Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Cadeautip 3 jaar

Pfff, jongste wordt bijna 3. Ze is de derde en ik weet echt even niet meer wat ik voor haar moet kopen. Ze speelt graag met poppen, maar ook met auto's of playmobiel.... Ze knutselt, verft en tekent ook graag. Ze is erg handig met haar handen. Ze speelt bijvoorbeeld ook al met ministeck. Ze heeft echt van die friemelvingertjes.
Wie heeft de gouden tip voor me??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klei?

Heeft ze al klei? Ik zweer bij Play Doh, daar drogen de restjes zo lekker van op en dat kan je dan zo opvegen. Gaat er ook probleemloos uit in de was.

Dochter kreeg hier met Sinterklaas een kapsalon, niet van Playdoh maar van een of ander B-merk (ik meen bij Bart Smit vandaan). Helaas niet al te solide, maar het was een daverend succes (en is het nog, althans de onderdelen die nog heel zijn).

Schoolbord is ook nog een optie misschien.

En als ze ministeck al aankan is iets met kralen rijgen misschien ook wel wat.

En als ze van playmobil houdt kan je daar natuurlijk altijd wat van bijkopen, daar kan je eindeloos mee vooruit (mijn beide kinderen zijn er helaas niet echt dol op - althans, mijn dochter vindt de klei veel leuker!)

Groeten,

Temet

loontje76

loontje76

24-06-2012 om 12:07 Topicstarter

Leuk

Dat vindt ze inderdaad erg leuk!! Maar daar hebben we ook al veel van....... koninginnemarkt is erg geduldig
De rest is helaas ook al aanwezig. Ik vind het zo moeilijk voor een derde.... misschien dan toch maar voor de playmobiel gaan. Tenzij iemand anders nog met leuke ideeen komt.
Kent iemand moonsand? Ziet er ontzettend leuk uit, maar waar kan ik het kopen??

Hier

ook een dochter die 3 wordt. Ze krijgt een 12 inch fietsje (22 hands van marktplaats), er moet een nieuw mandje op en een nieuwe fietsbel (een leuke). En verder komen er nog van die bloemen op en krijgt ze van een vriendin zo'n poppending voor op de fiets.
Oh ja en zo'n vlag.

verder: voorjaars/herfst jasje (2e hands marktplaats duur merk), van oudste krijgt ze een nieuwe poppenbuggy, man koopt nog wat kleins.

Opa en oma heb ik gevraagd verkleedkleding te kopen of een dokterssetje. Andere opa en oma hebben geen kadotips gevraagd dus die zoeken zelf wat uit.

Ik zou een klein boodschappenwagentje ook wel wat vinden, er wordt toch nog regelmatig met dat AH winkeltje (alleen de productjes, de winkel doen ze niets mee en staat nu op zolder, onding voor in de woonkamer..) gespeeld.

En ik ben ook altijd blij met dingen die opgaan, zoals teken en knutselspullen, klei.

Rafelkap

Rafelkap

24-06-2012 om 16:37

Playmais

is erg leuk knutselspeelgoed. Ook al vanaf 3 jaar. Je kan er van alles mee maken. Een tonnetje kost een tientje.

Lego

Hier wordt alleen met lego en treinbaan echt goed gespeeld. Er is ook lego met meidenthema tegenwoordig, misschien leuk? Of is er iets van haar grote zussen/broers wat ze leuk vindt maar verboden is?

Bambino loco werkte hier heel goed voor 3e verjaardag.

Succes!

Met friemelvingertjes

zijn strijkkralen misschien iets.

Mijn dochter kreeg voor haar derde verjaardag het Ikea-keukentjes en dat was een top-cadeau. Er wordt nog iedere dag mee gespeeld. Een winkelwagentje hebben we gescoord op koninginnedag, die doet het ook goed (ook als bedje voor de beer).

Rafelkap

Rafelkap

25-06-2012 om 19:03

een cd spelertje met wat leuke cd-tjes.

Sunja

Sunja

25-06-2012 om 21:00

Tip van vriendin

een water/zandtafel!
Ze zegt dat ze het hiervandaan heeft, dat het iemand anders een keer werd aangeraden. Bij haar een daverend succes.
Mijn zoontje heeft toen hij 3 werd een konijn gekregen, met hok in de tuin bedoel ik (een echte). Niet echt speelgoed maar hij is er wel helemaal gek mee.

Nav rafelkap

nav Rafelkap: ik heb hier een tijd geleden voor de kinderen een waterbaan gekocht. Ook een geweldig succes. Is ook voor wat oudere kinderen nog leuk. Een water/zandtafel is wel wat makkelijker denk ik. Er zijn in deze tijd nogal eens aanbiedingen van dat soort speelgoed.

Die waterbaan was overigens een absolute crime om in elkaar te zetten. Eenmaal in elkaar gezet gaat hij dus niet meer uit elkaar, en dan heb je een vrij omvangrijk ding. Dat je daarop voorbereid bent en dus niet denkt dat je m telkens makkelijk uit elkaar kan halen (hij hangt hier aan 2 haken in het tuinschuurtje).

Voordeel van dit soort waterspeelgoed is dat je kinderen ook al lekker in de tuin met water kunnen rotzooien als het wel zonnig is, maar nog te koud voor een echt badje in de tuin. Bij dit soort speelgoed houden ze gewoon hun kleren aan. Die kun je na afloop van zo'n sessie gewoonlijk wel verwisselen overigens

Groeten,

Temet

liora

liora

25-06-2012 om 23:29

De successen hier

Hoi,

Jee Loontje, drie alweer he? Mijn zoon is een paar weken geleden drie geworden. Hij heeft gekregen een heel leuk Nijntje-spel, het heet: Nijntje voert de dieren. Verder houten ijsbolletjes met een magneetje en een ijslepel erbij en hoorntjes, allemaal met magneetjes, en zo kan hij ijsjes maken.

Verder een stofzuiger, schoonmaakspullen, keukenspulletjes, en een driewieler niet te vergeten!

Ik vind het bij een tweede al lastig, laat staan bij een derde!

Groeten,

Liora

Goed bezig liora!

Jouw zoon wordt lekker niet-rolbevestigend opgevoed. Als zijn schoonmaakplezier en -vaardigheid hiermee gestimuleerd worden ga je daar later nog heel veel profijt van hebben! En je aanstaande schoondochter/zoon zal je dankbaar zijn!

skik

loontje76

loontje76

26-06-2012 om 10:12 Topicstarter

Super

allemaal inderdaad hits.... ook hier in huis ) Allemaal dus al aanwezig.
Ik heb op marktplaats toch maar wat playmobil gekocht, dat vindt ze erg leuk! En is tijdloos. De andere kids vinden dat ook leuk, dus dat is een leuke bijkomstigheid
We moeten maar eens wat babyspul gaan verkopen, dan krijgen we weer wat ruimte voor de volgende lading
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Liora en Manda jullie ook nog gefeliciteerd met de kids. Hoe gaat het bij jullie? Maud is net weer geopereerd aan haar oren. Weer buisjes en haar neusamandelen zijn er nu uit. HOpelijk is ze nu minder verkouden en hoesterig en heeft ze minder last van haar oren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.