Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Astrid

Astrid

11-02-2009 om 22:30

De laatste kiesjes, wanneer ook alweer?

Op welke leeftijd komen ook alweer de laatste vier kiezen door? Kiezen nummer 5-6-7 en 8 bedoel ik. Kan dat al met 2,2 jaar?
Alvast bedankt!
groetjes Astrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even opgezocht

Bij mijn zoon kwamen ze alle vier met 25 maanden door.

Groetjes, Lionne

Hier

mijn zoontje wordt volgende maand 2 en hij heeft ze allemaal al. Dat was trouwens bij mijn oudste 2 kinderen ook al zo.

18 maanden

Met anderhalf waren ze er allemaal al...
Ben blij dat dat achter de rug is

18 maanden?

Hier een meisje van 16 maanden met 6 tanden en 4 kiezen. Ik hoop dat tand 7 en 8 (onder) nog een keer doorkomen...
M'n zoontje kreeg z'n laatste kiezen toen hij bijna 2,5 was.

Ik overdrijf

ik moet niet liegen Als ik goed terugreken, was ze 20 maanden. Maar goed, dat is nog snel als je beschouwt dat de laatste kiezen gemiddeld tussen de 24 en de 30 maanden doorkomen...

Hier

Bij mijn dochter kwamen de laatste 2 kiezen (onder achter) met 26 mnd, precies een jaar na de vorige serie. Gelukkig heeft ze nu alles, want wat had ze er een last van...

3 jaar

Hier pas met 3 jaar de laatste kiezen. Maar ze begon ook pas rond haar eerste verjaardag met tanden krijgen...

Rafelkap

Rafelkap

13-02-2009 om 18:19

Nog maar pas geleden

Ik zag een week of wat geleden dat ze nu echt door zijn. Hij is 27 mnd. Heel fijn! Want als hij nu huilt kunnen het de tandjes niet meer zijn
Tja, heel verschillend dus wanneer, geen pijl op te trekken

Mijn dochters,

Bedoelen jullie echt de achterste kiezen?
mijn dochters (jongste 2 1/2 en oudste bijna 4) hebben beide nog maar 2 kiezen aan een kant zowel boven als onder. Betekend dit dat bij de oudste ze er dan ook niet zitten? of komt het nog?

gr Aapie

Haha

nee hoor 2 kiezen aan alle kanten is normaal.... volgens mij komen de derde kiezen pas na het wisselen ofzo. Maak je geen zorgen )

Massi Nissa

Massi Nissa

14-02-2009 om 14:53

Oooooo

En ik maar wachten tot die derde kiezen doorbreken! Echt, ik wacht al zes maanden. Was dochter dan al met 19 maanden "klaar" met haar gebit? Zo, weer wat geleerd. Dit is wel weer erg grappig, moeder wacht tevergeefs op nietbestaande melkkiezen.
Groetjes
Massi

De 3e kies....

komt rond de tijd dat ze gaan wisselen. Dit zijn "ware" kiezen en geen melk-kiezen. Ik was erg verbaasd toen ik opeens extra kiezen in de mond van dochter van 6 ontdekte. Ze had al wel eens geklaagd over kiespijn...

Hoeveel tanden dan?

Dat van maar 2 kiezen wist ik niet, heee gelukkig dus nog "maar" 4 te gaan. Zoon heeft nu 8 tanden en 4 kiezen, met dus zo'n ruimte tussen de tanden en kies. Maar hoeveel tanden komen daar dan nog in? 1 of 2?

Als ik bij mezelf voel heb ik 6 tanden en 8 kiezen? Excl verstandskiezen. Maar ik kan me herinneren dat ik als tiener nog een paar kiezen heb gekregen.

Volgens mij

Krijgt je kindje 8 snijtanden, 4 hoektanden en 8 kiezen....... Later tijdens het wisselen komen er dan nog 4 kiezen bij. En eventueel in de pubertijd nog verstandskiezen...

mama van Linde

mama van Linde

16-02-2009 om 12:26

Groeiboek van cb

staat er in het groeiboek van het CB niet zo'n plaatje van het complete gebit? Ik zal het eens opzoeken. Ik heb eigenlijk géén idee of Linde alle tanden en kiezen al heeft...... Is dit iets om me voor te schamen? Als ik wil voelen ben ik toch echt bang dat ik een vinger kwijtraak

Linde heeft boven trouwens maar 2 snijtanden (de voortanden), deze 'afwijking' hebben mijn zus en ik ook. Gek hè, waarschijnlijk toch iets dat in de genen zit. Hopelijk komen ze bij het volwassen gebit alsnog door.....

Grappig

mama van linde..... Mijn broer heeft ook boven maar 2 snijtanden. Ik had het nog nooit bij iemand gezien. Hij heeft het dus juist in zijn volwassen gebit gekregen. In zijn melkgebit zaten ze wel....

Esc

Esc

16-02-2009 om 20:03

Mag ik nog iets vragen over kwijlen?

Dochter (31 maanden) heeft sinds een maand 4x2 kiezen (wat een ellende, wat heeft ze daar een last van gehad, duurde ook heel lang voor ze helemaal door waren), maar nu kwijlt ze ineens weer! Ze zit ook weer veel met haar vingers in haar mond (en zit dan haar hele gebitje bij langs te voelen), maar ze kwijlt vaak ook zodra ze haar mond opendoet zeg maar. Hoe kan dat?

12 tanden en 8 kiezen

Moeten er volgens mij in het melkgebit? (bij onze oudste geteld)

Linda

MLN

MLN

17-02-2009 om 17:57

Geen idee

Ben ik een hele slechte moeder als ik werkelijk geen idee heb, of kind al alle tanden en kiezen heeft...??? Ik mag namelijk echt niet voelen in zijn mond, dat kost me een vinger...HAP!!! Hij wordt volgende maand 2,5 jaar dus ik ga er maar van uit dat alles binnen is. Heb de laatste maanden ook geen 'tandensymptomen' waargenomen, terwijl hij altijd heel veel last heeft gehad van tandjes/kiesjes krijgen. Hij was trouwens vroeg met zijn eerste tandjes, dus misschien is het nu idd al compleet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.