Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
ayla

ayla

12-02-2009 om 09:49

Cadeau 2 jaar

Onze dreumeszoon wordt over een paar weken een heuse peuter. Nu dus een cadeau probleem. Oma's en opa's, tante's en ooms vragen allemaal wat ze de jarige moeten kopen en ik heb geen idee.
Van de ene opa en oma krijgt hij een loopfiets, de andere koopt hem waarschijnlijk iets van kleertjes.
Nu moeten we zelf dus nog iets en wat kleine dingen voor vrienden en familie die op het feestje komen.

Hij is vooral dol op auto's en zijn houten trein van Eichhorn, dit kan ik nog wel iets uitbreiden maar we hebben al een kist vol. We hebben al zeker 3 dozen met kinderboeken. We hebben een glijbaan en een wipkip in de tuin, Garage heeft hij voor zijn eerste verjaardag gekregen.
Puzzelen vind hij niet veel aan en hebben we trouwens van de oudste ook nog een doos vol.

Tja we hebben gewoon heel veel, het is natuurlijk de jongste in een grote familie met veel kinderen dus we krijgen ook veel. Echter qua cadeaus ben ik wel wat uitverzonnen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lastig he

Onze (nu nog) jongste wordt volgende maand ook 2 en ik vind het ook zo lastig. Hier niet zo'n grote familie en wij zijn de enige met kinderen maar toch hebben we al veel van de oudste 2.
Van mijn moeder en schoonouders krijgt hij kleertjes, van ons een driewieler en voor de rest weet ik het eigenlijk ook niet.
Ik zit te denken aan een klein keukentje of kinderschoonmaakkarretje maar eigenlijk ben ik ook bang dat hij dat niet leuk vind omdat mama's spullen nou eenmaal veel interessanter zijn.
Auto's en treinen vind hij niet bijster interessant en bovendien liggen daar ook kisten vol van van onze oudste.
Oh ja, zijn eigen kleurtjes en kleurboek zodat hij niet meer de potloden en boeken van de oudsten kapot maakt.
Ik lees dus mee!

ayla

ayla

12-02-2009 om 10:55

Heel moeilijk

ja heel moeilijk, we hebben gewoon al veel. Driewieler heeft hij nog, loopfietsje krijgt hij dan. Keukentje hebben we nog. Met veel oudere kindjes in de familie krijg je gewoon heel veel.
Hij is niet zo om te poetsen etc, hij vind vooral auto's treinen en bussen interessant. Dus misschien nog zo'n wegenkleed.
Duplo en little people doet hij ook niet heel veel mee. Behalve kapot maken dan.
Koerboekjes hebben we in tientallen en voor Sinterklaas heeft hij een Cars map met stiften en potloden gekregen.

Ik heb ook al aan aquaplay zitten denken maar volgens mij is hij daar nog te klein voor

Naar de kringloopwinkel...

.... en koop een of ander huishoudelijk apparaat waar meneer mee mag spelen.
Zo is een afgedankte telefoon hier lang favoriet geweest. Risico is natuurlijk wel dat kind niet ziet dat het van de goede spullen af moet blijven.

Nog mooier zou ik het vinden als er kleine kruimeldiefjes in de handel waren, geschikt voor peuterhandjes. Kan zoonlief zelf onder de tafel stofzuigen als hij er een rommeltje van gemaakt heeft (hoewel, het kind eet netter dan zijn moeder ...). Zou-ie vast een prachtcadeau vinden.

Groeten,

Temet

Wat een luxeprobleem hè

Eigenlijk een belachelijk probleem. Ik vier zondag ook de 2e verjaardag van jongste zoon.
Misschien is het een idee om een klein aardigheidje te geven categorie zak ballonnen oid en dan een bedragje in spaarpot te storten of aan een goed doel (minder bedeelde kinderen?) te geven.

Fonneke

Fonneke

12-02-2009 om 22:42

Duplo

Onze jongste is ook net twee geworden. Wij hebben ook de Eichhorn treinset wat uitgebreid. Verder heeft hij vooral Duplo gekregen. Hadden we ook al wel, maar blijft altijd leuk.

Rafelkap

Rafelkap

13-02-2009 om 18:27

Bekend probleem

Hier een paar maanden geleden op zoonliefs' 2e verjaardag een houten kiepwagen gegeven. Want dol op auto's (oudste was dat niet zo)

Kleine cadeau-ideeën: mondharmonica, schepje/emmertje alvast voor de vakantie. Badspeeltje, ochtendjasje, pyjama, oude telefoon met draaischijf of een rugzakje/broodtrommeltje/drinkbeker (voor psz straks) of leuke (naam-)etiketten die je in z'n jas etc. kan strijken.
Succes met uitzoeken!

Hier gekregen

Gisteren dus verjaardag gevierd. De oogst:
- duplo betonwagen
- duplo postkoets met paard ervoor
- houten puzzel
- plastic mat waarop je met water kan schrijven/tekenen (werkt echt!)
- klei
- houten meccano (baufix)
- bulldozer van Bruder
- boek van Dribbel met tractorgeluid
- extra wissels voor duplo trein

Het bezoek heeft toch weer een hoop leuke dingen bedacht!

picobello

picobello

17-02-2009 om 15:37

Zolder vol

met speelgoed ect. De kinderen hebben echt van alles. Voor de jongste vragen ze het liefst geen speelgoed meer, of iets kleins, stoepkrijt, papier, balonnen en als mensen nog willen evt iets voor in zijn spaarpot voorals hij echt iets wil hebben wat iets duurder is.

lukke

lukke

17-02-2009 om 20:42

Uitje?

Kijk ze hebben toch nog niet zoveel idee van kadootjes, vinden een flesje bellenblaas vaak net zo leuk om uit te pakken als iets groots. Vraag uitjes zou ik zeggen. Opa en oma nemen de kleine een keer mee naar een binnenspeeltuin oid. Vinden ze geweldig en heb jij ook even de handen vrij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.