Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Cadeau 1e verjaardag

Even jullie hulp met het beslissen voor een cadeau voor zoons eerste verjaardag. Of het aanleveren van munitie om het idee van mijn man af te schieten .

Voor zoons verjaardag willen we iets van een loopfietsje kopen. Ik dacht een simpele van de speelgoedwinkel en dan het bedrag dat we te besteden hebben aanvullen met een voorraad duplo. Na een bezoekje aan een prachtige speelgoedwinkel heeft man zijn zin gezet op een Baghera loopauto (zie http://www.loopauto.nl/baghera-m-33.html?gclid=CMrO-5Gl4qoCFYdH3godLHU08Q). Ja, ook heel mooi, maar voor zoon denk ik niet leuker dan een simpel fietsje.
En daar gaat de discussie eigenlijk over. Kopen we wat prima en functioneel is of kiezen we iets wat we als ouders het mooist vinden. Ik ben aanhanger van het eerste, man van het tweede. Maar goed, man kan nu ook al verlekkerd in de speelgoedwinkel kijken naar het assortiment Lego City. Een Legotrein moet er komen als zoon een jaar of 8 is... Ik denk dat ik hem gewoon tzt voor mans verjaardag koop, haha!

Hebben jullie ervaring met de Baghera loopauto? Wanneer kunnen kindjes hier goed op zitten en met de voeten op de grond? Is deze loopauto beter/leuker dan een simpel loopfietsje?

Ik hoor het graag,
Maanve

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hij is inderdaad wel mooi!

Wat bedoel je met een simpel loopfietsje? Zo'n plastic geval van 7 euro bij de speelgoedwinkel/Blokker?

Mijn ervaring is dat een kind daar met 1 jaar nog niet echt aan toe is, dat duurt dan nog wel even. Maar goed, ze groeien er wel in en dan hebben ze er zeker lol van.

Andere loopfietsjes zijn veel hoger.

Alleen heeft iemand het hier eens gehad over een wishbonebike. Die zijn te gebruiken vanaf 1 jaar tot ver in de peuterleeftijd. En heel mooi. Maar nog weer duurder dan die Bagheera auto's. Toch, ik denk wel dat je van zo'n wishbonebike heel lang plezier hebt, langer dan zo'n plastic loopfietsje of een Baghera auto.

Overigens: wij hebben een plastic loopauto, van Dicky, ooit gekocht bij Kruidvat. Het grappige is dat zelfs mijn zoon van bijna 6 daar nog op kan. Dat geldt niet voor zo'n plastic fietsje, als een kind 2-2,5 jaar is, is dat achterhaald. Het is dus best denkbaar dat ook zo'n Baghera auto langer leuk blijft. Alleen zal je tegen de tijd dat kind 3 is toch wel een echte fiets of een andere loopfiets willen kopen, dan is die Baghera hooguit een leuk speeltje erbij. En ze zijn wel groot. Maar ook wel erg mooi, moet ik zeggen.

Kortom, geen heldere mening over jullie discussie. Maar kijk ook eens naar die wishbonebike (maar ja.... duuur!)

Wat lego betreft: als je pech hebt is je zoon daar amper in geïnteresseerd. Zou een hebben wij er getroffen .

Groeten,

Temet

Vic

Vic

22-08-2011 om 10:07

Maanve

Is hij alweer bijna 1?! Ik kan me jouw laatsteloodjesdraadje nog goed herinneren, is dat alweer zo lang geleden?
Overigens ben ik het wel een beetje met je man eens. De eerste verjaardag is heel bijzonder en dan is zo'n mooie loopauto natuurlijk een prachtig cadeau. Mijn kinderen hebben destijds ook een loopauto gekregen. De oudste een peperdure, de jongste precies dezelfde maar dan afgestoft en mooi ingepakt Een loopauto is wat stabieler dan een fietsje, dus daar kunnen ze veel eerder wat mee. Als je tzt voor een loopfiets wilt gaan (vanaf 2), zou ik zo'n stevige houten nemen. Daar heeft hij meer aan dan aan zo'n simpele.

