Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Justin den Hartog

Justin den Hartog

23-07-2010 om 09:54

De vragenlijst

*** goedgekeurd door forum redactie ***

uw kunt de vragenlijst knippen en plakken in word, deze dan sturen naar [email protected]

Alvast bedankt!!

DE KINDEROPVANG ZELF

1) Wat is de website van uw kinderopvang?

2) Hoe ver ligt de kinderopvang van uw huis (in kilometers)

3) Hoe groot schat u de oppervlakte van de kinderopvang (in m2)

4) Hoeveel kinderen in totaal heeft de kinderopvang?

5) Wat is de leeftijd van de kinderen in de kinderopvang?

Tussen de 0 en ………… jaar

6) Is de kinderopvang verdeelt in groepen (dus bijvoorbeeld van 0 tot 2 jaar en van 2 tot 4 jaar) of lopen alle kinderen door elkaar?

7) Hoeveel personeel heeft de kinderopvang? (specifiek de mensen die voor uw baby zorgen)

Per …… baby’s (van 0 – 2 jaar) heeft de kinderopvang 1 personeelslid

8) Weet u wat de opleiding is van deze mensen?

FINANCIELE GEVOLGEN BETREFFENDE PLAATSING OP DE KINDEROPVANG

9) Hoeveel kost uw kinderopvang per uur?

10) Hoeveel betaald u per maand aan kinderopvang?

11) Hoeveel krijgt u via toeslagen terug van dit bedrag?

12) Wat is inbegrepen bij deze kosten? (luiers, voedsel, alles?)

13) Stel er zou wat met uw kind gebeuren op de kinderopvang, bent u dan ZELF verzekerd voor medische kosten of is de KINDEROPVANG verzekerd voor medische kosten?

MOGELIJKE EXTRA SERVICES KINDEROPVANG

14) Ik zou graag willen dat een kinderdagverblijf een kinderarts in dienst had die wekelijks check-ups doet

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

15) Ik zou graag willen dat een kinderdagverblijf een pedagoog in dienst had die wekelijks naar het gedrag van mijn kind kijkt

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

16) Ik zou graag willen dat een kinderdagverblijf een voedingsdeskunde in dienst had die het eetpattroon van mijn kind bepaalde en bijhield

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

17) Ik zou graag willen dat het personeel van de kinderopvang een dagelijks online dagboek bijhield, zodat ik te allen tijde thuis kan inkijken wat er is gebeurt met mijn kind op de kinderopvang

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

18) Ik zou graag willen dat er een webcam installatie in de kinderopvang is, zodat ik altijd online kan inloggen en mijn kind kan bekijken

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

19) Ik zou waarde hechten aan een vrijdagmiddag borrel waar ik met andere ouders over het ouderschap kan praten

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

20) Ik zou graag willen dat mijn kind wordt thuisgebracht na een dag op het kinderdagverblijf door een speciale thuisbreng service

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

21) Ik ben gevoelig voor een laag uurtarief van de kinderopvang

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

22) Ik kijk het eerste naar alle services, pas daarna naar het uurtarief

Helemaal mee eens
Mee eens Neutraal Niet mee eens Helemaal niet mee eens

23) Zo lang heb ik erover gedaan om mijn kind te plaatsen op de kinderopvang

Minder dan 1 maand
1 – 2 maanden
2 – 3 maanden
3 – 4 maanden
> 4 maanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

23-07-2010 om 13:13

Ach ja pelle

Een enquête die niet in thesis staat(en dat is zo eenvoudig en handig) en niet anoniem ingevuld kan worden, daar begin ik niet eens aan. En de spelling is ook betreurenswaardig: vooral de d'tjes en t'tjes blijven moeilijk. Daarnaast spreken deze onderzoekers uitsluitend de moeders aan (alsof vaders geen mening kunnen hebben over kinderopvang) en zijn sommige vragen ook slecht gesteld.
Ik hoop maar dat het eerstejaars zijn, dan is er nog hoop

buzz

buzz

23-07-2010 om 15:36

Een heel werk

om zoiets in te vullen, over taalfouten zeg ik niets met mijn eigen schrijfprobleem.
Maar hier begin ik niet aan.
Zelf knippen en plakken, en dan inderdaad niet anoniem.

Nee zeg

Ik begin er ook niet aan. Wil wij kwijt dat ik absoluut geen behoefte heb aan artsen en -ogen en andere zgn of echte professionals die wekelijks of maandelijks mijn kind komen bekijken, bevoelen en beoordelen op het kdv. Kom op zeg, wat een onzin. En dan 2 keer zo veel betalen voor het kdv. Ik kan zelf wel voor mijn kinderen zorgen en als er iets mee is, dan zoek ik dat zelf wel uit. Wekelijks een arts??? Een voedingsdeskundige die de maaltijden van mijn kind doorneemt? Een een vrijdagmiddagborrel? Ik geloof dat ik op vrijdagmiddag zo snel mogelijk mijn kinderen mee naar huis wil nemen en als ze die dag niet naar het kdv zouden hoeven, zou ik er ook niet heen willen, met kinderen. Een webcam installatie? Hoeft ook niet. Ik zie me al elke 5 minuten op mijn werk inloggen. Mijn werkgever ziet me aankomen.
Ik vind het echt allemaal overdreven hoor! Ze zitten niet in een leeuwenkooi opgesloten!

Minet

Minet

25-07-2010 om 09:19

Verbazing

Ik heb eens even de tijd genomen om te kijken welke vragen er gesteld werden, en viel van mijn stoel van verbazing.
De meeste zaken zijn al 100 keer onderzocht, behoefte aan dit, behoefte aan dat, veel gegevens zijn gewoon te vinden bij de MO-Groep of de Branchevereniging Kinderopvang.
De behoefte van ouders verschuift maar minimaal, ze willen nl. gewoon kinderopvang die voldoet aan de eisen van de Wet Kinderopvang, en dat ontdek je snel genoeg omdat GGD-rapporten gewoon openbaar zijn en te vinden op het internet.
De arts hoeven ze niet, een voedingsdeskundige ook niet, een pedagoog is in grote organisaties voor handen voor de leidsters die regelmatig wat ondersteuning kunnen gebruiken.
De borrel doen ouders wel met hun collega's op vrijdagmiddag, of in het weekend thuis met vrienden.

buzz

buzz

25-07-2010 om 11:39

Justin

het is wel jammer dat er geen reactie komt van jou kant op deze berichten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.