Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Cadeau voor dochter- 3 jaar

Onze jongste dochter wordt in maart 3. Ik heb echt geen idee wat ik kan geven voor cadeau. Ze is de 3e, dus fiets/step hebben we al. En ook Duplo, een keuken/kassa is er al.

Ze speelt wel graag met speelgoed (itt tot onze oudste).

Heeft iemand een leuk idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tent

Een tentje om binnen mee te spelen. Ik had er een dat een postkantoor en een winkel was met luikjes en een brievenbus. Binnen kan kind dan inrichten met kussentjes en doekjes en speeltjes en kan de poes liggen enzovoort. Gevolg was dat ik jaren elke dag de post moest brengen en halen en winkelen!-
Ook een indianentent in de kamer was favoriet.

Buitenspul of creacadeau?

Mijn zoontje (nu bijna vier) speelt heel graag buiten, en houdt van speelgoed voor buiten (schep, glijbaan, klimrek/schommel etc). Ik natuurlijk niet of je een tuin hebt, en of je dat soort dingen al hebt... Ook écht eigen tuingereedschap is misschien leuk (schep, bladhark, emmer, gietertje, zaadjes voor zonnebloemen, radijsjes, tuinkers)- een aantal dingen kun je al in feb/maart voorzaaien. Kijk eens bij 't tuincentrum! Of andere dingen voor buiten: stelten, skippybal, etc. Voor je 't weet is het lente!

Of misschien een creacadeau - mijn zoontje heeft zo'n staand schoolbord (Ikea) met een rol papier en een whiteboard aan de achterkant. Je zult al wel knutselspullen in huis hebben, maar je kunt misschien een mooi pakket maken met alles wat ze nog niet heeft? Eigen schaartje, lijm, stickers, glitterpennen, knutselschort, dikke viltstiften, kleurboek, papier... Je kunt bij Blokker, Xenos, of bij van die Eurowinkels ook heel goedkope schildersdoeken kopen, met een plastic palet ( = afwasbaar!) en een setje nieuwe kwasten en plakkaatverf. Kan ze echte schilderijen maken (ook leuk als cadeau voor oma's en opa's).

Verkleedkleren zijn hier ook een grote hit (piraat, prinses, elfjesvleugels, ridderzwaard, koksmuts) en accesoires (zakje of schatkist met "gouden munten," ooglapje, toverstaf.) Mocht je dat nog niet hebben, natuurlijk!

Kleine cadeautjes voor erbij: plastic dieren, Bambino Loco, gezelschapsspelletje (Kroko Loco is erg leuk!). Sieradendoosje met muziek (ballerina, sprookjesfiguur...).

Succes! Laat je ons weten wat 't geworden is?

wiggie

wiggie

06-02-2011 om 21:49 Topicstarter

Dank

Dank,
dit is goed voor inspiratie! Tent leuk, en ook buiten/tuinier spullen. Zo'n tekenbord met bijlagen ook. Grote zus heeft dat al wel, maar denk dat zij het ook interessant vindt.

Ik laat het ff bezinken en ga er morgen nog eens goed naar kijken.

Nog meer ideeen voor spelletjes trouwens? Ze is dol op memory en dierenbingo. Krokoloko ga ik naar kijken, dat ken ik niet.

Gr. Wiggie

Spelletjes

KrokoLoco is van Jumbo, onder het label Speelkwartiertje. Er zijn nog meer spelletjes geschikt voor jonge kinderen onder dat label, zoals Kleurentorentjes (zoiets...). De spelletjes zitten in mosterdgele doosjes, ongeveer A5-formaat.

Van Haba (vooral bij verantwoord-houten-speelgoed-winkels) heb je ook leuke spelletjes, waarbij je bijvoorbeeld houten dieren opstapelt tot de toren omdondert. Een soort Jenga, maar dan andersom.

Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.