Maanve

Maanve

22-08-2011 om 10:38 Topicstarter

Temet en vic

Temet, ik bedoelde inderdaad zo'n plastic fietsje met vier wieltjes in meerdere kleuren die ik voor €8 bij Bart Smit heb gezien. Zoon ligt vooral graag op zijn buik door de kamer te schuiven en dan schuift hij al zijn lievelingsbezittingen (stapelauto's en kralenkoord van speen en zijn haarborstel) met zich mee. Ik heb nog niet de illusie dat hij op welk fietsje dan ook lang kan zitten. Maar met een half jaar moet dat vast lukken en kan hij zich misschien ook voortbewegen?
Ik ben gaan zoeken op de wishbonebike (WB. Leuk, maar ook wel duur! Ik val dan wel voor ecologisch verantwoord hout en hergebruikt rubber. Maar de WBB is een stukje boven het budget dat we in gedachten hebben. Bovendien hebben we een driewieler van neefje met duwstang in de berging staan en komt er tzt nog een loopfiets onze kant op. Zo'n Baghera-auto is inderdaad tijdelijk en hij gaat veel plek innemen in de babykamer. Maar hoe vaker ik hem zie hoe meer ik ook denk dat ze erg mooi zijn .

Hmm, voor man wordt het een grote teleurstelling als zoon niet met hem met Lego wil spelen. Man verheugt zich op Lego ik op het maken van legpuzzels aan de eettafel. Grappig hoe je eigen jeugdherinneringen bepalen wat dingen zijn die je graag met je kind wilt gaan doen.

En Vic, ja in oktober wordt hij alweer 1! Alle opmerkingen over dat de tijd zoooo snel gaat, zijn waar . En we gaan nog op vakantie de komende weken, vandaar dat ik me vast op het verjaardagscadeau heb gestort (en verder is dit draadje werkvermijdend gedrag, want ik moet toch een hoop doen...).
Het argument dat jij aandraagt van het speciale cadeau voor die speciale eerste verjaardag is het argument dat man vanmorgen aan de telefoon nog in de strijd gooide. En ja, daar ben ik als sentimenteel mens natuurlijk vatbaar voor... En het is geruststellend om te weten dat een eventuele nummer twee dezelfde auto kan krijgen!

Maanve

Mijn zoon is ook van oktober en schoof rond deze tijd maar dan 6 jaar geleden ook nog op zijn buik door de kamer (hij was een soort menselijke swiffer, de vloer is nog nooit zo glad en schoon geweest Hij liep aarzelend met 1 jaar en echt goed in januari en ik denk dat hij inderdaad ongeveer anderhalf was dat hij wat aan dat fietsje had.

Mijn moeder kocht zo'n fietsje voor zijn 1e verjaardag en merkte op dat hij er nog wel te klein voor was, maar dat het zomerartikelen zijn (kopen voor Sinterklaas zou dan dus niet gaan).

Even een aanvullende opmerking trouwens die me nu te binnen schiet. Zo'n 8 eurofietsje kan je ook buiten gebruiken, het geeft ook niks als het nat, vies of zanderig wordt want het is toch 100% plastic. Dat is voor zo'n Baghera natuurlijk wel anders, stel ik me zo voor. Of kun je die ook probleemloos buiten gebruiken?

Groeten,

Temet

Maanve

Maanve

22-08-2011 om 16:19 Topicstarter

Buikschuivers / temet

Zoon had zondag een wit shirtje aan. Toen was ons duidelijk dat we heeeeel nodig moesten stofzuigen . Zoon probeert zich in de box op te trekken en kan dan even op zijn knieën zitten. Het komt vast allemaal op zijn eigen tijd. Gek, want aan de ene kant kan ik enorm genieten van het nu, maar ik kan ook niet wachten op al die leuke en schattige dingen die nog gaan komen. Vooral omdat hij zo enorm tevreden kan kijken als hem iets nieuws is gelukt.
Hmm, ik denk niet dat de Baghera een buitenspeelgoed iets wordt. Wij wonen in een appartement, dus ik zou dat ding ook steeds naar beneden moeten sjouwen. En daar is hij te zwaar en groot voor. Een klein fietsje voor buiten in de berging is dan veel handiger. We zullen toch niet twee loopfietsachtige dingen voor hem kopen?
Maanve

Biene M.

Biene M.

