Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
CM

CM

19-01-2012 om 12:39

Corrigerende tik

Beste lezers van het forum,
Ik heb een dilemma. Opa en Oma passen 1 dag in de week op mijn kinderen. Mijn zoontje van 3 kan weleens last hebben van "buien" en is dan erg moeilijk te kalmeren. Afleiden gaat dan ook heel moeilijk. Laatst vertelde mijn zoontje mij dat opa en oma hem een tik op zijn billen hadden gegeven. Ik vind dit niet prettig en wil niet dat dit nog een keer gebeurt. En vooral niet dat ze het mij niet zelf vertellen, maar dat ik het van mijn zoontje moet horen. Is dit overdreven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

19-01-2012 om 13:30

Nee

Ik heb mijn zoon beloofd hem niet meer alleen te laten met mijn vader. Die vond het ook nodig om hem een corrigerende tik te geven. Had mijn vader ook niets over gezegd. Ik heb mijn vader er niet mee geconfronteerd verder, maar ik laat mijn kinderen dus nooit meer alleen bij hem.

Niemand slaat mijn kinderen, dus nee, ik vind je gevoel niet overdreven. Als ze niet professioneel om kunnen gaan met de buien van je kind, dan zou ik toch op zoek gaan naar professionele opvang, en de opa en oma houden voor de leuk.

Kiki

Kiki

19-01-2012 om 13:46

Niemand slaat mijn kind

ik doe het zelf niet en ik wil niet dat anderen dat doen.
Ik zou het oppassen ook direct staken als ik erachter zou komen dat mijn ouders of mijn schoonouders mijn kinderen een tik gaven.

Maar weet je zeker dat dit klopt? Mijn zoon van bijna vier heeft ook wel eens grote verhalen over pappa die hem heeft geknepen. Bij navragen bleek dat pappa hem bij zijn arm had gegrepen toen hij boos de straat over wilde rennen.

Ik zou het gewoon even bespreken, dan weet je tenminste zeker of wat je zoontje zegt klopt.

PotableRam80

PotableRam80

19-01-2012 om 16:39

Ik vind het zeker niet overdreven!
Maar denk inderdaad dat je het er wel over moet hebben. Misschien is het minder erg dan dat je nu denkt. Of misschien is het wel waar, maar kun je daaruit je conclusies maken. Wel of niet door gaan met oppassen enz.
Sterkte.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Serwe

Serwe

20-01-2012 om 12:46

Overleg

Ik zou in dat geval even gaan overleggen met oma en opa. Om te kijken wat er waar van is en mocht het waar zijn uitleggen dat jullie niet op die manier straffen. Misschien kan je wat alternatieven aandragen hoe ze je zoontje uit die bui kunenn halen?

Dat ze je het niet verteld hebben vind ik overigens niet zo heel raar. Ten eerste is er misschien niks gebeurd en ten tweede is het voor hun misschien heel gewoon om dit te doen en staan ze er niet bij stil.

Kinderen kunnen trouwens inderdaad goed overdrijven en dan blijkt er vaak niks waar van te zijn.

Ik zou er zelf niet zo'n probleem mee hebben als oma een tik uitdeelt als mijn kind heel vervelend is. Ik snap dat dit een keer kan voorkomen. Zelf heb ik ook wel eens een tik uitgedeeld hoewel ik dat niet de beste opvoedmethode vindt. Een keer had ik peuter een tik gegeven en ik was 's avonds nogal boos op mezelf hoe alles verlopen was. Ik zei dat tegen man en die snapte echt niet waar ik me druk om maakte. Hij ziet het uitdelen van een tik als veel 'normaler' dan ik. Daar hebben we ook wel heel wat discussies over gehad.

In elk geval als jullie dit echt niet willen dan kan je dit gewoon kenbaar maken aan opa en oma en hier even rustig met elkaar over praten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.