functie van berg is?
Verder het wassen: hier twee keer per week in bad en rest met washandje. En zoontje (gisteren 1,) heeft nog nooit zeep of shampoo op zijn lijfje gehad. Dochter ook pas toen ze ruim een jaar was. Zolang er geen echte viezigheid in komt, zie ik daar de reden niet toe. Ik vind dat ze een heel mooie eigen balans hebben als ze zo klein zijn. Grappig he, het verschil

Sascha2

Sascha2

06-08-2011 om 15:05

Maar lunamaya

Als de berg met regelmaat dusdanig van omvang wordt, dat het hele hoofd vol zit, haartjes uitvallen of de plekken gaan ontsteken, dan lijkt mij een preventieve behandeling wel zo goed. Mijn oudste twee hadden die problemen, ik ben ze bij de jongste twee graag voor . Wat de functie van berg is is mij niet duidelijk.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-08-2011 om 08:37

Sascha

Het is hier niet zo erg, hoor, alleen hardnekkig.
Groetjes
Massi

ayla

ayla

08-08-2011 om 09:05

Berg

Oudste had als dreumes heftige berg, ze kreeg echt kale plekken ervan. De tip die ik kreeg was van de kindershampoo’s af te stappen en gewone normale shampoo te gebruiken en niet te vaak. Dat hielp heel goed, ze was vrij snel van de berg af en het is nooit meer terug gekomen.

Hanne.

Hanne.

08-08-2011 om 10:17

Gewone shampoo ook niet heilig

Gewone shampoo is ook niet echt heilig. Mijn oudste 2 hebben heel lang nog berg op hun hoofd gehad. Terwijl ik gewoon 1 fles shampoo voor het hele gezin gebruik. Middelste is net 5 en het is net weg.

Jongste is bijna 2 en heeft ook een hoofd vol, maar gelukkig hebben ze geen van 3én er last van gehad.

Sascha

Dat klinkt inderdaad alsof het wel wat extra aandacht nodig heeft. Trouwens nooit gehoord van mensen die op latere leeftijd kale plekken hebben overgehouden aan berg... Blijf benieuwd naar de functie ervan. Of zou het gewoon afval zijn
Groetjes Lunamaya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.