22-08-2011 om 20:42

Hmmm

Toevallig had ik het er gisteren met mijn man over wat we voor zijn 1e en 2e verjaardag aan zoon hebben gegeven en we wisten het niet meer precies (hij is nu 3,5). Voor zijn eerste verjaardag hebben we hem een bakfietsje gegeven http://www.internet-speelgoedwinkel.nl/nctbakfiets-rood-p-1365.html Wel aardig, maar hij had ook heel goed zonder kunnen leven Het is wel slecht voor het meubilair en de verf op de deuren. Achteraf gezien had ik hem liever een wishbonebike gegeven. Voor zijn 3e verjaardag hebben we hem een mooi houten loopfietsje gegeven en dat is zijn favoriete speelgoed (samen met de duplo). Tussendoor heeft hij ook nog een driewieler gekregen en dat was echt weggegooid geld, die is amper gebruikt.

De dochter van onze buren heeft trouwens een baghera. Nu is dat natuurlijk een meisje, maar ze zit er niet vaak op (onze zoon rijdt er nog vaker op geloof ik, haha). Maar het voegt esthetisch wel meer toe dan dat bakfietsje bij ons.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-08-2011 om 20:45

Dat simpele loopfietsje

heeft mijn dochter destijds een paar halve voortanden gekost. Ik dacht ook lekker goedkoop uit te zijn, maar dat ding is hartstikke onstabiel.
Ik zou dus voor wat degelijkers gaan.

Dendy

Hier verschillende loopfietsjes

gehad. Mijn jongste van nu 2 heeft gehad:
- duur muis ding op wielen, vond ze niets aan, is weer verkocht
- loopfietsje van radioflyer, grote hit
- loopfietsje van puky, afrader, kind reed telkens over haar eigen voetjes en tikte met de hieltjes tegen de achterwielen aan, is weer verkocht

nu is ze 2 en rijdt driftig rond op haar puky driewieler, de oude was gejat voor de voordeur (er wordt regelmatig hier gejat uit de voortuin) dus een hele dure nieuwe van opa en oma gekregen. Verder heb ik nog een puky loopfietsje zonder wieltjes maar daar is ze nog te klein voor.

ik zou voor goed stabiel gaan dus duur en mooi

Geen problemen met het goedkope prul

Maanve, ik zou inderdaad in elk geval zo'n goedkoop plastic geval kopen, desnoods hou je m achter tot Sinterklaas. Dan zet je die in de berging en mag die probleemloos buiten worden afgeragd, en na bewezen diensten naar de kringloop. Ze wegen ook nog eens niks en zijn dus makkelijk te hanteren, bovenop iets anders te stallen en wat niet.

Mijn oudste heeft mijn motoriek en is dus een enorm stoethaspel, maar met dat fietsje is-ie nog nooit gevallen. Dochter (handiger dan broer) evenmin trouwens. Ik zie niet zo wat er onstabiel aan zou zijn, feitelijk hebben die dingen 4 wielen namelijk, twee naast elkaar aan voor- en achterkant. Ze blijven dan ook zelfstandig overeind staan, dit itt tot echte loopfietsjes.

Een driewieler is hier trouwens ook nauwelijks gebruikt door oudste, maar achteraf was het waarschijnlijk gewoon een slechte. Hij kon er niet mee overweg terwijl hij op de creche rondcrosste als Eddy Merkx. Het was een geleende en hij is retour afzender gegaan, jongste krijgt m niet eens meer aangeboden. En we kopen er ook geen een, de creche heeft driewielers, er staat voor haar nu een houten loopfietsje te wachten (ze moet nog iets langer worden) en t.z.t. gaat ze over op het peuterfietsje van oudste.

Groeten,

Temet

Plastic fietsje

Hier ook een negatieve ervaring met een plastic loopfietsje (ook die van 8 euro met gekleurde wieltjes). Zoon ging nog tijdens het 'rijden' voorover op het stuur hangen, waardoor de wielen blokkeerden. Gelukkig 'alleen' tand door zijn lip, maar na wat uitproberen van ons bleek dat dit blokkeren geen toeval is, maar dat dat elke keer gebeurt als je wat kracht op het stuur zet. Wij hebben dat ding dus meteen bij het grofvuil gezet!

