Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
ikke

ikke

26-01-2012 om 21:11

De gebruiksaanwijzing zit nog in de buik

Waarom geven ze geen gebruiks aanwijzing bij de geboorte van de kinderen. van baby tot 18 jaar. Vooral de leeftijd van 2 tot 6 jaar. Die van 2 die is zo dwars als wat. Schreeuwen, niet eten, niks is goed, geen middag slaapje meer. En die van 6 Wil niet met die van 2 spelen want dat is een baby. Maar hij wil ook niet aallen spelen. Argggggggggg.
Is het herkenbaar of niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En vooral als het regent of algeheel snertweer is. Hoe je vast, dat gaat de komende 6 jaar nog wel zo door.

Geen middagslaapje meer, dat is inderdaad gedonder. Hier wel tenminste, dochter (2 j 10 m) slaat op thuisdagen het slaapje wel eens over en is dan aan het eind van de dag strontvervelend.

Misschien wil jongste wel ergens anders slapen dan in het eigen bed, bijvoorbeeld in de kinderwagen of in het grote bed met jou? Dat laatste doe ik met dochter nog wel eens: samen in het grote bed, en als zij dan slaapt glip ik er weer uit. Maar ze mag niet te laat en niet te lang slapen anders is het 's avonds weer bal...

Dat niet samen en ook niet alleen willen spelen van oudste (die is hier ook 6) hebben wij soms ook ja. Ook heel fijn. Soms gaat het trouwens wel goed en spelen ze heel lief samen.

Ondanks de bemoedigende mededeling van Dirksmama dat we dit nog 6 jaar houden richt ik toch stiekem wat hoop op de tijd dat dochter een jaar of 4 is; hopelijk kan ik dan iets beter met haar in gesprek, en kan ik haar alleen laten zonder bang te hoeven zijn dat ze stiekem de boel verbouwt.

We wachten af.

Groeten,

Temet

Hombre

Hombre

27-01-2012 om 13:18

Spelen & ruzie

De hemel zij gedankt dat onze kids niet of nauwelijks slaapproblemen (meer) hebben.

Van kinderen van 2 kun je (volgens de deskundigen) niet verwachten dat ze samen spelen, dus alles wat je wel krijgt is mooi meegenomen.

Samen ruzie maken gaat wel al heel prima. En soms zie ik ze (2 en bijna 6) toch al echt een beetje samen spelen. Lekker samen rennen en op artistieke stoelen klimmen in een museum.

Maar ruzie is gebruikelijker. Mijn auto, nee mij oto, mijn oto! Vreemd genoeg is het hier juist de oudste die geneigd is overstuur te raken en in huilen uitbarst. Afgewisseld met gemeen duwen en knijpen als papa en mama niet kijken. Het kleintje doet dat allemaal heel openlijk.

Die spaarzame momenten dat ze echt even lekker spelen beschouw ik dan maar als voorproefje voor de toekomst. Hopelijk zit dirksmama ernaast.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

27-01-2012 om 17:26

Gebruiksaanwijzingen zat

Het wemelt van de gebruiksaanwijzingen. Ga hiervoor naar de plaatselijke boekwinkel, daar kan je je verdiepen in opvoedmethodes (bv. talk2kids) en boeken over ontwikkelingsfasen.

Eerder

Het archief induiken hier en zoeken op: dwars, gefrustreerd, moe, zat. En dan de tips erbij lezen.
Een gebruiksaanwijzing voor ieder specifiek kind zou fijn zijn maar als ouder ben jij de beste auteur

Succes! Hier een klierige middag gehad en behalve moeheid geen goede reden voor te bedenken behalve dat het nu eenmaal zo ging *zennnnn*

app-sent

dc

dc

28-01-2012 om 11:30

Teveel

Er zijn gewoon teveel gebruiksaanwijzingen. En volgens mij vanuit het engels naar het hindi vertaald door een chinees, om vervolgens weer doorvertaald te worden naar het nederlands door een technisch vertaler zonder kinderen

En dan heb je eindelijk een mooie gebruiksaanwijzing gevonden voor kind 1, blijkt kind 2 weer een ander model te zijn!

attigirb

attigirb

28-01-2012 om 13:14

Samen, niet samen.

Gisteren heb ik ze eens goed laten samen werken in de tuin, graven , scheppen, kruiwagen vol met zand. Moe dat ze waren, naderhand lekker in bad samen en jawel hoor ruzie, samen werking was meteen weer voorbij. Ik wil daar mee spelen nee ik, nee ik. Ik moest er toch stiekem heel erg om lachen, ze kunnen nniet zonder elkaar maar ook niet met elkaar. En toch is het de taak van ons om het goed te doen, dat ze het ze goed mogelijk samen hebben. Naderhand lekker met een bakje chips op de bank en dan lekker naar bed.

dc

dc

28-01-2012 om 15:26

Onze taak

mmm, nu schelen mijn oudste kinderen maar 2 jaar, maar ik laat het ze zoveel mogelijk zelf uitzoeken. En over het algemeen gaat het heel goed hier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.