Yaron

Yaron

23-08-2011 om 21:54

Loopauto

Ik zou voor binnen gaan voor de mooie loopauto, volgens mij heeft Prenatal ook zo'n model maar dan goedkoper. Het plastic loopfietsje heeft mijn dochter voor buiten gehad, ze heeft er geen ongelukjes mee gehad, wel had ze blaren op haar bovenbeentjes, omdat ze niet van het fietsje af te krijgen was. Door het vele gebruik is op een gegeven moment wel het stuurtje afgebroken. Voor jongste hebben we een hele stevige en stabiele Big bobbycar, zelfs oudste van 9 kan daar nog op. Oudste kreeg van ons voor zijn eerste verjaardag een houten bakfiets die toen erg duur was, die is binnen nog steeds in gebruik.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-08-2011 om 22:28

Hier ook een bobbycar

voor jongste. En die rijd als een tierelier. Prijs daarvan valt wel mee, is makkelijk schoon te maken, heeft fluisterwielen voor binnen en als íe buiten blijft staan is het ook niet erg.
Ik vind houten speelgoed prachtig, maar niet praktisch.

grt Dendy

Maanve

Maanve

24-08-2011 om 08:41 Topicstarter

Wat een keuze aan fietsjes!

Ha allemaal, eerst even o.t. Ik lees graag mee op dit forum, maar reageren lukt me dan weer nauwelijks. Zelfs in mijn eigen draadje! Alsof het me te veel tijd kost om mijn gedachten te ordenen en dan wil ik ook weer niemand vergeten in mijn (snelle) reacties.
Ik heb eens goed op internet gespeurd naar allemaal fietsjes. De Puky fietsjes vind ik mooi, de bobbycar iets minder.
Ik denk toch dat we een Baghera gaan kopen voor zoon voor binnen. Is het niet voor zoon, dan wel voor mijn man . Weinig directe ervaringen, alleen van het buurmeisje van Biene, maar we zullen wel zien of het een hit wordt. Wat mooi is, is hier nog even belangrijker dan wat praktisch is. We zullen zien wanneer we daar van terug gaan komen...
En ik ga bij de lokale speelgoedwinkel kijken naar dat goedkope loopfietsje. Ik zal uitproberen of de wielen blokkeren en of ik het wel of niet te wankel vind. Misschien totaal verantwoord, maar ik calculeer wel in dat zoon gaat vallen op welk fietsje dan ook. Hoewel hij nu nog niet kan staan of lopen, doet hij al wel veel dingen die niet kunnen. Zich bijvoorbeeld optrekken op zijn knieën in de box en dan met zijn hoofd tegen de spijlen aanvallen omdat hij niet meer terug kan. Fietsongelukjes zullen dan toch hoe dan ook wel gebeuren.
Dank voor de reacties en het meedenken!
Maanve

Vallen!

Onze zoon is ook vanaf dat hij kan lopen regelmatig gevallen! Maar nu hij kleuter is (valt hij nog steeds geregeld!) lijkt hij er bedreven in geraakt om goed neer te komen! Terwijl als ons voorzichtige peutermeisje en keer valt is t altijd op een ongelukkige plek!

Vallen en (de meeste) jongens horen inderdaaad bij elkaar!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosase

Rosase

24-08-2011 om 12:37

Loopfiets

Hier ook zo'n plastic loopfiets van de blokker.

Al een jaar of twee in huis en het is altijd goed gegaan, tot vorige week. Toen hing hij teveel naar voren en kiepte hij recht op zijn gezicht.
Maar hij wordt nu bijna 3 en ik ga ervan uit dat dit een teken was dat hij er te groot voor wordt.

Geeft verder niets, want de houten loopfiets die hij voor zijn 3e verjaardag krijgt staat al klaar in de stalling. We een goedkope van de Kruidvat, maar we zullen wel zien wat het gaat doen.

Enne Maanve, ik ga ervan uit dat dit de eerste van de vele speelgoedvraagstukken is, die je nog tegen gaat komen. Grappig genoeg is het hier meestal andersom. Ik ga voor mooi en manlief voor praktisch. Ach ja, ik heb ook weleens kinderspeelgoed gehad voor mijn verjaardag

Biene M.

Biene M.

24-08-2011 om 13:29

Let hier op

Bij de speeltuin waar wij heen gaan spelen de kinderen ook met elkaars loopfietsjes en daar is het me opgevallen dat bij sommige fietsjes het voorwiel heel ver kan draaien. Daar zie je steeds kinderen mee op hun gezicht smakken. Bij het fietsje van onze zoon (deze: http://www.internet-speelgoedwinkel.nl/wawatweewiel-loopfiets-roodzwart-p-3858.html) is die draaicirkel beperkt door de brede voorvork.

Tango

Tango

24-08-2011 om 16:34

Loopauto

Onze dochter kreeg met haar eerste verjaardag (en dat is al bijna 10 jaar geleden, wat gaat de tijd snel)een plastic loopauto. Je kon hem op drie manieren gebruiken: in een standaard als wipje, om op te zitten en om achter te lopen. Het is het meest succesvolle kado geweest dat we ooit gehad hebben. Zij heeft er lang plezier van gehad en op een gegeven moment ging hij met nieuwe stickers erop (waren oorspronkelijk Winnie de Poeh-stickers, daarna Teletubbies erop geplakt) door naar Tangozoon. Die heeft er volgens mij tot op zijn 4e jaar nog op gereden. Toen kreeg hij een Puky-loopfiets (ook zo'n succesnummer, rijdt hij nu met bijna 7 nog op) en kon hij afstand van zijn auto doen. Die is toen naar een jongetje uit de straat gegaan die de zijne kwijt was geraakt.
Het was echt zo'n lichtgewicht auto, dus makkelijk mee te nemen naar buiten, met een toeter erop en nog zo'n telefoonschijf. Later kreeg je ze met veel meer accessoires erop en eraan.
Zo'n simpele loopfiets van 8 euro lijkt mij niets. Met een beetje ongelijke stoeptegel, en die heb je hier volop, kiept zo'n ding om volgens mij. Dan kun je misschien beter zo'n houten nemen of een Puky met 4 wielen.

Vic

Vic

24-08-2011 om 16:56

Tango

Ja, zo een had ik er ook! Alleen niet met Winnie de Poeh, maar met oogjes ofzo. Bij ons kon je ook nog spulletjes doen onder de zitting, dus de hele duplo- en blokkenvoorraad werd zo door het huis en buiten vervoerd.

Tango

Tango

24-08-2011 om 21:57

O ja, vic (ot)

Dat hadden wij ook, zo'n opbergruimte onder de zitting. Erg handig voor verzamelaars zoals Tangozoon. Van alles stopte hij erin. En niet alleen zijn eigen spullen hoor. We gingen eens naar een verjaardagsfeest van een vriend van Tangoman en Tangozoon had toen zijn loopauto mee, ik denk dat hij 2 was ofzo. Het feest was in een restaurant en daar was een kinderspeelhoek met o.a. plastic wilde dieren. Tangozoon heeft daar heerlijk zitten spelen. Toen we thuis kwamen aan het eind van de dag en toevallig eens in zijn auto keken, lagen daar zeker een stuk of 5 van die wilde dieren in (schaam, schaam).

hout anne

hout anne

29-08-2011 om 22:20

Ha ha

ha ha, zo'n auto heeft mijn zoon ook, een rode, met een pianootje en toeter erop. De 'wip' hebben we nooit gebruikt. De 'ring' en de duwstang wel een tijdje, nu racet hij er zelf mee door de kamer, vooral als hij brandweerman Sam speelt!
En inderdaad in het vakje onder het zitje beland van alles, als hij iets kwijt is zoeken we tegenwoordig eerst daar!!
Vind de auto in dit geval een beter idee dan de loopfiets, maar zou zelf bij twijfel gewoon beide hebben aangeschaft (of de loopfiets op de verlanglijst, qua prijs ook een leuk kado voor anderen om te geven!)

Mijn zoon krijgt voor zijn 3e verjaardag een echte loopfiets. Zat eerst aan zo'n houten geval van t kruidvat te denken (die dingen zijn wel goed uit de test gekomen hoor ik overal), maar moet zeggen dat ik net de Puky even heb gegoogled en die ziet er toch ook wel erg strak uit! Alleen qua prijs wel een stuk duurder. Ach, we hebben nog even om erover na tre denken. Hij wordt nov pas 3. (nu eerst maar even nr 2 op de wereld zetten !)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.